Aanpassing 1: ondode spelers zijn niet langer veilig voor een invasie van tegenstrevers
Vroeger was het enkel mogelijk voor en andere speler om je wereld te invaderen als je in de levende vorm verkeerde. Dit achterpoortje is bij deze weggewerkt.
Ter "compensatie" worden spelers strenger gestraft indien ze sterven als 'dark phantom'. Men zal dus tweemaal nadenken om een andere wereld te invaderen.
Aanpassing 2: bounty systeem
Gamers die de hele tijd andere gamers en NPC vermoorden, zullen een bounty op hun hoofd krijgen. Tevens wordt er een soort "politie" gebruikt om invaderende spelers af te remmen.
Aanpassing 3: convenant systeem uitgediept
De bedoeling is dat er meer spelers gebruik zullen maken van convenants omwille van de voordelen die ze bieden.
Enkele voorbeelden:
- Way of Blue - leden zullen automatisch wachters oproepen als ze aangevallen worden door een andere speler.
- Heirs to the Sun - leden kunnen door andere spelers opgeroepen worden als ze in de problemen zitten in PvP en PvE situaties.
- The Brotherhood of Blood - gericht op de invasie van andere spelers.
- Bell Keeper Apostles - invaderen automatisch in de wereld van een andere gamer die een gerestricteerd gebied betreedt.
Aanpassing 4: soapstones verschillen van grootte
Soapstones zijn de stenen die je in staat stellen een 'summon sign' achter te laten. De grootte van de gebruikte steen bepaald hoe lang je in de wereld van de andere speler kan doorbrengen.
Bron: chief.be