The Elder Scrolls Online - Thieves Guild

Wie vertrouwd is met de Elder Scrolls games kent ongetwijfeld de Thieves Guild. ZeniMax Online Studios implementeert deze geduchte organisatie nu in The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. Geslaagd of niet? Dat lees je hier.

Voor deze DLC reis je naar Hew's Bane, een nieuw gebied waarin de nieuwe content zich hoofdzakelijk afspeelt. Abah’s Landing is de grote hoofdstad waar de Thieves Guild gevestigd is. Deze laatste heeft betere tijden gekend. Een grote diefstal liep immers verkeerd af. Dit mede door een nieuwe huurlingengroep, Iron Wheel genaamd. Zij doen er alles aan om de dievengilde te dwarsbomen en uit te roeien. Het is natuurlijk jouw taak om dit tegen te gaan en uit te zoeken wie het brein is achter deze meedogenloze huurlingen.

Gameplay - Breaking the law

Zoals je ongetwijfeld al kunt vermoeden draait alles in deze DLC om stelen. Een nieuwe 'skill-tree' is aanwezig die passieve vaardigheden met zich meebrengt en jouw leven vol criminele activiteiten wat makkelijker maakt. Het volbrengen van taken doet ook jouw rang stijgen in de Thieves Guild. Na verloop van tijd krijg je dan ook toegang tot Daily Quests. Deze zijn er in drie vormen. Voor de ene wordt je over gans Tamriel rond gestuurd om opdrachten uit te voeren. In de andere is het jouw taak om ongezien door een bepaalde plaats, bijvoorbeeld een dungeon, te kruipen. Bij de derde zal je enkele medespelers moeten optrommelen. Hier draait het vooral om het neerleggen van 'world-bosses'. Voor wie graag met een groep samenspeelt is er ook een nieuwe 12 speler trial. The Maw of Lorkhaj kun je zowel op normale als op 'veteran' moeilijkheidsgraad spelen.

Diefje spelen is wel leuk maar de opzet van iedere missie is dan ook quasi gelijk. Alles begint al snel repetitief te worden. De focus ligt ook voornamelijk op één-speler content. Het goede nieuws is wel - net als voorgaande DLC pakketten - dat alles speelbaar is, om het even welk level jouw personage heeft. De Thieves Guild DLC heeft dan wel wat minder om het lijf dan zijn voorgangers, dat is ook merkbaar in de prijs. Mensen met ESO Plus hebben sowieso toegang tot alle content. De anderen betalen 2000 Crowns, wat het equivalent is van ongeveer €12. Voor wie alles al gezien heeft in Tamriel of een personage als dief wil starten, is een aankoop verantwoord. Wie deze rol liever niet speelt laat best deze DLC aan zich voorbij gaan.

7/10
7/10
7.5/10