Bang-On Balls: Chronicles

Wat ooit een meme was, is ondertussen zelfs uitgegroeid tot een waardige videogame; Bang-On Balls: Chronicles belooft niks minder dan ware chaos en tonnen plezier. Benieuwd wat dat ging geven.

Als kleine bal, je zal ze ongetwijfeld meteen herkennen uit de wereld der memes, begin je aan je eigen avontuur doorheen vijf (als we de hub meetellen) levels. Een echt verhaal kent Bang-On Balls: Chronicles niet, maar het belooft wel vanaf de eerste minuut breinloos vertier. Zo kan je je bal aankleden zoals je maar wil (wij gingen voor een ludieke Belgische driekleur) en nieuwe items vrijspelen om je (scheetlatend) figuurtje wat meer in de verf te zetten. Springen, rennen (niet rollen, neen) en ‘dashen’ behoren tot je basis, naast het kunnen opzuigen van onder meer levensbalkgenererende bolletjes. Die zullen nodig zijn wanneer je je eerste vijanden zal trotseren en alle missies vlekkeloos wil voltooien.

In een soort van Hollywoodfilmachtige setting begeeft je personage zich richting alle uithoeken van de wereld én zelfs naar de ruimte. De levels zitten propvol verzamelobjecten om te vinden, maar ook vijanden die je met enkele welgemikte stuiteraanvallen kan uitschakelen. De hoofdmissies zelf zijn redelijk summier gehouden, waardoor de game vooral floreert in het amok maken. Als pluspunt, aangezien het geheel wel door zijn eenvoud snel saai kan worden, kan je tot en met vier spelers tegelijk amok maken. De boel afbreken is in geen enkele game al zo leuk geweest, al mist het de titel voorts wel aan echte content om je voor langere duur bezig te houden.

Voor een kleine titel te zijn, speelt Bang-On Balls: Chronicles verbazend vlot en zien de omgevingen er groots en mooi uit. Qua sound zijn het vooral de scheten en andere geluidseffecten die frequent aan bod komen, meer niet.

Een meme die een game is geworden, maar ons wel prima weet te vermaken! Vooral in co-op het ideale tussendoortje.

• Co-op
  • Lekkere mayhem