Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends

Wil jij Mortal Kombat spelen met je zoon, maar mag je niet van je vrouw omdat hij te jong is? Misschien is Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends iets voor jou!

In de game zit een singleplayer gedeelte dat niet meer omvat dan een tournament-modus. Aangezien het Kung Fu Panda universum enkel dient als een kapstok, krijgt het verhaal het gemiddelde van de andere scores.

Playstation All-Stars Battle Royale ... Panda Style

Welke modus je ook speelt in deze game, de vergelijking met Playstation All-Stars Battle Royale is nooit veraf. Je kan met z'n vieren aan de slag, en dit online of offline. In tegenstelling tot Battle Royale beschikt iedere speler over drie levens. Dit leven kan je op verschillende manieren afnemen. De voor de hand liggende manier is uiteraard gewoon vechten. Je hebt een normale en speciale aanval onder vierkantje en driehoekje, en springen doe je uiteraard (via de basisinstellingen) met kruisje. Tijdens het vechten laadt er een ander balkje op. Wanneer dit vol is, dan kan je een 'Awesome Attack' uitvoeren met behulp van rondje. Dit is een zeer krachtige aanval, maar dit betekent niet per se het einde van de tegenstander. Verder kan je de aanvallen blokkeren, ontwijken, of je kan items gebruiken. Deze items zijn en verschijnen willekeurig in het slagveld. Zo is er een varkentje die op zijn luit de tegenstander in slaap speelt, of kan je een hamer enkele malen gebruiken.

Een andere manier om te winnen van je tegenstander is door hem/haar van het strijdperk te duwen. Alle mappen hebben een gedeelte waar je het liefst niet terechtkomt, omdat je daar stante pede een leven verliest, meestal door in een afgrond te vallen. Gelukkig heb je nog de 'Double Jump' die je soms uit deze hachelijke situatie kan redden - tenzij je tegenstander(s) je aan het opwachten is (zijn).

Hoe tactisch de gameplay ook lijkt, menig gamer zal zich laten verleiden tot het gewone button bashen. Je neemt gewoon een personage wiens normale aanval krachtig genoeg is, of waarmee je zeer tevreden bent, en je gaat er gewoon mee aan de slag. De personages met de 'zwakkere' aanvallen zullen hierdoor meermaals het onderspit delven. Wanneer je voldoende oefent, zal je deze button bashers wel te baas kunnen. Het is dan de vraag of je het lang genoeg kan volhouden, want deze game is jammer genoeg zeer repetitief.

Modi

Bij het opstarten van de game krijg je enkele opties voorgeschoteld: Single Player, Versus en Online. De Single Player omvat, zoals gezegd in een voorgaande paragraaf niet meer dan een excuus om een tournament modus in het spel te implementeren. Hier zijn er vele variaties qua wedstrijden. Soms vorm je een team met iemand en neem je het op tegen een ander team, of je kan het ook opnemen tegen twee andere, onafhankelijke tegenstanders.

Daarnaast vind je ook een Tutorial en Practice - modus. De game verdient een pluspluntje op vlak van de tutorial, want deze legt je haarfijn uit hoe je je favoriete personage uit Kung Fu Panda bestuurt. Al is de tutorial soms iets te uitgebreid. Het gebeurt dat je, na het uitvoeren van een simpel commando, al doorgaat naar de volgende tutorial. Hier had men er soms meerdere aan elkaar kunnen breien. Ten slotte, heb je de Versus Mode. Hier neem je het op tegen maximaal drie anderen. Deze anderen zitten naast je op de bank of kan je vervangen door AI. Wat de online modus doet kan je al raden. Hier kan je ook nog kiezen of je je gaat meten in Ranked Play of gewoon online.

De verschillende omgevingen waar het gevecht plaatsvindt zijn mooi weergegeven en zijn zeer trouw aan de originele films. Hevig gekleurde tinten zijn kenmerkend voor deze omgevingen. De verschillende personages en hun bewegingen zijn ook mooi in beeld gebracht. Wanneer de vechters verder uit elkaar gaan, zoomt het beeld ook mooi uit.

Met het geluid an sich is er niets verkeerd. De personages hebben aan de start van het gevecht wel een 'punch line' die ze gebruiken, en tijdens het gevecht hoor je natuurlijk de inkomende slagen en verwondingen. Het achtergronddeuntje is ook trouw aan de films en stoort zeker niet.

Wie een vechtgame wil spelen met de kleinsten onder ons, kan met deze game zeker aan de slag. Het is natuurlijk de vraag of de allerjongsten het niet erg vinden om de figuurtjes uit de film tot moes te herwerken. De game is niet expliciet qua geweld, en biedt zelfs een komische noot. Jammer genoeg is deze game niet in het Nederlands te spelen, zodat onze kinderen toch al een zekere notie van de Engelse taal moeten hebben. Voor kinderen is deze game OK, voor de wat oudere gamer/tiener schiet deze tekort door te weinig content en de aanhoudende repetiviteit.

• Brawler for kids
  • Er is een tutorial

• Repetitief