Fallen Legion Revenants

Welgeteld vier jaar na de intrede van Fallen Legion op de PS4 (met als ondertitel Sins of an Empire) zijn we alweer aan een vervolg aanbeland: Revenants. Heeft de Indonesische ontwikkelaar echter uit zijn fout geleerd en wist het de nodige verbeteringen door te voeren?

 

De geteste versie is de PS4-versie.

Verhaal


In tegenstelling tot Sins of an Empire krijgen we geen rechtstreeks vervolg, maar vertelt Revenants een apart verhaal. Ideaal voor nieuwkomers tot de reeks, al zal het begrijpen van de lore uit de game zelfs voor de fans wat tijd vergen. Er worden  twee protagonisten geïntroduceerd in een vergiftigde wereld waar de enige leefbare plek wordt geteisterd door de maniakale alleenheerser genaamd Ivor. Rowena, vermoord door de tiran, dwaalt als revenant (een soort geest) rond en zoekt wraak. Niet alleen voor het volk, maar ook om haar zoon - door Ivor opgesloten - te redden. Ze staat er gelukkig niet alleen voor en kan rekenen op Lucien. Deze jonge politicus is lid van de raad van bestuur en probeert Ivor van de troon te stoten aan de hand van spionagewerk en sabotage. Aan jou nu om hen beide te laten strijden voor rechtvaardigheid!



Gameplay


Het grote verschil met de vorige Fallen Legion-game is dat deze keer de strijd wordt gestreden op twee velden. Enerzijds heb je Rowena die met haar drie Exemplars het fysieke strijdveld mag betreden, anderzijds heb je Lucien die strategische beslissingen hoort te nemen en de rol van spion op zich neemt. Beide kruisen elkaar continu, wat voor de nodige afwisseling zorgt, al zal niet iedereen dit soort gameplay kunnen smaken.

Net zoals bij Sins of an Empire speelt Revenants als een sidescroller waar je zelf geen controle hebt over Rowena. De vijanden die haar pad kruisen, moet je met de nodige facebuttons te lijf gaan, waarbij je de drie Exemplars (met elk hun eigen set aan vaardigheden) kan aansturen. De leercurve is vanaf de intro erg stijl, maar vlakt na verloop van tijd af nadat je de nodige uitleg hebt gekregen. De curve vlakt zelfs zo snel af dat enige uitdaging enkel te vinden zal zijn in vijanden met veel armor en baasgevechten, de rest voelt snel aan als onnodig tijdverdrijf waarbij repetitiviteit (net zoals bij Sins of an Empire) als snel voor de nodige wrevel weet te zorgen. Lucien, die zorgt dan weer voor de nodige rust bij zijn actiesequenties, al dienen zijn stukken vooral meer om het verhaal verder te laten lopen.



Graphics & Sound


Hoewel Fallen Legion: Revenants zich bijna vier jaar na zijn voorganger afspeelt, is er op vlak van graphics geen enkel verschil te merken. Dat is vooral te wijten aan de 2D-stijl die werd behouden en bijdraagt tot de charme van de franchise. Quasi alle dialogen zijn tevens ingesproken, wat alleen maar bijdraagt tot kwaliteit van het gebrachte stemmenwerk.

Conclusie


Het afwisselen van het vechten met Rowena en haar Exemplars met politieke beslissingen gevoerd door Lucien, is vernieuwend voor de franchise. Het praat echter de repetitieve gameplay niet goed, waardoor de sleur er al snel in komt. Fallen Legion: Revenants kunnen we dan ook enkel aanraden aan fans van diens voorganger.

Pluspunten


  • Synergie Rowena/Lucien
  • Dialogen


Minpunten


  • Repetitief
  • Heel veel saaie sequenties




Reviewer: JohnCena

Score

Verhaal
7/10
Gameplay
6/10
Grafisch
6/10
Geluid
7/10
Duur
7/10

Fallen Legion Revenants

Release
vr 19 feb, 2021
Genre
JRPG
Platform
ps4
Uitgever
NIS America
Ontwikkelaar
NIS

Score

Verhaal
7/10
Gameplay
6/10
Grafisch
6/10
Geluid
7/10
Duur
7/10