Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry

Het is een beetje bizar, maar in deze #metoo tijden verschijnt er alsnog een nieuwe Leisure Suit Larry, dé game waarin jij als eeuwige vrijgezel opnieuw alle soorten vrouwen om je vinger mag proberen te winden. Slaagt Larry Laffer deze keer in zijn opzet?

De tijd is niet blijven stilstaan voor Larry Laffer… of toch wel? Na een korte intro blijkt onze eeuwige vrijgezel door aliens in hechtenis te zijn genomen (daar gaat hij toch van uit) en is enkel de tijd voor hem blijven stilstaan. Met zijn witte pak aan, zoals we hem al jaren kennen, stapt hij zijn lokale kroeg binnen en ontdekt hij een volledig nieuw tijdperk: het tijdperk van de smartphone met apps als Instacrap en Timber. Is dit de nieuwe manier om aan een vrouw te geraken en nog beter: ze in bed te krijgen? Samen met Larry Laffer ga je op pad in een - met slechte humor gevuld - 'point and click'-avontuur en kom je na een zestal uur ongetwijfeld te weten of hij een vrouw in bed heeft gekregen of niet.

Gezien Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry een 'point and click'-game is, ligt vooral de nadruk op het verhaal en de nodige puzzels die je zal moeten oplossen om vooruitgang te boeken. Met de stick kan je objecten of personen selecteren, of je kan de triggers gebruiken om te weten te komen met wat je allemaal in de omgeving kan interageren. Bij dergelijke games kan je al eens iets over het hoofd zien, dus dat is zeker geen slecht aspect wanneer je op console speelt. Zoals vermeld zal je met Larry vooral bezig zijn genoeg punten te scoren via Timber (Tinder dus) om zijn droomvrouw aan de haak te kunnen slaan. De paar omgevingen die je kan bezoeken, inclusief nodig op te lossen raadsels, zullen ongeveer 6 uur tijd in beslag nemen. Dat kan kort genoemd worden, maar niet alle slagzinnen in de game zijn even sterk, waardoor je vaak zal zuchten als Larry een zoveelste flauwe mop maakt. Gelukkig hoort dat erbij, gezien de Leisure Suit Larry-spellen altijd al van dat soort humor hebben genoten.

Op MSDos waren de Leisure Suit Larry-games nog met pixels vormgegeven en was alles op tekst gebaseerd, tientallen jaren later krijgen we een visueel ogend geheel te zien waarbij 2D-graphics gepaard gaan met vakkundig ingesproken dialogen. Niks op aan te merken met andere woorden en geheel in de stijl van andere point-and-click videospellen waaronder het reeds gerecenseerde Deponia.

Het spelen van Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry kan zeker gezien worden als een beetje nostalgie, gezien de foute humor intact is gebleven en je Larry Laffer gewoon wil zien slagen in diens opzet. Nieuwkomers zullen echter raar opkijken hoe plat de dialogen vaak zijn en dit minder kunnen plaatsen. Desalniettemin, voor de fans, een leuk verhaal om in 6 uur uit te spelen.

• Gekende humor aanwezig
  • 'point and click'-systeem werkt goed

• Soms te plat