Assassin's Creed: Origins - Curse of The Pharaohs

Wie dacht dat Bayek na zijn avontuur in Sinaï op pensioen ging is er aan voor de moeite. Maak je klaar voor zijn laatste avontuur!

Vier jaar na het avontuur in Sinaï krijgt Bayek de opdracht om een vloek in Thebe te onderzoeken, want één van de mysterieuze relieken, verbonden aan Thebe, zou wel eens aan de basis van de huidige hoop ellende kunnen liggen. Eens aangekomen duurt het niet lang of Bayek wordt met de vloek geconfronteerd. Er duikt namelijk een vreemde entiteit op, een schaduw van een farao. Gelukkig kan hij deze ondode terug doden, zodat de rust weerkeert. Toch is er iets vreemds aan de gang, en het is aan Bayek om dit te onderzoeken.

De reis van Bayek brengt hem naar leeggeroofde tombes, want het beruchte reliek zou gestolen zijn uit één ervan. In deze tombes krijgt Bayek ook toegang tot 'het hiernamaals', een vreemd ogende omgeving, volledig in de lijn met het Egyptische geloof. Hier vindt hij vriend en vijand, en uiteraard moet hij deze laatste verslaan.

Wanneer je deze DLC gedownload hebt, krijg je direct de vraag om je statistieken een boost te geven zodat gamers die level 45 nog niet hebben bereikt, toch onmiddellijk met dit avontuur aan de slag kunnen. Er wordt dan ook een back-up gemaakt van je huidige voortgang, zodat je na dit avontuur gewoon verder Egypte kan exploreren, alsof je geen boost gekregen hebt.

Zoals aangehaald zal je deze maal niet enkel het ondertussen bekende, Egyptische landschap verkennen, maar ook andere grote, fantasierijke omgevingen. Daarnaast worden er ook enkele nieuwe vijanden geïntroduceerd, de 'schaduwen van een farao', en de 'wachters van Anubis'. Beiden zijn geen jakhalzen om zonder handschoenen aan te pakken, want deze zijn een pak hoger in level dan jij, en een pak strijdlustiger. Daarom vermijd je ook best deze vijanden in het begin van je avontuur.

Met deze laatste DLC ben je weer enkele tientallen uren zoet, als je alles wil exploreren. Zelfs als je je enkel op het hoofdverhaal richt zal je enkele uren kunnen vullen. Met de variatie in omgeving en de introductie van nieuwe vijanden is dit de betere uitbreiding op de game, ten opzichte van de voorgaande.

8/10
9.5/10
9/10