The Elder Scrolls Online - Dark Brotherhood

Nadat we met de vorige DLC diefje konden spelen, is het nu de tijd om in de huid van een huurmoordenaar te kruipen. Geslaagd of niet? Dat zochten wij voor jullie uit.

Vooraleer we van wal steken met onze review willen we het nog eerst even hebben over een aanpassing die ook geldt voor mensen die deze DLC niet spelen. De Veteran Rank (VR) is nu volledig vervangen door de Champion Points. Zo is het mogelijk om je personage nog beter uit te bouwen én deze punten gelden tevens voor al je personages; een welgekomen verbetering.

Net zoals bij de vorige uitbreidingen krijgen we nu ook een nieuw gebied voorgeschoteld. Dit maal trekken we naar de Gold Coast. Goed nieuws voor de Oblivion fans want dit is een regio uit de vierde game van de franchise. Je komt al gauw in de stad Anvil terecht waar je de Dark Brotherhood kan vervoegen. Deze laatste heeft - net zoals in de vorige uitbreiding - betere tijden gekend want leden van de geduchte huurmoordenaarorganisatie worden nu blijkbaar zelf vermoord. Het is natuurlijk jouw taak om je op te werken in de Dark Brotherhood en de problemen op te lossen. Hierbij doe je tevens de stad Kvatch aan. Ik dacht dan ook met veel heimwee terug aan de woorden: It's you, the hero of Kvatch...

Wie de Thieves Guild DLC gespeeld heeft zal zich onmiddellijk thuis voelen. De ganse opzet is quasi hetzelfde, want ook de Dark Brotherhood is meer een singleplayer ervaring. Wederom krijg je een nieuwe 'skill-tree' en ook hier draait het hoofdzakelijk om ergens ongezien binnen te sluipen. In plaats van stelen gaat het nu uiteraard om bepaalde figuren die je moet elimineren. Daarvoor krijg je een nieuw spelmechanisme, The Blade of Woe. Spelers van de franchise zullen dit kennen als een wapen. Hiermee kan je nu personen in één beweging besluipen en uitschakelen. Hierbij krijg je ook altijd een leuke animatie, al is deze soms toch wat 'bugged'. Het blijft echter leuk en geeft veel voldoening om na een helse sluiptocht iemand zo om te leggen. De Daily Quests zijn ook weer van de partij en wil je samen strijden aan de zijde van je vrienden dan kun je de twee nieuwe World Bosses gaan omleggen.

Dark Brotherhood is hetzelfde als Thieves Guild maar met een Assassin's Creed sausje erover. Het kon mij echter meer boeien dan de vorige uitbreiding. Dit komt mede door The Blade of Woe integratie en waarschijnlijk mijn heimwee naar Oblivion. Toch jammer dat er niet meer content is voor meerdere spelers, de game is toch immers een MMORPG. Zoals steeds zijn de uitbreiding gratis voor mensen met een ESO Plus abonnement. Anders moet je 2000 Crowns ophoesten, het equivalent van ongeveer een vijftiental euro's.

8/10
7.5/10
7.5/10