Just Dance 2023

Muziek en dans herenigt volkeren en Ubisoft weet dat feest maar al te goed elk jaar te herhalen met een editie van hun alom gekende Just Dance. Is ook Just Dance 2023 meer van hetzelfde?

Quasi elke editie van Just Dance is sinds het tijdperk van de PlayStation 4 hetzelfde gebleven. Enkele nieuwe nummers, meer moest je niet verwachten. Een wonder dat de reeks nog bestaat, maar er is duidelijk een doelpubliek die de Singstar-microfoon heeft opgeborgen om voortaan de zweetdruppels te laten vloeien in de woonkamer. En geef ze eens ongelijk. Ubisoft heeft met Just Dance een topfranchise in huis die de ideale partygame bij uitstek blijft. De app op je smartphone installeren en even connecteren; meer is er niet nodig. Ideaal, toch?

Los van het feit dat onze smartphone, inclusief hoesje (want met al dat dansen en zwaaien weet je maar nooit…) evenveel als een baksteen weegt, is het relatief simpel om met Just Dance aan de slag te gaan. Een voordeel, gezien de partygame het best in gezelschap wordt gespeeld en je gemakkelijk met 4 voor de TV kan staan springen. Het verschil met vorige edities? Naast een mooi aantal nieuwe soundtracks, die soms in verschillende varianten en moeilijkheidsgraden komen, waaronder een nieuw liedje van K3 (ingedanst door ‘the real deal’) vinden we vooral aanpassingen terug in het menu. Alles is meer overzichtelijk, de trainingen zitten mooi in een categorie onderverdeeld en alles wat onder Just Dance+ valt, zit mooi onderaan de titels die wél inbegrepen zijn. Je kan ook overgaan tot het downloaden van je favoriete nummers zodat je ook offline aan het dansen kan.

Deze Just Dance ziet er net als zijn voorgangers uit, met wederom lof voor de (verschillende) uitvoeringen van bepaalde liedjes. Een mooie keuze ook aan soundtracks, voor zowel jong als oud.

Just Dance 2023 doet niet veel anders dan diens voorgangers, maar biedt wel een overzichtelijke partygame waar jij en je gezelschap terug uren mee zoet zullen zijn.

• Overzichtelijk