Voice of Cards: The Beasts of Burden

Voice of Cards, de verhaalvertelling aan de hand van kaarten, is terug met The Beasts of Burden!

Jij bent een jong meisje, maar reeds de beschermer van je ondergrondse stam. Je slaagt er steeds in om de monsters die aanvallen af te wenden, tot een zekere, donkere dag... Die dag wordt je dorp en alle inwoners 'van de kaart geveegd' door een horde monsters. Je vindt er niets anders op dan naar de onbekende aardoppervlakte te gaan en wraak te zoeken! En die wraak zal je vrij snel vinden, samen met een andere kerel die je in een nabijgelegen dorp ontmoet hebt. Maar wat doe je na die wraak, want het leven is nogal uitzichtloos zonder doel. Tijdens je tochten doorheen de verschillende gebieden krijg je notie van het beloofde land: Newterra. Is dit het waard om naar op zoek te gaan?

Het verhaal van deze Voice of Cards is de minste van de drie die we tot nu toe mochten reviewen. Het verhaal kabbelt een beetje doelloos verder, en eindigt met een intrigerende twist. Jammer genoeg moet je het wel al hebben uitgehouden tot dan.

De protagoniste van dienst is in staat om de verschillende - verslagen - monsters te bewaren in een deck kaarten. Hierdoor kan zij gebruik maken van de speciale aanvallen van die monsters. Vrij handig! Dit vervangt zowaar het volledig skill-systeem dat je kon vinden in de vorige twee spellen.

Verder is de gameplay vrijwel dezelfde: je moet exploreren doorheen een gebied en veel gevechten aangaan. Misschien wat te veel, zeker in het laatste gebied kan je amper een stap zetten zonder aangevallen te worden. Daarnaast is de gameplay vrijwel dezelfde: je zal de leden van je team sterker maken door hen te laten stijgen in level, en je zal hen uitrusten met nieuwe wapens, vaardigheden en dergelijke meer. Wie de vorige games heeft gespeeld, weet wat te verwachten.

En hetzelfde mogen we zeggen op het grafische vlak. Net zoals de vorige games matige graphics, maar meer is er niet voor nodig.

Dat je de vaardigheden van de monsters moet gebruiken, is een leuke insteek, maar deze Beasts of Burden is iets té langdradig en je wordt vrij veel belaagd door monsterlijke troepen waardoor je soms zeer traag door een gebied kan gaan. De boeiende twist ontvang je pas op het einde, en ik zie veel gamers de game links laten liggen tegen dat ze daar aangekomen zijn.

• Leuke wending door het gebruik van monsters

• Té langdradig
  • Misschien niet genoeg vernieuwing ten opzichte van de vorige titels