[Gamescom 2017] Shadows: Awakening

[Gamescom 2017] Shadows: Awakening

Op Gamescom waren er meerdere RPG's te spelen, waaronder deze Shadows: Awakening!



Shadows: Awakening tracht voluit de RPG-kaart te trekken. De ontwikkelaars wilden geen actie-RPG op de markt brengen, maar een game met puzzelelementen en keuzes die je moet maken doorheen de game.

Concreet ben je een demoon die leeft in een soort tussendimensie. Je krijgt grofweg dezelfde lay-out, maar de interactie met voorwerpen en vijanden zijn verschillend. Er is één personage, maar omdat je verschillende zielen kan verslinden kan je wisselen tussen vier van in totaal elf beschikbare vormen. De ene is een woeste amazone, de andere een boogschietende elf. Er is zelfs een magisch skelet. Elke figuur heeft unieke eigenschappen qua snelheid, kracht, magie en noem maar op. Het is de bedoeling dat de speler nadenkt over zijn teamkeuze, zodat de eigenschappen van de personages elkaar aanvullen. Zo kan er eentje een oliefles gooien, en een andere is een 'fire mage'. De tactiek kan je zelf invullen ...

Een aspect van deze game, losstaand van de gameplay, is het verhaalverloop. Het narratief gedeelte tussen de verschillende personages van je team is leuk en onderhoudend om te volgen. Hoewel de game zich leent tot een coöperatief gedeelte, is Shadows toch strikt offline te spelen. We kunnen er zelf mee aan de slag in de eerste helft van volgend jaar.

Shadows: Awakening

Shadows: Awakening
Release
vr 31 aug, 2018
Genre
Actie / RPG
Platform
ps4
Uitgever
Kalypso Media
Ontwikkelaar
Games Farm

Steun playstationclan.be