Gespeeld: HITMAN - Bèta

Gespeeld: HITMAN - Bèta

Wij kropen dit weekend in de huid van Agent 47.



Dit weekend vond de HITMAN bèta plaats op de PlayStation 4. Wie een pre-order had geplaatst voor de game kreeg toegang tot deze testfase. Wij hadden het geluk een code te mogen ontvangen en zijn Square Enix en Io - Interactive daar natuurlijk zeer dankbaar voor.

In de bèta kon je aan de slag met de proloog van de game; deze speelt zich twintig jaar voor het verhaal af. In de tutorial - die zich afspeelt op een luxe cruise - werd je eerst bij het handje gehouden zodat je vertrouwd kon geraken met de spelmechanismen. Daarna kon je deze missie nog eens spelen maar had je alle vrijheid. Hierbij kwam onmiddellijk het sterkste punt van HITMAN naar boven. Je hebt redelijk wat vrijheid in je doen en laten, zolang de doelstelling maar behaald wordt. De eerste maal legden we ons doelwit om met een pistool terwijl we de tweede keer toch voor een andere aanpak opteerden. We plaatsen een bom die je van op afstand kon laten detoneren. Vervolgens maakten we ons ongezien uit de voeten en éénmaal het schip verlaten; boem, missie geslaagd.

De tweede missie speelde zich af op een militaire basis. Ook hier moest een bepaald persoon geliquideerd worden. Hoe je dit aanpakt is aan jouw de keuze al krijg je wel een mogelijkheid voorgeschoteld. De man die bovenaan jouw lijstje stond ging namelijk de basis verlaten met een gevechtsvliegtuig. Je kon het vliegtuig saboteren zodat alles op een jammerlijk ongeluk leek of je wachtte het gepaste moment af om de persoon van zijn leven te beroven.

Er is redelijk veel interactie met de omgeving. Zo kun je bepaalde voorwerpen oppakken of gebruiken om iets anders aan te pakken. Daar hoort natuurlijk ook lijken in een kast stoppen en de kledij aandoen van je prooi bij. Het lijkt er op dat er meer dan genoeg variatie is om missies meerdere keren te herspelen. De steeds dreigende achtergrondmuziek is subliem en voelt aan alsof je naar een spannende actiefilm kijkt. De framerate was niet altijd even strak en de laadtijden waren ook aan de lange kant. De AI bleek in momenten ook niet bijster slim. Het gaat hier natuurlijk nog om een demo versie en er zal ongetwijfeld wel nog wat aan gesleuteld worden. HITMAN laat een zeer goede indruk na en wij staan dan ook te popelen om op 11 maart met de volledige game aan de slag te kunnen.

Hitman

Hitman
Release
vr 11 mrt, 2016
Genre
Actie
Platform
ps4
Uitgever
Square Enix
Ontwikkelaar
IO Interactive

Steun playstationclan.be