Wintermoor Tactics Club

Deel uitmaken van een schaak- of toneelclub op de campus van de hogeschool of universiteit, is iets wat niet voor ons Belgen is weggelegd. In Amerika is het echter de gewoonte en laat je nu net in Wintermoor Tactics Club dat gevoel van een eigen boardgamegezelschap ervaren. Een geslaagde opzet?

Het leven van een student is niet gemakkelijk alsook dat van Alicia. Ze had al moeite met het aanpassen aan haar nieuwe omgeving en had het ook lastig om - gezien haar persoonlijkheid - nieuwe vrienden te maken. Gelukkig heeft ze haar weg kunnen vinden en kent ze een klein vriendengroepje waarmee ze samen bordspellen speelt. Geen Ticket to Ride of Cluedo, maar echte Dungeons & Dragons-achtige toestanden. Elke dag kan je het drietal in hun eigen ingerichte clublokaal terugvinden. Maar er is verandering op komst… De schooldirecteur is de diversiteit in clubjes beu en wil dat alle studenten met elkaar overeenkomen. Zijn plan: iedereen moet verplicht deelnemen aan een sneeuwballengevecht. De clubs die niet willen, die houden op met te bestaan. Lukt het Alicia en haar bordspelvrienden de trofee in huis te halen?

Wintermoor Tactics Club kent een leuk verhaal en combineert dit met traditionele RPG-elementen. Zo krijg je tussen alle dialogen door telkens echte fases uit bordspellen te spelen, die de nodige - doch simpele - tactiek vergen. Elke pion staat voor een van de clubleden en elk hebben ze hun eigen krachten, zoals in Dungeons & Dragons (of zelfs de South Park RPG-game). En dat sneeuwballengevecht? Dat blijkt voor het drietal net als een echt bordspel te zijn! Elk gevecht tegen een andere club, wordt net zoals een hoofdstuk uit hun board game gespeeld, waardoor je een mooie mix tussen eenvoudige gameplay krijgt en verhaal.

Ingesproken dialogen wisselen speelmomenten af, allen verzorgd in een mooie tekenstijl. Het enige wat echt ontbreekt, zijn animaties.

Wintermoor Tactics Club is een leuke, tactische RPG waarin het verhaal samenvloeit met de gameplay. De game is, door zijn lage moeilijkheidsgraad, wel meer weggelegd voor liefhebbers van luchtige verhalen, waardoor we hem wel niet aan iedereen kunnen aanraden.

• Luchtig verhaal
  • Vlotte gameplay
  • Grafische stijl