Nieuw seizoen van Tom Clancy's The Division 2 brengt geüpdatet progressiesysteem
Aaron Keener, momenteel in hechtenis in het Witte Huis, probeert een deal te sluiten met The Division. Maar voordat agenten meer te weten komen over wat hij precies weet, moeten ze eerst zijn team opsporen en veiligstellen, beginnend met Theo Parnell.
In dit nieuwe seizoen ontdekken spelers een vernieuwd progressiesysteem, met zeven opeenvolgende missies die elk acht doelen bevatten. Dit systeem biedt een mix van uitdagingen en doelen die belangrijke game-mechanica introduceren. Ook verdienen spelers verschillende beloningen, waaronder XP, Season Pass XP, progressieve items, resources en actieve modifiers. Bij het voltooien van het seizoen ontvangen spelers een uniek cosmetisch item.
Seizoensgebonden Modifiers: Spelers maken kennis met Seizoensgebonden Modifiers – een twist op de standaardregels van de game die de kern vormen van de unieke gameplay voor elk seizoen. De vier typen modifiers omvatten:
Algemene Modifiers – Deze bepalen het thema van het seizoen en blijven actief wanneer het systeem is ingeschakeld, met invloed op de gameplay-loop. Dit seizoen introduceert de Point Blank modifier, die spelers beloningen biedt in de vorm van extra schade bij kortere afstanden tot vijanden.
Actieve Modifiers – Deze modifiers fungeren als speciale boosts of “ultieme” vaardigheden voor agenten. Spelers kiezen uit een set van actieve modifiers en selecteren er één die tijdens gevechten tijdelijk een krachtige boost geeft.
Passieve Modifiers – Verdeeld in vier categorieën (korte, middellange, lange afstand en multizone), werken passieve modifiers in combinatie met de Algemene Modifiers en voegen ze extra bonussen toe. Spelers rusten maximaal drie passieve modifiers tegelijk uit om hun spelstijl aan te passen.
Vijandige Modifiers – Naarmate spelers in het seizoen vorderen, passen vijanden zich aan door nieuwe vaardigheden te verwerven die specifiek bij hun type horen. Hierdoor worden spelers uitgedaagd om alle vier de soorten modifiers strategisch in te zetten om hun vijanden te slim af te zijn.
Vanaf level 30 biedt het Prioriteitsdoelen-systeem een reeks missies die spelers in staat stellen sneller waardevolle items en resources te verzamelen. De speler kiest uit drie doelen, waarbij elke keuze gebaseerd is op beperkte informatie zoals locatie, beloning en missietype. Na selectie wordt de missie uitgevoerd en ontvangen spelers de details en beloning.
De Manhunt Scouts vormen een nieuw systeem dat het verhaal van de game voortzet. Door wekelijks een serie activiteiten te voltooien, verzamelen spelers beloningen zoals uitrusting, XP en nieuwe verzamelobjecten. Elke week bevat een Scout drie verschillende activiteiten met kleine puzzels die in een vaste volgorde voltooid moeten worden.
Bij voltooiing van alle drie de activiteiten in een Scout ontvangen spelers een grotere beloning en een uniek verzamelobject. Na afloop van het seizoen ontgrendelen alle voltooide Scouts de Manhunt Climax Mission. Het voltooien van deze missie opent de Master Climax Mission, waarin spelers een exclusieve exotische beloning verdienen.