Just Dance 2020

Een nieuw jaar, een nieuwe Just Dance. Maar blijft Ubisoft ook scoren? Wij trokken onze dansschoenen aan en gooiden onszelf voor de tv om Just Dance 2020 uit te testen.

Ubisoft brengt al sinds het ontstaan van de Wii Just Dance-games uit en wist in de begindagen met de feedback van de alsmaar groeiende community een langlopende reeks op poten te zetten. Nu, tig jaren later, begint er sleet op de succesvolle formule te geraken. Ubisoft weet wel nieuwe liedjes aan Just Dance 2020 toe te voegen, maar introduceert verder weinig. Je kan nog steeds dansen en zweten, alleen of met vrienden voor de camera, met de Move-controllers of smartphone, en online aan toernooien deelnemen. Meer dan dat biedt Ubisoft echter niet aan.

Er zijn mogelijkheden waarmee Ubisoft van Just Dance net iets meer kan maken, maar de vraag is of dat ook wel hoeft. Uiteindelijk draait het alleen maar om het dansen (partygame, iemand?) en daar blijft Just Dance gewoon ideaal voor. Wie trouwens tot de volledige bibliotheek aan liedjes toegang wil hebben, moet een abonnement nemen op Just Dance Unlimited; een ideaal alternatief mocht je de vorige versies niet ter beschikking hebben.

Op grafisch en audiovisueel vlak is er aan Just Dance 2020 niks veranderd. Je moet nog steeds de hologrammen voor je op het scherm volgen om beloond te worden met punten. Zoals gewoonlijk zijn de nieuwe liedjes van mooie choreografieën vergezeld, ideaal dus voor kids die op Baby Shark willen dansen of zelfs het eerste Belgische lied in de game: 10.000 luchtballonnen van K3.

Never change a winning team, denken ze bij Ubisoft, maar toch begint er sleet op de Just Dance-franchise te komen. Wie een Unlimited-abonnement neemt, zal toegang krijgen tot een gigantische bibliotheek aan liedjes en zal zich dagelijks, alleen of met vrienden, kunnen uitleven. Anderen zullen, afhankelijk van de nieuwe liedjes, moeten beslissen of Just Dance 2020 voor hen de moeite waard is.

• Partygame bij uitstek
  • Speelplezier

• Niks nieuws onder de zon