Forspoken

Na het succes van Forspoken komt Square Enix met de DLC 'In Tanta we trust'. Of dit de game een grotere must maakt lees je hier.

Deze geteste versie is de PS5-versie.

Na de gebeurtenissen uit de main game, waarin hier niet verder zal op ingegaan worden om spoilers te vermijden, hoort Frey een vreemde stem. Die stem, zonder lijflijk wezen, vertelt Frey dat om het heden te begrijpen, ze het verleden moet kennen. Zo wordt Frey's wezen in het lichaam van Thalia gekatapulteerd. Thalia is een soldaat ten tijde van de Rheddig invasie (lees: verleden). Veel meer dan dat vertellen zou te veel spoilers geven en tegelijk volledig het verhaal van de DLC uit te doeken doen. Veel vlees heeft het verhaal namelijk niet in de kuip. Interessant om te weten allemaal, maar slechts een paar minuten van de speeltijd zijn voldoende om te weten wat er te weten valt.

Een ander lichaam, zodus beschikt Frey niet over haar gebruikelijke krachten. Dankzij bepaalde gebeurtenissen beschikt Thalia gelukkig ook over krachten. Op die manier wordt de gameplay anders, maar toch hetzelfde. Een echte toevoeging is dat je deze DLC niet alleen doorkruist, maar gezelschap, in de vorm van een Tanta, heeft. Dit gezelschap voegt bepaalde duo-aanvallen aan de gameplay toe die een leuke toevoeging zijn. Helaas zorgt de korte speelduur er voor dat dit gezelschap je nooit nauw aan het hart zal liggen.

Weinig tot geen verandering ten opzichte van de main game. Iets extra kan hier dus niet neergeschreven worden.

Best aangenaam dat een nieuwe IP verder uitgebouwd wordt. Het enige spijtige is de korte duur van deze uitbreiding. Op naar de volgende DLC dan maar.

• uitbouwing van een nieuwe IP