[Gamescom 2016] For Honor

[Gamescom 2016] For Honor

Wij mochten aan de slag met de multiplayermode van For Honor. Jammer genoeg geen beeld of geluid.



De deelnemers werden opgesplitst in twee teams. Het is de bedoeling om drie controlepunten vast te zetten en te houden. Domination dus. Na een korte tutorial waarbij je uitgelegd werd hoe je moest aanvallen/rennen/verdedigen/... konden we aan de slag. Niet alleen de spelers in de afgezette ruimte bevonden zich op je scherm, maar ook een ganse resem voetvolk. Voor dit voetvolk had je weinig tactiek nodig, en kon je grotendeels gewoon omver maaien. Moeilijker waren, uiteraard, de tegenstanders. Het is van groot belang dat je zowel je aanvallen, als verdediging op het juiste moment uitvoert. Slaag je hier niet in, dan wordt je genadeloos afgemaakt. Wanneer je met iemand van je team een tegenstander aanvalt, dan zal die het een pak moeilijker hebben om zich te verdedigen. Het was dus de bedoeling om bepaalde punten in te nemen. Het vijandelijke voetvolk, alsook de vijandelijke 'helden' zullen dit trachten te belemmeren, zodat ze zelf het punt kunnen innemen. Jammer genoeg verloor ons team, applaus voor de winnaar.




Bij het spelen viel op hoe moeilijk mijn Viking te controleren is. Vooral het verdedigen - wat ik in de meeste games gewoon niet doe - vond ik moeilijk uit te voeren. Maar des te groter was de belevenis. Je kan zelf iemand aanvallen uit drie richtingen (links, rechts, boven), en uiteraard kan je uit die richtingen ook zelf aangevallen worden. Het is aan jou en je timing om de aanval zo goed mogelijk te blokkeren, door een tikje te geven met je rechterknuppel in de correcte richting. Omgekeerd, zal je ook best de vijand aanvallen in een richting waarin hij niet verdedigt. Hierdoor lijkt deze game me zeer geschikt voor het Souls-publiek.

For Honor

For Honor
Release
di 14 feb, 2017
Genre
Actie
Platform
ps4
Uitgever
Ubisoft
Ontwikkelaar
Ubisoft

Steun playstationclan.be