Playstation Clan

Playstation forum => PS4 Games => Role Playing Game => Topic gestart door: diknmuis op vr. 19 januari, 2018, 17:58

Titel: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op vr. 19 januari, 2018, 17:58
https://www.youtube.com/watch?v=3IbIZ5Bg5xE&list=PLHc2Wj95htvP9y-ZzibziND5bjPkFkGSs&index=47

release: 26/01/'18
dev/pub: Capcom

De basiselementen van de game worden uitgelegd in bovenstaand filmpje. Er is tevens de mogelijkheid om guilds aan te maken tot 50 personen. Je kan zelfs tot 8 verschillende guilds joinen.

Iemand die deze gaat spelen?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op vr. 19 januari, 2018, 18:28
Zou wel kunnen
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op za. 20 januari, 2018, 08:52
Ik wel waarschijnlijk
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op za. 27 januari, 2018, 17:43
Heb hem nu ff gespeeld, vind het tot nu toe wel een leuke game, aandacht voor SP en MP, makkelijk drop in/drop out systeem en grafisch best te pruimen.

Animo voor deze game?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op za. 27 januari, 2018, 20:25
nog maar een uurtje gespeeld morgen doe ik verder
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: DutchElite op za. 27 januari, 2018, 21:19
Nog steeds in twijfel om te kopen...
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op zo. 28 januari, 2018, 10:19
Ik heb 'm ook en ben de Hunt begonnen. De game start wat overweldigend qua dingen te doen en keepiing track of. Ben dus nog vooral bezig met uitpluizen maar is wel een toffe en ook mooie game. Ben er nog wel even zoet mee denk ik =)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op zo. 28 januari, 2018, 15:30
ik vond de beta extreem moeilijk, maar de final versie is een stuk simpeler, het vechten loopt nu soepeler naar mijn mening.

Er komt inderdaad wel erg veel op je af, zeker als je wat verder bent en voor het eerst een monster gevangen moet nemen in plaats van dood maken, is het behoorlijk lastig te begrijpen. Op zich wordt het allemaal wel goed uitgelegd, maar als je shock trap op is en je dan materialen nodig hebt om een nieuwe te maken die niet voorkomen in dat gebied dan wordt het halen van een missie wel wat lastig. Maar goed, uiteindelijk lukt dat ook wel.

Dan inhoudelijk:
De verschillende omgevingen hebben een totaal andere sfeer, met bijbehorende strategie en taktiek en natuurlijk type monsters. Als je na een uur of 6 in het tweede gebied komt dan heb je de basis inmiddels wel onder de knie van het vechten en dat is maar goed ook, want er staat je daar behoorlijk wat te wachten.
Grafisch gezien is het in resolutie mode echt  geweldig, de andere twee opties (framerate of meer graphic elementen) op een pro vond ik de graphics te slecht maar in resolutie mode ziet het er schitterend uit.

De stijl van de game vind ik geweldig, het doet me enorm denken aan de sfeer van final fantasy die ik ook top vind. Al met al een geweldige game die veel beter is in de praktijk dan de beta deed vermoeden. Het is niet een game voor iedereen, het is pittig, soms frustrerend en kwa mogelijkheden behoort het tot de moeilijkere rpg games, dus het is erg complex en daar moet je wel zin in hebben om dat te doorgronden. Zeker het upgrade systeem is lastig aangezien je niet direct weet welke items je moet vinden om de upgrade mogelijk te maken, die staan er in als vraagtekens en zul je via research opdrachten moeten leren.

Positief:
- enorm gevulde wereld (zowel flora als fauna)
- heeeeeeeel veel te doen (story line, research opdrachten, expeditions, en veel en veel meer)
- fantastische presentatie van een semi open wereld
- elke nieuwe monster fight voelt als een haalbare boss fight aan (en duurt altijd wel tussen de 10 en 20 minuten)
- De karakters zijn zeer aansprekend en je voelt je vrij snel verbonden met de mensen in de stad waarin je woont
- Je sidekick die meevecht is geweldig (die van mij loopt met een grote nepsnor rond en heeft nu een gitaar als slag wapen)

Mindere punten (naar mijn mening):
- Online coop met vier man wordt je min of meer opgedrongen, elke keer dat je solo wilt spelen moet je dat tijdens de start aangeven
- Timed quests, elke normale quest hangt een tijdlimitiet aan, dat is frustrerend aangezien je dan een quest van 50 minuten hebt, 30 minuten aan het zoeken kan zijn (als je pech hebt) en dan nog 20 minuten voor het gevecht hebt die in de praktijk soms niet genoeg kan zijn, zo had ik in de 50e minuut een monster bijna verslagen (hij liep mank naar zijn schuilplaats), maar toen was de tijd op, missie failed, en je kunt opnieuw op zoek naar dat monster. Dit wordt overigens beter in een later stadium als je voldoende research hebt gedaan naar zo'n monster, dan vinden je fireflies hem sneller.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op zo. 28 januari, 2018, 20:26
Bram heb je al een squad aangemaakt?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20
Citaat van: diknmuis op zo. 28 januari, 2018, 20:26

Bram heb je al een squad aangemaakt?

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op zo. 28 januari, 2018, 21:58
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan

je moet in die main hub de lift naar boven nemen en dan create squad
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op ma. 29 januari, 2018, 10:08
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan


Als je een squad hebt aangemaakt zou je mij dan ook willen inviten voor die squad?

Gisteren op een harde manier geleerd dat het toch wel handig is, om meerdere gear sets te maken, tot nu toe deed ik alles met zwaard en schild, maar bij een barroth heb je het toch wel heel lastig. Als je dan wat meer onderzoek doet dan blijkt een bow (die wel tot 200 damage per pijl kan doen met de juiste upgrades) of de hamer die een barroth stunned (versuft en bevriest) een hele fijne manier om zo'n monster snel te kunnen verslaan. Nu sta ik wel voor de keuze wat een lekkere gear setup is, aangezien je affinity level opbouwt met een gear set die bepaald hoe hard je er mee kan aanvallen is het wel belangrijk om niet alle wapens in gear sets te gooien, en je te focussen op maximaal drie? gear sets denk ik.

Wat zou een goede mix van gear items zijn volgens jullie, ik denk zelf aan de drie:
- zwaard plus schild
- Hamer
- Bow
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op ma. 29 januari, 2018, 13:10
Lastig te zeggen. Aangezien de speelstijl zo enorm veranderd per wapen dat het wel lijkt alsof je een andere game speelt.

Maar als je kunt switchen tussen close-up en ranged dan kan dat vooral voor solo-play wel een voordeel zijn denk ik.

Ik ben zelf ook nog op zoek.
Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op ma. 29 januari, 2018, 13:42
Citaat van: BartolomeusD op ma. 29 januari, 2018, 13:10


Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)

ik vond lance niet echt handig en leuk, dat is meer een verdedigings class, bovendien was die niet echt wendbaar (logisch).

Maar je hebt gelijk, elk wapen speelt behoorlijk anders en maakt het wel anders kwa gevecht aanpak. Longsword is ook wel ok, maar mist weer defense mogelijkheden. Hamer is populair bij spelers, mede door de enorm goede gear-powerups later in het spel.
Die dual blade is overigens ook wel spectaculair.  Keuzes  :D

Wat me overigens ook wel wat tijd heeft gekost om achter te komen is dat je nadat je een monster voor het eerst bent tegengekomen je investigations kunt starten naar dat monster. Op die manier krijg je betere drops van dat monster voor het upgraden van je gear en armor. Zeker als je een bepaalde tree van je wapen wilt vrijspelen is dit een hele goede manier om die tree sneller vrij te krijgen.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 17:20
Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op ma. 29 januari, 2018, 17:53
Je moet blijkbaar in dezelfde online sessie zitten om een invite te kunnen versturen. Mss best hier afspreken of dmv events?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 18:00
Makkelijkst is denk ik dat er iemand een nieuwe online sessie start, dan join sessie vanuit ps4 menu, kunnen maximaal 16man in
Ik gooi vanavond anders wel een sessie online
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op di. 30 januari, 2018, 10:09
Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 18:00

Makkelijkst is denk ik dat er iemand een nieuwe online sessie start, dan join sessie vanuit ps4 menu, kunnen maximaal 16man in
Ik gooi vanavond anders wel een sessie online

Oh dat zal ik eens doen dan, ik wil ook wel 'n invite voor de squad :)

Is er al een aangemaakt?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 10:50
Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 17:20

Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen

thanks :)

ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op di. 30 januari, 2018, 11:05
Citaat van: BartolomeusD op di. 30 januari, 2018, 10:09

Oh dat zal ik eens doen dan, ik wil ook wel 'n invite voor de squad :)

Is er al een aangemaakt?

Yup, ik, bjorn en kristof zitten er al in
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op di. 30 januari, 2018, 11:07
Citaat van: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 10:50

thanks :)

ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?


Gisteren ook aan Bjorn gevraagd online. Blijkbaar kan je veranderen in het kamp, maar niet onderweg.

Of toch niet dat al geweten is.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 12:58
De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

Wanneer een monster begint te manken kun je het ook capturen door vallen/traps en het dan verdoven (tranq). Is soms niet zo makkelijk maar het kan je farm tijd verkorten, je kunt het monster dan niet carven maar het geeft je wel extra resources die je soms ook makkelijker krijgt dan bij het carven.

Neem altijd 6 bounties mee, bijna gratis resource points en amor spheres. Als je een bounty hebt van hunt x aantal monsters telt een capture hunt daar ook voor.

Neem altijd gratis spullen uit de kist bij het begin van een quest/hunt, zeker traps en tranq voor captures, deze zijn wel gedeeld als je mp doet.

Vergeet niet tegen de ecologist te praten en vanaf je kan kweek ook je eigen herbs, bugs,... zeer handig om bepaalde dingen te craften
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 13:25
Citaat van: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 12:58

De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

....

thanks!

hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 13:33
Citaat van: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 13:25

thanks!

hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.

die kun je ook zelf craften en in je kist steken, als je dan terug naar het kamp gaat, de tent induikt kun je die dan uit je kist halen
je ziet trouwens ook het monster dat je gevangen hebt in de main hub

(https://i.imgur.com/SrRBLQF.jpg)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op di. 30 januari, 2018, 14:34
Hee mijn poes heet Moes :)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op wo. 31 januari, 2018, 14:36
dit vond ik een behoorlijk goede uitleg voor hoe je het beste het missie systeem in coop kan benaderen
https://www.youtube.com/watch?v=g-nTOsUJhoQ
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op za. 03 februari, 2018, 08:46
lol is niet van mij btw  :p

(http://static.4gamers.be/storage/r/content5/images/2018/02/02/27d63eb66a5666555361ef35a6325fdc.jpg?1517585054)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: DutchElite op za. 03 februari, 2018, 09:30
Nu in Weekend deal bij YGZ.nl
49 Euro...
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op do. 08 februari, 2018, 14:26
Inmiddels zo'n 40 uur verder in de game. Ik zit in het laatste gebied, maar wat is het daar moeilijk. Om die monsters daar neer te halen moet je eigenlijk wel altijd met vier man coop spelen, op zich geen probleem via de sos flare, dat werkt allemaal prima. Maar dan komt het , je mag maar drie keer doodgaan in die party en je hebt 50 minuten.

Het is nu echt regelmatig voorgekomen dat je 30 a 40 minuten bezig bent met zo'n monster, dat die bijna dood is, maar dat er dan in de rage fase van het monster bijvoorbeeld zo'n japanse medespeler geen fire resist heeft op zijn armor en in 1 keer dood is. Hartstikke leuk als die dan weer terugkomt en vervolgens weer doodgaat en nog 1 van de andere spelers weer doodgaat. Drie keer doodgaan is op, missie van 40 minuten mislukt, en je kunt weer opnieuw waar vervolgens het weer gebeurd, dan heb je de hele avong gespeeld en je bent geen steek opgeschoten omdat je te afhankelijk bent van anderen.

Dit is overduidelijk zo'n moment waarop ik af ga haken. Maar goed, de afgelopen 40 uur waren echt indrukwekkend en wat dat betreft een topgame.

Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: BartolomeusD op do. 08 februari, 2018, 14:47
Misschien moet je je verhaal (progressie) missies enkel solo doen. Is wel moeilijker maar dan heb je niet dat anderen je voortgang in de weg staan. De game is in z'n geheel te solo'en zegt men.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: qrobinez op do. 08 februari, 2018, 15:07
Citaat van: BartolomeusD op do. 08 februari, 2018, 14:47

Misschien moet je je verhaal (progressie) missies enkel solo doen. Is wel moeilijker maar dan heb je niet dat anderen je voortgang in de weg staan. De game is in z'n geheel te solo'en zegt men.

ja, er zijn wel mensen die dat kunnen inderdaad, mij lukt het echt niet om die monsters solo te verslaan in rotten vale.

voor mij te moeilijk dus  :D
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op do. 08 februari, 2018, 18:00
endgame monster kunnen je gewoon one-shotten  :p

https://www.youtube.com/watch?v=YH4EeQs71jY

https://www.youtube.com/watch?v=H45zmq-rB6c
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op ma. 12 februari, 2018, 14:56
Ik maak nu altijd squad lobbies aan ook, mocht er nog iemand willen joinen ofzo, geef maar een teken, ik heb wat betere gear, en ben weer wat begonnen met de main quests...
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op ma. 12 februari, 2018, 19:02
Ik ben momenteel moeilijk uit mn nieuwe racerig te slaan maar zal proberen het ook wat actiever te spelen, daarnet nog redelijk wat progressie gemaakt

Dit is toch nog eens een toonbeeld van hoe je een game moet releasen. Geen jarenlange hype en uitstel, gewoon je game aankondigen 5 maand later releasen boordevol content en geen seasonpass gedoe.
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op za. 17 februari, 2018, 16:59
Weer heel wat progressie gemaakt. Voor de eerste maal solo Rathalos neer met 1 faint door poison dan nog en Diablos ook neer met 1 faint, die is wel een redelijk pita. Zohra Magdaros vertoeft ondertussen ook in monster heaven. Nu ook high rank (HR) unlockt, kan nu HR investigations doen op HR mappen, de high-end mats farmen, HR craften en mods (decortations) op mn gear plaatsen.

Ben nu hunter rank 11 en moet nu een extra grote Anja neerleggen, daarna waarschijnlijk de elder dragons. Na Zohra dacht ik, ok de SP is uit, niet dus  :o

Nu trouwens ook mn derde verblijfplaats unlockt met een groot bed, open haard en 2 palico's die op een  harp spelen :D
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: Heer_Vonck op za. 17 februari, 2018, 19:51
Lol, fotoke?
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op zo. 18 februari, 2018, 10:38
weet nie hoe het komt maar mn ps4 neemt low res veel te donkere screens

(https://i.imgur.com/fWw3NZh.jpg)

(https://i.imgur.com/MuadHKz.jpg)

(https://i.imgur.com/OJt1ZrR.jpg)
Titel: Re: Monster Hunter World
Bericht door: diknmuis op di. 20 februari, 2018, 21:42
lol kzie nu pas dat je dingen uit je itempouch ook kun geven aan elkaar, wel enkel tem rarity lvl 3
dus als er ieman pot traps of paddos nodig heeft, let me know