Gamescom verslag: Dragon Ball XenoVerse

Gamescom verslag: Dragon Ball XenoVerse

Bekijk hier het bizarre verslag van de next-gen Dragon Ball - game



Voorstelling


Hier kregen we een voorstelling van de Lead Designer van Dragon Ball XenoVerse. Aangezien deze enkel Japans sprak, was deze ook voorzien van een tolk.

Het belangrijkste wat we hier te zien kregen was de demo en de gameplay van de game. Deze oogde op de PS4 zeer goed. Op dit ogenblik zijn er nog geen Engelstalige stemmen of ondertitels te bespeuren, maar kunnen we kijken naar de Japanse tekens. Grafisch gezien werd in deze game eerder de nadruk gelegd op de impact van sommige slagen die je kan uitdelen, of ontvangen. Zo moesten de uitdrukkingen extra benadrukt worden.



Qua controls leek er weinig verandert, zo kon je de standaard chi-blasts uitvoeren, afgewisseld met de occasionele Kamehameha. Op het vlak van verhaal werd er wel geopteerd voor een nieuwe aanpak. Zo kan je als speler je eigen personage samenstellen. Je kan niet alleen je ras, maar ook je uiterlijk aanpassen. Qua rassen waren zeker aanwezig: Earthling, Majin en Namekian. Elk met zijn specifieke sterktes. Er zouden nog meer rassen toegankelijk moeten zijn bij de release van de game, maar we kunnen er toch vrij zeker van zijn dat Sayjan er ook bij zal zijn. Verder kies je ook nog de kleding, geslacht en dergelijke vooraleer je de game start.




In een (verre?) toekomst zal Trunks je vaardigheden testen en beslissen of je goed genoeg bent voor een 'speciale' missie. Hoogstwaarschijnlijk zal dit een tutorial zijn, waarna je de effectieve game kan starten. Wanneer je teruggestuurd wordt in de tijd onder leiding van Trunks zal je bepaalde doelen moeten halen. Zo zal je in de epische gevechten, die we allemaal al goed kennen, moeten vechten aan de zijde van één van de protagonisten. Hier stelde ik de vraag, aangezien je in de tijd kan reizen, of je eerst je missies kon volbrengen in de Cell-saga en bijvoorbeeld pas dan aan de Radditz-saga kon beginnen. Voor de niet-kenners onder ons, chronologisch komt de Cell-saga ná de Radditz-sage. Het antwoord hierop was, dat je de verhaallijn opnieuw (!) in de oorspronkelijke vorm moet spelen, en dit onder het mom van de Trunks-missies.




Met deze nieuwe insteek komt er niet alleen een nieuw verhaal, maar zijn er ook nog twee nog nooit geziene omgevingen. Zo heb je ten eerste Tokitoki City. Dit is de plaats waar Trunks je zal testen. Er is ook nog een andere plaats aanwezig, maar daar kregen we enkel een afbeelding en verder geen uitleg van te zien.



Deze game legt verder niet de nadruk op een (online of offline) coöp gedeelte, aangezien je meestal in de gevechten 2 VS 1 of 3 VS 1 zal terechtkomen. Ook verdwijnen blijkbaar de QTE's aangezien er meerdere in een gevecht zouden zitten. Op zich vind ik dit laatste vrij verwarrend, aangezien de nadruk niet ligt op het multiplayeraspect.

We hopen dat de game niet zoals altijd hetzelfde verhaal is, en de met de Trunks-insteek zou dit kunnen lukken, al wachten we met argusogen af of het iets wordt. Grafisch gezien is deze game zeer goed, maar dat zijn we wel gewend van de reeks. Deze game zal beschikbaar zijn in de loop van volgend jaar.

Dragon Ball: Xenoverse

Dragon Ball: Xenoverse
Release
vr 27 feb, 2015
Genre
Brawler
Platform
ps3 ps4
Uitgever
Bandai Namco
Ontwikkelaar
Bandai Namco

Steun playstationclan.be