MXGP PRO

Modder en motoren ... Dat kan maar één ding betekenen. Er is een nieuwe MXGP! Wij gingen aan de slag met MXGP Pro en dit zijn onze bevindingen.

De geteste versie is de PS4 Pro versie.

Nadat we de game hebben opgestart krijg je een kleine introductie in de besturing van MXGP Pro. Na deze introductie kom je in het hoofdmenu terecht waar je kan kiezen uit de bekende modi. Mocht je na de introductie je meer in de besturing van jouw motor verdiepen, dan kan je extra trainingen volgen, die bestaan uit totaal 30 uitdagingen. Deze uitdagingen gaan dieper in op het starten, springen, remmen, het nemen van bochten en het rijden in de regen. Een nieuwe modus in deze MXGP Pro is de Compound, wat je kan beschouwen als je eigen speeltuin. De Compound heeft twee banen waarin je de motor kan leren kennen en tegen de AI kan racen. Naast deze banen zijn er ook tal van kleine zandweggetjes die je kan nemen.

Alle coureurs van de MXGP2- en de MXGP-klasse zitten in deze game. Daarnaast telt de game alle 19 officiële banen uit het MXGP-kampioenschap. De Career modus bestaat dit jaar voor het eerst uit twee onderdelen. Je kan kiezen uit een Career of een Extreme Career. Bij beide onderdelen kan je de karakteristieken van een race aanpassen (zoals de lengte van de races). Het verschil tussen beiden is dat Extreme Career realistischer en moeilijker is omdat in deze modus alle hulpmiddelen zijn uitgeschakeld en je de AI op het hoogste moeilijkheidsniveau bestrijdt.

Voor MXGP Pro heeft Milestone de hulp ingeroepen van negenvoudige wereldkampioen Antonio Cairoli, tweevoudig wereldkampioen Tim Gajser en Gautier Paulin. Deze heren hebben Milestone geholpen om de gameplay zo realistisch mogelijk te maken door advies te geven op de meest cruciale onderdelen van het racen. Zo verandert de baan naarmate de race vordert. De verandering zit vooral in de sporen die getrokken worden in de bochten. Zo kan het zijn dat er tijdens een regenrace zich een plas in de bocht vormt.

Grafisch is de game geen hoogvlieger maar scoort het zeker een voldoende. Sommige races voelen wat leeg aan aangezien er geen publiek dichtbij de baan staat. Net als MotoGP 18 zien we dat het publiek meer leeft en dat de motoren hun eigen unieke geluid hebben, wat een must is voor dit soort racegames.

MXGP Pro is een degelijke racegame. Men heeft er juist aan gedaan om de hulp en ervaring van de echte rijders in te roepen bij het tot stand brengen van deze game. De Compound is een leuke toevoeging waar echter meer in had gezeten.

• Compound
  • Samenwerking met echte rijders
  • Officiële MXGP licentie