Fast Striker

De fans van shoot‘em up games kunnen sinds kort terug met een nieuwe iteratie aan de slag namelijk Fast Striker, gebracht door de makers van het beter gekende Gunlord. Staat de titel zijn mannetje op zowel de PlayStation 4 als de Vita? Lees het in onze review.

Fast Striker is een van die SHMUP-titels die weinig introductie nodig heeft. De game kent vier moeilijkheidsgraden, gaande van Novice tot Omake, waarbij het verschil niet alleen in het aantal vijanden (en de projectielen die ze afvuren) zit, maar ook het type tegenstander. Het genre staat gekend voor diens chaos, maar wie even oefent zal de nodige patronen herkennen en zichzelf door de regen aan kogels kunnen manoeuvreren om de zes eindbazen te verslaan. Beginnen doe je met drie credits, waardoor je - met wat geluk - voorbij level drie geraakt om vervolgens opnieuw te moeten beginnen. Gaandeweg zal je meerdere credits verdienen om de game uit te spelen. Lang doe je er niet over, maar leuk is het alvast wel doordat alle actie aan een vlotte 60 frames per seconde plaatsvindt.

Net zoals de meeste shoot’em up titels kent ook Fast Striker het uitzicht van een retro-arcadespelletje en wordt dit gecombineerd met hippe elektronische deuntjes die voor het nodige oppepwerk zorgen. De actie wordt ook op de Vita trouwens aan 60 frames per seconde behouden, waarvoor de Duitse ontwikkelaar een extra pluim voor verdient.

NGDEV heeft met Fast Striker een leuke SHMUP in handen, dat voor zowel PS4 als Vita beschikbaar is (in cross-play) aan een gunstig prijskaartje. Vier modi moeten voor de nodige uitdaging zorgen in zes levels en wie de game met slechts één credit weet uit te spelen, staat zich een verrassing te wachten. Wie niet zo gedreven is in dit soort games, heeft daar minder boodschap aan, maar zal zich wel gedurende een uurtje kunnen amuseren met Fast Striker.

• Uitdagend
  • 60fps

• Iets te weinig levels