Gamescom verslag: The Division

Gamescom verslag: The Division

Van deze game hebben we een demo gezien en wat gameplay mogen aanschouwen





Allereerst werd de demo van E3 nog eens uit de doeken gedaan. De spreker legde de nadruk op de verticaliteit van de game en het gebruik van de snowdrop engine. De verticaliteit is van groot belang, omdat de speler zich zowel in de riolen, als op de daken van de wolkenkrabbers kan bevinden. Of zelfs ergens tussenin, op straatniveau of in die wolkenkrabbers.

Wat we te zien krijgen, is dat de speler met bepaalde gadgets lang vergeten momenten kan terughalen. We krijgen hier toch wat een Aiden Pierce - gevoel, maar dat stoort vast en zeker niet. Eens uit de metro zien we dat er bepaalde mannen het postkantoor bezetten. Het is aan ons om deze mannen zo efficiënt mogelijk te elimineren. Het team bestaat uit de speler en nog twee anderen. Communicatie blijkt ook hier van groot belang. Zo willen we eerst de zwakkeren aanvallen, vooraleer we de leider willen bevechten. We trachten het afzonderlijk groepje van drie te belagen, maar dit mislukt en één van die mannen waarschuwt het groepje, waar ook die leider in zit. Na wat heen en weer schieten hebben we alle belagers geneutraliseerd en is het postkantoor van ons. Dit postkantoor kan nu dienst doen als uitvalsbasis.






Na de demo te hebben overlopen gaan enkele Ubisoft-medewerkers nu met de game verder. Eerst worden de verschillende upgrademogelijkheden getoond. Zo kan je je personage volledig aanpassen aan je speelstijl. Ook de upgrades van je wapens kan je volledig naar wens aanpassen. Zo zal het rambotype zijn eigen skilltree kunnen vinden, met daarbij horende granaten, munitie en dergelijke, en zal de eerder-stealth-gamer zijn granaten kunnen aanpassen zodat ze de vijand kunnen verblinden, en dergelijke meer.

De speler haalt zijn map van New York boven en hier kunnen we enkele dingen zien. Eerst en vooral, waar de missies zijn, en sommige verschillen van kleur. Dit zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de moeilijkheidsgraad. Ten tweede kan de speler zien hoe veilig het is in een bepaald gebied en ook de mate van besmetting is te zien. De speler kiest dan een missie en gaat op pad. In dit geval gaat de speler naar het warenhuis om enkele vijanden op te ruimen. De drie spelers zijn ook nog vergezeld van een vierde speler, die gebruik maakt van een tablet en de companion app. Deze speler dient (op dit ogenblik) enkel en alleen om de vijanden, indien ze zich verschalken, aan te duiden. Het team vindt de vijanden en schakelt deze dan ook uit.



Na het zien van de demo is het ontegensprekelijk dat The Division alles in huis heeft om een supergame te worden, echter moeten we er enkele bedenkingen bij maken:
  • Niettegenstaande dat de beelden van een zeer hoge kwaliteit zijn, valt het op dat sommige omlijningen nog wat bugs bevatten, en dit in de vorm van 'niet ingevulde pixels'. Af en toe kan je een wit puntje onderscheiden van de rest.
  • Deze game maakt volop gebruik van een coöp-gedeelte, laten we hopen dat ze hier gebruik maken van dedicated servers en niet dat een andere gamer host is. Wanneer deze host anders zou stoppen met spelen, moeten de anderen ook noodgedwongen stoppen.
  • De companion-app is een leuk gadget, maar of dit veel zal gebruikt worden, zal de toekomst moeten uitwijzen. Als ik persoonlijk zou moeten kiezen om als vliegtuigje boven het terrein de vijanden te moeten aanduiden, of om de vijand via mijn krachtige console een kopje kleiner te maken, kies ik resoluut voor optie 2.
  • De game werd gespeeld op PC's en zoals we weten zal na de port de game wat aan grafische pracht moeten inleveren. Hopelijk is dit niet té veel en worden we op dit vlak niet ontgoocheld.

Tom Clancy's: The Division

Tom Clancy's: The Division
Release
di 08 mrt, 2016
Genre
Actie
Platform
ps4
Uitgever
Ubisoft
Ontwikkelaar
Ubisoft Montreal

Tom Clancy's: The Division kopen?