Autobahn Police Simulator 2

De meeste van ons zullen wel bekend zijn met het rijden op de Duitse Autobahn of kent deze via de serie Cobra 11. Met Autobahn Police Simulator 2 is het nu mogelijk om de veiligheid op de Duitse Autobahn te waarborgen. Zijn wij de nieuwe collega’s van Cobra 11 of staan we met Autobahn Police Simulator 2 met pech aan de kant?

De geteste versie is de PS4 Pro versie.

Ons verhaal begint als meneer Schmidt zich meldt op zijn eerste dag bij de Autobahn Police. Na een introductie van meneer Becker wordt je toegewezen als collega van meneer Haas. Tijdens de story krijg je drie verschillende verhaallijnen voorgeschoteld: een  verhaal met een stenengooier, met een drugsdealer, en met een smokkelaar.  Elke verhaallijn bestaat uit een paar kleine missies waarbij je vooral aan het rondrijden bent. Na een vijf a zes uur ben je aan het einde gekomen van de verhaalmodus. Tijdens en na de hoofdmissies heb je de mogelijkheid om kleine missies te accepteren zoals rommel van de weg halen, een auto-ongeluk analyseren, of verkeerscontroles uitvoeren.

De besturing van je personage en voertuig is redelijk te noemen. Tijdens de missies is het af en toe onduidelijk waar je naar toe moet (zeker in de gebouwen). Daarnaast werken sommige missies niet juist. Zo moet je soms een auto tot stilstand dwingen en op het moment dat deze tot stilstand komt, kan het zijn dat je niet verder kan omdat deze niet tot stilstand is gekomen van een bepaalde afstand tot je voertuig. Verder is zeer opvallend dat alle automobilisten zich keurig aan de snelheid houden. Ook is het mogelijk om missies te accepteren vanuit de meldkamer. Ook hier zit weer een punt van frustratie. Het ene moment krijg je de ene na de andere missie voorgeschoteld, terwijl het op andere momenten minutenlang stil blijft terwijl voor de AI de ene na de andere melding voorbij komt. Daarbij krijg je keer op keer dezelfde missies voorgeschoteld op exact dezelfde locatie.

Grafisch is Autobahn Police Simulator 2 zeer middelmatig en doet het ons eerder denken aan een Playstation 3-game. Daarnaast hebben wij het ook veelvuldig meegemaakt dat de omgeving ingeladen wordt op het moment dat wij er met onze auto langsreden, en kwamen we overal dezelfde personages tegen, en heeft je politieauto geen schademodel. Het geluid van de sirene is acceptabel maar begint op den duur je de zenuw op het lijf te jagen.

Tot onze spijt hebben wij moeten concluderen dat Autobahn Police Simulator 2 geen volwaardige game is voor de Playstation 4 als we kijken waar we met de Playstation 4 nu staan. Op papier had dit een interessante titel kunnen zijn, maar de uitwerking maakt het een stuk minder aantrekkelijk.

• De mogelijkheid om de Autobahn veiliger te maken

• Grafisch niet PS4 waardig
  • Verhaal van zeer korte duur