Citaat van: Rob Kostich, uitvoerend vicepresident en algemeen directeur van Call of DutyWe boffen erg met de fantastische community die Call of Duty ondersteunt. Onze fans komen telkens weer met verrassende, humoristische content en #CODNATION viert die creativiteit op een speciale manier. Met de lancering op 12 oktober in zicht, heeft het enthousiasme van fans voor Call of Duty: Black Ops 4 nieuwe hoogten bereikt. We kunnen niet wachten om te zien wat onze fans verder nog zullen creëren met deze game.
Naast de contentserie strekt #CODNATION zich ook uit naar de liefdadigheids-livestream van de Call of Duty Endowment, dit keer getiteld de #CODNATION Challenge. Tijdens deze jaarlijkse stream, voorheen bekend als Race to Prestige, neemt een aantal videogamepersoonlijkheden in estafettevorm deel aan een speelmarathon. Gedurende zijn negenjarige geschiedenis heeft de Call of Duty-community een belangrijke, ondersteunende rol gespeeld bij het streven van de Endowment om 50.000 veteranen aan kwalitatief hoogwaardige banen te helpen. De #CODNATION Challenge begint op donderdag 11 oktober, aan de vooravond van de wereldwijde lancering van Black Ops 4. Fans kunnen @CODE4Vets volgen voor de nieuwste updates en informatie over de #CODNATION Challenge.
Voor deze campagne werkte Activision samen met 72andSunny Los Angeles. Daarnaast werkte Activision samen met Hecho Studios om content en ondersteuning te bieden aan Call of Duty-videomakers van over de hele wereld, zodat die Call of Duty: Black Ops 4 video’s kunnen maken die goed aansluiten op hun individuele kanalen en creatieve ‘tone of voice’. De Call of Duty: Black Ops-games zijn ontwikkeld door Treyarch, en worden ondersteund door een gepassioneerde community van fans, die de games al meer dan 15 miljard uur hebben gespeeld.