Gamescom verslag: Dying Light

Gamescom verslag: Dying Light

Met deze zombiegame kon ik gamescom afsluiten, maakte deze nog indruk of niet?



Hands On


Hier kwam weinig uitleg aan te pas. Ik mocht inloggen en speelde een coöp spel samen met de kerel naast mij. Er was iemand van Techland die ons uitleg gaf over de controls terwijl we aan het spelen waren.

Het eerste wat opviel was hoe mooi en gedetailleerd deze game was. Grafisch is deze game gewoonweg top. OK, wat waren we nu weeral aan het doen? Zombies doden, inderdaad. We zaten vast in een gebouw en het was de bedoeling om een uitweg te vinden én het gebouw op te blazen. Hiervoor hadden we nog een batterij (of wat was het ook alweer) nodig, en moesten we deze op een bepaalde plek plaatsen.



Tijdens de game kwamen er plots uitdagingen op het scherm. De eerste uitdaging was om tijdens een bepaalde tijdsduur zoveel mogelijk zombies te vermoorden. Dit mondde uit in een gelijkstand. De game legt ook duidelijk de nadruk op het plezier hebben van het zombieslachten. Zo kan je zonder veel zorgen de strijd met een groepje zombies aanvatten. Wanneer we de batterij hadden geplaatst moesten we een uitweg vinden uit het gebouw. Dit was niet zo moeilijk, aangezien op onze radar de richting was aangegeven. Na enkele kamers door te gaan kwam de volgende uitdaging op het scherm, dit was het zo snel mogelijk bereiken van de deur. Voor de andere kerel goed en wel wist wat er gaande was zette ik het op een lopen. Ik liet de zombies voor wat ze waren en sprong zoals een hertekalfje over de verschillende hindernissen. Ik moest wel even de weg zoeken, het bleek dat ik andere hoogten moest opzoeken. Geen vrees, ik bereikte als eerste de deur.

Hierna volgde er een cutscene en blaasden we het appartementsgebouw op. Hoera!
Na deze actie moesten we naar een andere plaats geraken, dus volgden we mooi onze radar. De game legt ook de nadruk op het betere klauterwerk, zo konden we vrij vlot kleine huizen beklimmen en via de daken onze weg zoeken. Toen begon het donker te worden. The light was dying (pun intended). De kerel achter ons zei dat de zombies dan sterker en agressiever waren. Nog een hindernis, we zagen geen steek, dus moesten we onze zaklamp gebruiken. Hiermee trokken we dan weer de aandacht van de ondode kerels.




Plots gebeurde er iets. Er bleek een Hunter in onze game te zitten. Deze Hunter is in feite een andere speler die gewoon kan binnenwandelen in je game en zo activeert hij een nieuwe challenge. Nu moesten we een aantal hives gaan vernietigen alvorens de Hunter ons kon vernietigen. We beschikten over enkele levens, dus we mochten wel falen, maar niet te veel. De Hunter zelf heeft een oneindig aantal levens. Je kan hem ook pas doden wanneer je hem voldoende hebt verzwakt met UV-licht. Om dit te activeren moesten we de L2 knop inhouden. Na de Hunter enkele malen te doden, en hij ons kwamen we bij de hive. We vernietigden deze, maar dan bleek dat we dit nogmaals moesten doen, en daarna nog een keer. Bij de laatste hive waren ook een aantal zombies en ik maakte de beslissing om me bezig te houden met de randactiviteiten, het doden van de zombies en het op afstand houden van de Hunter, en liet de andere speler de hive vernietigen. De kerel van Techland complimenteerde me met deze actie. But that's just how we roll!

Hierna stopte de hands on en konden we nog enkele vragen stellen. Mijn belangrijkste vraag was met hoeveel je uiteindelijk online kon spelen. Het antwoord was dat je met vier in coöp kon spelen, en eigenlijk met vijf, als je de Hunter meetelt.

Deze game heeft me toch wel nog even omver geblazen en ik ben blij dat ik hem gespeeld heb, zodat ik nu ook weet dat ook deze zombiegame echt de moeite wordt!

Dying Light

Dying Light
Release
wo 28 jan, 2015
Genre
Horror
Platform
ps3 ps4
Uitgever
Warner Bros. Interactive Entertainment
Ontwikkelaar
Techland

Steun playstationclan.be