Destiny - Rise Of Iron DLC

The Dark Below, The House Of Wolfs, The Taken King en de vierde in de rij Rise Of Iron... Zal deze nieuwe DLC diehards spelende houden of nieuwkomers/terugkerende spelers overtuigen? Dunno? Lees hier alvast onze review.

Lang geleden, voor het ontstaan van de Guardians waren er enkel de Iron Lords. Iron lords waren onsterfelijke dappere krijgers die de mensheid moesten beschermen. Maar hun doel was meer dan enkel de mensheid te beschermen. De Iron Lords wilden de mensheid ook hun toekomst terug geven. Ze experimenteerden daarom met een materiaal genaamd Siva, maar dit liep uit de hand met als resultaat dat er nog maar één Iron Lord overleefde. Siva werd jarenlang geheim gehouden, maar de Fallen hebben kennis genomen van het materiaal, en willen dit spul voor zichzelf. Of dit allemaal goed komt dat zal je zelf moeten ontdekken wanneer je de DLC speelt.

Destiny Review.

The Book Of Morm....Iron

Om spelers extra uitdagingen en beloningen te geven is het mogelijk om speciale items te unlocken via The Book of Iron. Deze items worden vrijgespeeld door bepaalde missies, raids, strikes, etc. te voltooien.

Strike

De nieuwe coöp dungeon noemt "Wretched Eye". Na een complex te doorzoeken en een aantal Siva clusters te vernietigen kom je oog in oog met de eindbaas (see what i did there?). De baas verschijnt en voor hem staat een vastgeketende ogre die al snel losbreekt en bovendien immuun tot schade blijkt. Stilstaan is geen optie tijdens dit gevecht, en als de ogre nog niet genoeg was verschijnen er bovendien in verschillende fases zeer irritante mobs. Een goed team is dus een must voor deze strike.

Crucible

Met de expansie komt er ook een nieuwe modus in het pvp gedeelte van Destiny, genaamd "Supremacy". Deze nieuwe modus is niet echt nieuw, want het heeft veel weg van "Kill Confirmed" uit Call Of Duty. Het doel is je vijanden te doden maar enkel door hun achtergelaten orb op te rapen scoor je punten. Je kan het vijandelijke team ook punten ontnemen door gevallen orbs van je teamleden op te pikken. Deze modus kan je solo spelen in free for all of in team (6v6). Ook bestaat nu de optie om een private match aan te maken om zo tegen vrienden te strijden.

Wrath of the Machine Raid

Raids zijn de grootste uitdagingen in Destiny en deze DLC brengt een grote uitdaging met zich mee. Wrath of the Machine is een raid voor zes spelers die je skills en geduld op de proef zullen stellen. Geheime missies, speciale loot, teamwork... Deze raid heeft het allemaal, en is voor velen het hoogtepunt van deze DLC.

Destiny Review.

Het is en blijft Destiny... Met een beetje meer, maar een beetje meer in Destiny zorgt wel voor talloze uren aan speeltijd. Destiny heeft nog een zeer sterke community en een grote hoeveelheid content. Hoewel het verhaal een gemiste kans is door de korte duur is deze DLC toch een aangename toevoeging. Voor sommige gaat de zoektocht naar betere uitrusting een nutteloze taak zijn en voor sommige een echte uitdaging. Kortom, ik, als terugkerende speler, heb me goed vermaakt met deze DLC en raad vroegere spelers en nieuwe spelers deze DLC aan. Destiny is nog steeds verre van ver perfect maar de sociale elementen, het "MMO" aspect en de uitdagingen blijven de moeite waard.

• Vele uren plezier
  • Uitdagende raid
  • Meer grinden