Carnival Games VR

Naar de kermis gaan vonden we vroeger altijd leuk en ook nu halen we er nog ons jaarlijk plezier uit. 2K had indertijd hetzelfde gevoel en kreeg nu met de komst van de PlayStation VR een herkansing om hun Carnival Games nogmaals uit te brengen, maar ditmaal dus met ondersteuning van Sony’s virtuele bril. Hoe we het er met onze Move-controllers vanaf brachten, lees je in onze review.

De geteste versie is de PSVR versie.

Carnival Games VR bestaat uit 12 minigames die elk in hun eigen plekje op de kermis thuishoren. Zo heb je bij aanvang slechts de keuze uit een vierde van het aanbod en is het nodig tickets te verzamelen om deze vervolgens vrij te kopen. Om daarin te slagen zal je een paar keer dezelfde spelletjes opnieuw moeten spelen en dat kan wel eens vervelend worden. Zo nodigt de game niet meteen uit heel wat uren erin te steken en al zeker niet wanneer je beseft dat alles wat met gooien te maken heeft, niet goed werkt. De game slaagt er niet in de Move-controllers goed genoeg te volgen waardoor je te vaak mis zal gooien en dat zorgt voor een grote domper op de feestvreugde.

Gelukkig zijn er nog enkele minigames die wel werken, zoals het hoogklimmen of het schieten, maar helaas zijn deze ook niet voldoende om het maximale uit de game te halen. De minigames blijven dezelfde (er zit geen variatie in) en met slechts een handvol spelletjes die wel werken, kan je onmogelijk tevreden zijn als je Carnival Games VR hebt gekocht.

Op grafisch vlak kan er weinig worden meegedeeld. De game kent weinig pracht, ziet er eerder leeg uit en kent hier en daar ook wat glitches. Misselijk zal je er niet van worden, maar kijk dan toch maar niet al te veel naar de paar andere personen die in het park rondlopen of je zal die emmer alsnog nodig hebben. Het geluid en de muziekjes in-game zijn trouwens zoals je die verwacht van een kermis; een beetje irritant, maar ook niet meer.

Carnival Games VR kent enkele leuke spelletjes, ietwat mindere en ook minigames die voor geen meter werken met de Move-controllers en VR-bril. Door een gebrek aan plezier en door het ontbreken van het gevoel te krijgen op een echte kermis te zitten, raden we de game dan ook niet meteen aan voor mensen die de PlayStation VR in huis hebben gehaald.

• Een paar leuke minigames

• Niet alle minigames werken even goed
  • Mottige presentatie