Gal Gun: Double Peace

Gekke anime meiden, ongepaste humor en een 18+ getinte sfeer met minderjarigen. Dat is Gal Gun! Gaat deze rare Aziatische game de westerse markt veroveren? Waarschijnlijk en hopelijk niet, maar hier alvast onze review.

Je kruipt in de huid van een personage genaamd "Houdai". Je bent een doodgewone tiener die niet zo populair is op de middelbare school. Op diezelfde school spreekt men vaak over een legende van een engel die je met haar krachten super populair maakt bij de dames. Na het horen van deze mythe zie je de engel genaamd Ekoro, die zich klaarmaakt om haar "love gun" op jouw af te vuren. Echter door een foutje staat haar wapen op volle kracht met alle gevolgen van dien. Alle dames worden smoorverliefd op jou en bestormen je bij elke kans die ze krijgen. Komt dit allemaal goed voor deze tiener? Dat zal te weten komen wanneer je zelf het spel speelt.

Gal Gun: Double Peace is een on-rail-shooter dus je volgt een lineaire weg en schiet. Je hoofdwapen is een feromoonpistool dat je moet redden van alle gewillige dames. Op je scherm komt een vizier dat je bestuurt met je linkerjoystick en met de R2-knop vuur je.

Choose your destiny

Bij het creëren van je personage heb je verschillende keuzes om te bepalen wat voor type jouw Houdai wordt. Elk type heeft verschillende statistieken. Buiten de benamingen had ik niet echt het gevoel dat deze iets deden. Verontrustend waren wel de keuzes die je kan selecteren. Bookworm of Jock ok nog, maar hentai fiend of pervert zijn gewoon bizar. Als iemand mij kan vertellen wat TFG betekent dan weet ik dat ook weer, want Google vond het niet, maar ik voorspel dat het niets goed zal betekenen.

Headshot?

Jouw missie is om de hordes van dames zo snel mogelijk in hun sporen te stoppen zodat ze je niet kunnen belagen met hun "liefde". Om dit te doen heeft elke dame een gevoelige plek, hun g-spot als het ware. Dit kan gaan over hun hoofd, torso of edele delen. Inzoomen kan je met de L1 knop om zo een soort van x-ray visie te krijgen om beter te kunnen mikken...

Doki Doki Mode

Als kers op de taart word je beloond met een ultieme aanval wanneer je vaak dames op de goede plek raakt. Met de L2 en R2 button activeer je doki doki mode. Een modus waar je met een handicoontje de dames kan betasten tot ze climaxen (I swear to god i'm not making this sh*t up). Hoe sneller de dame haar climax bereikt hoe meer bonuspunten je behaalt.

Grafisch ziet het er goed uit. De personages en omgevingen komen recht uit een animeserie maar daar stopt het ook. Het geluid is verschrikkelijk. Tijdens een upbeat deuntje, vuur je jouw munitie af op kreunende anime meisjes. Geluidjes die me nog steeds achtervolgen.

Wat moet ik hierover zeggen? Dit is een zeer ongepast spel en ik voelde me soms zeer ongemakkelijk tijdens het spelen. Ik ben in mijn review zo objectief gebleven als ik kon, maar dit spel vind ik niet kunnen. De meisjes zijn duidelijk niet ouder dan 15 jaar en het hele doki doki gedoe was gewoon het toppunt. Ik raad dit spel zeker en vast af. Er zal een markt zijn voor dit spel maar dat is dan een deel van de markt dat ik nooit alleen zou laten met een minderjarige. Kortom als je een pervert bent kopen, en als je dat niet bent compleet negeren.

• Geen

• Pervers spel
  • Heel fout spel