Krut: The Mythic Wings

Een CGI-kortfilm die inspiratie brengt voor een nieuwe videogame? Waarom niet, dachten ze bij Pixel Perfex, en dus brachten ze Krut: The Mythic Wings tot leven.

Zoals in de intro reeds prijsgegeven, is Krut: The Mythic Wings gebaseerd op de CGI-film Krut: The Himmaphan Warriors die in 2018 verscheen. Voor het Europese volk weliswaar volledig onbekend, al probeert Pixel Perfex het - op hun eigen manier - te vertalen naar videogamenormen. Een eeuwenoude oorlog tussen de ogers en Garuda werd in het voordeel van de Garuda beslist, maar wanneer nieuwe generaties de geschiedenis beginnen te vergeten, beslissen de ogers alsnog revanche te nemen. De Garuda-krijgers moeten het onderspit delven en het volk wordt uitgemoord. Er is echter één Garuda-krijger die de moed niet opgeeft en op het mythische eiland Himmaphan een aloude legende ontdekt waarbij mythische vleugels voor de verlossing zouden moeten zorgen. Resultaat: een avontuur vol gevaar, geheimen en strijdlust. Lukt het jou je volk terug vrede te bezorgen en de ogers te verslaan?

Ontwikkelaar Pixel Perfex koos een aparte aanpak om het verhaal van Krut tot leven te brengen in een videogame. Zo opteert het voor een 2D-sidescrolling platform gameplay waarbij er zes eindbazen te verslaan zijn naast heel wat kleine vijanden. Een power-up balkje kan je mythische vleugels activeren om meer schade aan te richten (en te vliegen), terwijl je anders met twee zwaarden de tegenstanders te lijf kan gaan. Eenvoudig, en daar blijft het - helaas - ook bij. Uitdaging is bij momenten ver zoek, waardoor het interessante verhaal niet volledig tot zijn recht komt.

Niet ingesproken dialogen, enkele geluidseffecten en weinig actievolle graphics wisselen elkaar in Krut: The Mythic Wings af. Voor een indietitel wellicht niet uitzonderlijk, al zijn er ook games die het tegendeel hebben bewezen.

Het verhaal van de Garuda verdient beter dan Krut: The Mythic Wings. Er is heel wat potentieel verloren, wat resulteert in magere gameplay en een verhaalvertelling die te wensen overlaat. Spijtig…

• Interessant verhaal

• Slecht uitgewerkt