
De geteste versie is de PS5-versie.
Aangezien er geen verhaal is krijgt dit onderdeel het gemiddelde van de andere delen.
Gameplay
In Zero the Kamikaze Squirrel mag je deze keer met Zero op pad, destijds nog een van de ‘bad guys’ in Aero the Acrobat, Sunsofts eerste toptitel. De spin-off vertelt beknopt, want zo ging dat nu eenmaal 30 jaar geleden, hoe Zero doorheen 15 levels zijn land moet beschermen tegen een kwaadaardige bomenkapper. De levels zijn goed doordacht en Zero beweegt vlotter dan Aero dat destijds deed. Met shuriken kan je vijanden en objecten vanop afstand raken, al springend (en lopend) kan je Sonic-gewijs je doorheen levels voortbewegen en met een rake ‘spin’ weet je vijanden uit te schakelen. De levels worden moeilijker mettertijd en ook lastige eindbazen zullen je pad kruisen. Gelukkig voorzag Ratalaika Games enkele cheatopties om Zero onsterfelijk te maken, zijn jumps oneindig te maken en meer. Door deze vrijheid duiken er frequent wel glitches op, maar dat is nu eenmaal de keerzijde aan het valsspelen.


Graphics & Sound
De titel kent een kleurrijke palet dan 30 jaar geleden en weet minder irritante deuntjes op ons af te vuren dan Aero the Acrobat dat deed.
Conclusie
Zero the Kamikaze Squirrel is een aangename platformer met afwisselende leveldesigns die je dankzij de cheatopties met minder frustratie in 2 uur zal kunnen uitspelen.
Pluspunten
- Gameplay
- Leveldesigns
- Verbeterd kleurenpalet
Minpunten
- Aartsmoeilijk
- Bugs als je cheats gebruikt
Reviewer: JohnCena