Avenging Spirit

Met Avenging Spirit keren we terug in de tijd naar 1991 en herontdekken we een klassieker uit het arcadegenre!

Je vriendin, de dochter van een wetenschapper die onderzoek doet naar geesten, wordt ontvoerd en daarbij laat jij het leven na een regen aan kogels. Tijd voor revanche, want als kersvers spook roept je schoonvader je op om zijn dochter te redden en ervoor te zorgen dat zijn levenswerk niet in de handen van de schurkenbende valt. Een flinterdun verhaal, maar voldoende om van Avenging Spirit (ook wel Phantasm in Japan genaamd) een klassieker van formaat te maken!

Uitermate vernieuwend voor de jaren ’90, want in Avenging Spirit kan je met je spook de controle over vijanden overnemen om zo je een weg doorheen 6 zes levels te banen. Als gevolg krijg je niet alleen de controle over schurken, maar zal je ook hun vaardigheden overnemen. Niet elk personage zal even sterk zijn, waardoor baasgevechten af en toe iets pittiger kunnen worden, maar wie volhardt, zal na nog geen uurtje gamen de aftiteling kunnen bereiken.

Gelukkig is er voor puristen niet alleen speelbare code in het Engels, maar kan je ook het echte origineel spelen. Wie echter volledig gebruik wil maken van de vernieuwde versie, kan zijn game opslaan en ook bepaalde acties terugspoelen. Zo is een foutje snel rechtgezet! De game speelt in full-HD vlotjes weg en kan tevens, mits een tweede controller, in co-op worden gespeeld. Kortom; een perfecte heruitgave van deze all-time klassieker!

De titel is zonder mankementen overgezet naar de PS4/PS5 en geniet van de welgekende klassieke graphics en muziek.

Avenging Spirit is op de PS4/PS5 ideaal vertier (alleen of met twee) en kan omschreven worden als een ideale port naar de huidige generatie consoles. Niks op aan te merken!

• Gameplay