Playstation Clan

Playstation forum => PS4 Games => Topic gestart door: Crapweazel op wo. 29 april, 2015, 14:54

Titel: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op wo. 29 april, 2015, 14:54
Voor mij is dit de titel waar ik het meest naartoe leef. Hopelijk dus nog voor dit jaar! Wel jammer dat er niet echt een multiplayer element aan zit.  Nog mensen die dit gaan aanschaffen?

http://www.no-mans-sky.com/
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Heer_Vonck op wo. 29 april, 2015, 15:24
Heb er ook wel wat van gehoord, en ik ben er wel benieuwd naar
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op di. 16 juni, 2015, 09:10
https://www.youtube.com/watch?v=02fu4JVxfMQ
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Bellovux op di. 16 juni, 2015, 14:33
Lijkt op bepaalde ogenblikken goed op Planetside 2.
(Qua gebruikte structuren en graphics)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: ahappyn00b op za. 20 juni, 2015, 10:10
Heb er interesse in, wil alleen wat meer weten wat voor game het nu precies gaat worden.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op ma. 22 juni, 2015, 11:31
Voor zover dat ik het begrepen heb wordt het een soort van sanbox-space-mincraft hybride. Je moet tot het midden van de galaxy geraken maar hier heb je resources voor nodig die je op de verschillende planeten vind. . Met je resources bouw je je schip verder uit zodat je verder kunt travelen in de galaxy. Als je een planeet voldoende explored mag je deze planeet een naam geven etc. Er zal niet echt een multiplayer aspect aan verbonden zijn. Eerder zal je andere spelers boodschappen kunnen geven of info over bepaalde planeten die je hebt bezocht. Dit spel blijft me wel intrigeren..
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: DI3SL_be op do. 09 juli, 2015, 19:03
Ik kijk wel uit naar deze game. Mss wat meer multiplayer opties gewild maar kom...

Deze ga ik zeker checken wanneer hij uitkomt :)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 10:42
komaan jongens, waar zijn die handjes hypers :D

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

day-one patch voegt de gameplay toe :p

ik zal het spelen op de release, ben benieuwd hoeveel uur het mij zal kunnen boeien
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op ma. 08 augustus, 2016, 11:21
(http://i.imgur.com/4ITsMUO.png)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op ma. 08 augustus, 2016, 11:38
Citaat van: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 10:42

komaan jongens, waar zijn die handjes hypers :D

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

day-one patch voegt de gameplay toe :p

ik zal het spelen op de release, ben benieuwd hoeveel uur het mij zal kunnen boeien

ik heb hem besteld, maar ik vrees het ergste om eerlijk te zijn. Ik vermoed dat bij planeet 10 ik het al wel gezien heb, door het ontbreken van de gameplay (waar praktisch niets over bekend is op dit moment).

Wel knap, een enorme hype, een developer zonder echte credits op zijn naam (alleen joe danger wat een simpel motor race spelletje was), en dan toch gezien worden als een tripple A game dat de ultieme space ervaring moet gaan bieden :D

Ik ben ook maar op die hype trein gesprongen, want dit wil ik zelf natuurlijk ook wel meemaken. Maar het is de eerste keer dat ik een game koop zonder dat ik weet wat ik nou eigenlijk echt gekocht heb kwa gameplay (net zoals een ieder ander die deze game heeft gepreorderd).

Ik ben benieuwd hehehe
 8)

EDIT: net die 1.03 update log gelezen, dat liegt er niet om, als dat echt allemaal nu toegevoegd is, dan begint het toch ineens wel heel interessant te worden. En als de volgende update inderdaad het mogelijk gaat maken dat je je eigen bases gaat bouwen op je ontdekte planeten dan zou het de hype misschien wel eens waar kunnen maken.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 12:29
Citaat

En als de volgende update inderdaad het mogelijk gaat maken dat je je eigen bases gaat bouwen op je ontdekte planeten dan zou het de hype misschien wel eens waar kunnen maken.

de vraag is natuurlijk moest dit niet al in het fullpriced basisgame zitten?

ik denk dat er gewoon te weinig te doen zal zijn om het boeiend te houden, dat je niet echt een progressie maakt waardoor je steeds blijft terugkomen naar de game, iets dat voor mij bvb een rpg zo boeiend

het was oorspronkelijk bedoeld als een 20-40 euro indie game, sony had echter nog van die order 1884 (hype)verf over die het dan maar over de game gekapt heeft

een voordeel is wel dat we waarschijnlijk geen betalende DLC zullen hebben die extra planeten brengt :p
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 12:48
https://www.youtube.com/watch?v=9FuRqea42Xc

ben ook benieuwd hoe dat 'noemen/namen' systeem er zal aan toegang, het zal werken met een filter maar in hoever zullen er toch dingen worden uitgehaald als je bvb in het nederlands 'minder propere' namen gebruitk :p
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op ma. 08 augustus, 2016, 13:15
Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.  :|
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 13:27
Citaat van: Kenneth op ma. 08 augustus, 2016, 13:15

Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.  :|

lol doet me direct denken aan dit (https://www.youtube.com/watch?v=erJVkVuta1k) soort taferelen
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op ma. 08 augustus, 2016, 13:50
Citaat van: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 13:27

lol doet me direct denken aan dit soort West-Vlaamse taferelen

Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 14:12
FY  kenny :D
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op ma. 08 augustus, 2016, 16:21
HYPETRAIN COMING THROUGH!

NMS zal voor de meeste wel te duur uitvallen, te eentonig uitvallen maar sommigen, SOMMIGEN zullen hier echt alles kunnen uithalen wat er te rapen valt. Wiki's, guides voor specifieke gear, monster lists, tips & tricks.
No Man's Sky heeft alles om de beste game te worden voor dat specifieke genre, zelfs al is het maar Hello Games dat het maakt. Ik zie niemand anders zoiets proberen hoor!

Tot woensdag iedereen!
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op ma. 08 augustus, 2016, 17:28
als ge met dat 'genre' space-sims bedoeld, dan is er imo toch al heel wat anders op de markt
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op di. 09 augustus, 2016, 09:14
Eerste impressies staan al volop online, maar de meeste nog zonder scores.

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/no-mans-sky
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op di. 09 augustus, 2016, 15:02
toch ook veel eerste indrukken dat het snel repetitief wordt...

MM Antwerpen verkoopt het blijkbaar, andere winkels zullen nu snel volgen
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op di. 09 augustus, 2016, 15:20
Citaat van: diknmuis op di. 09 augustus, 2016, 15:02

toch ook veel eerste indrukken dat het snel repetitief wordt...

ja, maar dat is te verwachten, principe is hetzelfde, naar planeet toe reizen, resources harvesten en naar de volgende planeet toegaan.

Dit is een beetje hetzelfde met deze game als met minecraft. In minecraft is eigenlijk ook geen moer te doen, behalve een beetje blokjes minen en daarmee wat 'lego' achtige bouwwerkjes maken, toch vinden veel mensen dit leuk.

Dit gooi ik min of meer in dezelfde categorie, het zal meer gaan om het vinden van die unieke plekjes die je toevallig gaat tegenkomen dan om de enorm zware actie en gameplay. Het is een beetje een relaxte discover en survive game. Je kunt nu al voorspellen dat de groep haters even groot zal worden als de groep lovers voor deze game.

Ik zelf heb er enorm lage verwachtingen van dus het kan alleen maar meevallen morgen :D

Dat lees je ook in veel van de voorlopige eerste indrukken, dat het de mensen toch wel behoorlijk meevalt zo op het eerste gezicht hoe de game uitgewerkt is en wat er te doen is in het begin. De potentie herkent vermoedelijk iedereen wel in deze game. De vraag is alleen hoeveel is er echt af en hoe lang gaat het duren voordat die elementen die mensen verwachten (zoals base building) echt beschikbaar gaan komen.

Ik heb er wel zin in na die 1.03 update notes gelezen te hebben, dat komt al veel meer in de richting van een game dan de eerdere versies, en gezien de enorme hoeveelheid preorders voor deze hyped tripple A priced indie game zal het vermoedelijk wel goed gaan komen met de content.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op di. 09 augustus, 2016, 16:05
https://www.youtube.com/watch?v=XZmmB7Fnq4s
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op di. 09 augustus, 2016, 16:31
Om half 8? Wie streamt er? Ik kan dus niet kijken, avondje OW nog op het menu
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kelthor op di. 09 augustus, 2016, 16:41
Citaat van: diknmuis op di. 09 augustus, 2016, 15:02

toch ook veel eerste indrukken dat het snel repetitief wordt...

MM Antwerpen verkoopt het blijkbaar, andere winkels zullen nu snel volgen


DJu kheb het al gekocht op de store wel voor €52 weliswaar ma toch :p dju
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op di. 09 augustus, 2016, 16:42
Citaat van: Kelthor op di. 09 augustus, 2016, 16:41

DJu kheb het al gekocht op de store wel voor €52 weliswaar ma toch :p dju


Game Mania heeft de pre-order sms verstuurt, ze hebben blijkbaar toestemming gegeven tot distributie. Ik begin morgen pas mannen, tot morgen!
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op di. 09 augustus, 2016, 17:34
Citaat van: trebber op di. 09 augustus, 2016, 16:31

Om half 8? Wie streamt er? Ik kan dus niet kijken, avondje OW nog op het menu

the one and only FatMaus  :p
ge kunt het nadien bekijken ook ze
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 10:08
Mijn eerste planeten waren dorre vlaktes waar er niks te beleven viel, redelijk saai eigenlijk. Dan op een ongelofelijke mooie kleurrijke planeet geland met veel fauna en flora. De game weet toch een speciale ervaring/sfeer te creëren. De tijd vliegt trouwens voorbij, gisteren om 18.45 begonnen en om 02.30 gestopt :D. Ik vrees toch dat ik rap het been-there-done-that gevoel zal krijgen.

Een puike landing van SpaceMaus, savior of the universe :p

(https://c1.staticflickr.com/9/8661/28811465151_47aa37a69c_o.jpg)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op wo. 10 augustus, 2016, 10:37
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 10:08

De tijd vliegt trouwens voorbij, gisteren om 18.45 begonnen en om 02.30 gestopt :D. Ik vrees toch dat ik rap het been-there-done-that gevoel zal krijgen.

tsjonge, dat is al zo'n 7,5 uur gameplay tijd die je erin hebt zitten, de gemiddelde story van bijvoorbeeld call of duty of zelfs de single player game the order duurt een stuk korter.

Als de game het volhoudt om je bijvoorbeeld 20 uur te boeien, dan is het wat mij betreft de tripple A prijs wel waard :)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op wo. 10 augustus, 2016, 10:46
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 10:08

Een puike landing van SpaceMaus, savior of the universe :p

(https://c1.staticflickr.com/9/8661/28811465151_47aa37a69c_o.jpg)


Dat doet me denken aan die slapstick humor waarbij, van zodra je jouw tuig verlaat, het kapseist en de zeebodem opzoekt.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Teun de Dreun op wo. 10 augustus, 2016, 11:22
Spacemaus geen dlc gehad?  Je kan die vinden bij options.   
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 11:39
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 10 augustus, 2016, 11:22

Spacemaus geen dlc gehad?  Je kan die vinden bij options.   

nee geen gekregen, was te laat met mn pre-order
Citaat van: qrobinez op wo. 10 augustus, 2016, 10:37

tsjonge, dat is al zo'n 7,5 uur gameplay tijd die je erin hebt zitten, de gemiddelde story van bijvoorbeeld call of duty of zelfs de single player game the order duurt een stuk korter.

Als de game het volhoudt om je bijvoorbeeld 20 uur te boeien, dan is het wat mij betreft de tripple A prijs wel waard :)

goh ja voor mij is een game echt zn geld waard als  x aantal € overeenkomt met x aantal uur, bvb 60€ -60u, natuurlijk voldoen er daar veel games niet aan
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op wo. 10 augustus, 2016, 11:54
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 11:39

nee geen gekregen, was te laat met mn pre-ordergoh ja voor mij is een game echt zn geld waard als  x aantal € overeenkomt met x aantal uur, bvb 60€ -60u, natuurlijk voldoen er daar veel games niet aan


Dan moet je maar eens kijken naar sommige Career Profiles op OW! lvl 400+ en 300+ uren, en gratis updates! Dat is toch de enigste soort game, samen met CoD, waar men echt gigantisch veel uren in kan stoppen. Ikzelf zit aan 2000 uren op FM 2014.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 12:35
ja hangt natuurlijk af van het type game, sommige mensen steken 5000u+ in een mmo

vorige week iemand op steam tegen gekomen die al 1600u had in de division, das 100u/week sinds de release  :o

soit bck OT

blijft toch een raar game, soms heb ik zo van ... (https://www.youtube.com/watch?v=-HnYxg7PNb4) en dan soms van
... (https://www.youtube.com/watch?v=gOzE-OpSdXU)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: DutchElite op wo. 10 augustus, 2016, 15:04
Citaat van: diknmuis op wo. 10 augustus, 2016, 10:08

Mijn eerste planeten waren dorre vlaktes waar er niks te beleven viel, redelijk saai eigenlijk. Dan op een ongelofelijke mooie kleurrijke planeet geland met veel fauna en flora. De game weet toch een speciale ervaring/sfeer te creëren. De tijd vliegt trouwens voorbij, gisteren om 18.45 begonnen en om 02.30 gestopt :D. Ik vrees toch dat ik rap het been-there-done-that gevoel zal krijgen.

Een puike landing van SpaceMaus, savior of the universe :p

(https://c1.staticflickr.com/9/8661/28811465151_47aa37a69c_o.jpg)


Niks over die prachtige planeet...?
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op wo. 10 augustus, 2016, 23:30
hoppa, de eerste vier uur zitten er op.

Na op zeer pijnlijke manier er achter gekomen te zijn dat de game alleen echt saved bij een save point op een planeet (ik moest compleet overnieuw beginnen en een uur spelen was kwijt), opnieuw begonnen met mijn no man sky avontuur.

Ik had mazzel en werd op een redelijk bewoonbare planeet gedropt als eerste planeet, dat was fijn want de beesten waren vriendelijk, er was voldoende flora en fauna om te ontdekken en ik kon op mijn gemak in een heerlijke temperatuur de eerste stapjes van het resources verzamelen, blauwdrukken activeren en een nieuwe taal leren om straks de handel te bedrijven.na een uurtje had ik mijn schip klaar en kon ik met het schip de planeet waarop ik gedropt was verkennen, dat duurde niet lang voordat ik doorhad de je daar nederzettingen had waarin je toch behoorlijk goede loot kon vinden, maar veel belangrijker nog, de game kon saven :D.

Na een uur de planeet verkend te hebben met het vliegtuig besloot ik de ruimte in te vliegen, dat ging verbazingwekkend soepel en daar was 1 simpele scan voldoende om bakens op een nieuwe planeet zichtbaar te makenen een handelsschip zichtbaar te maken op slechts drie jaar reisafstand. Gelukkig had ik een hyperdrive aan boord, dus daar was ik zo. Doordat ik de taal inmiddels al een klein beetje sprak wist ik wat die handelaar van mij wilde hebben, ik gaf hem die goodies en kreeg van hem een geweldige blauwdruk die ik perfect kan gebruiken op mijn volgende planeet.

Na wat handelsitems verkocht te hebben die ik gevonden had op mijn tocht over mijn startplaneet was het tijd om verder te gaan op zoek naar mijn volgende planeet, ik zag er meerdere toen ik weer in de orbit was. 1 van de onontdekte planeten zag er heel blauw uit (dus veel water) en leek enorm op de aarde. Dat was mijn volgende doel.

Met een bloedgang vloog ik daar de dampkring in, en inderdaad, Enorme zee-en met stukken land ertussen. Een scan liet mij zien dat er een aantal nederzettingen te vinden waren onder water. Gelukkig had ik een blauwdruk die mij in staat stelde om langdurig onder water te kunnen zijn. Na een aantal onderwater nederzettingen bezocht te hebben kwam ik erachter dat er geen beesten en bewoners meer waren op deze planeet, dit kon ik terugvinden in een gebouw waarin de vroegere bewoners via een verschrikkelijk verhaal mij dit schriftelijk duidelijk maakten.

Goed, onbewoonde planeten daar kom ik niet voor, dus mijn plan was om weer weg te gaan van deze planeet, ik maakte mij klaar om te vertrekken en zie ineens in de verte drie blauwe luchtstrepen die van vliegtuigjes die op mijn planeet vlogen bleken te zijn. Best vreemd op een onbewoonde planeet. Nog vreemder was dat ik allerlei skylights vanaf de grond de ruimte in zag schijnen in de verte. Dit was nu zichtbaar omdat het inmiddels donker was geworden. Voor mij was het duidelijk, dit zaakje stinkt, als echte explorer moet ik dit tot op de bodem gaan uitzoeken.

Maar dat wordt wel morgen, want ik was al weer vier uur aan het spelen.

Het grappige van deze game is, dat bovenstaande mijn game ervaring was in de game. Niemand anders krijgt deze ervaring zo te zien omdat iedereen op een andere planeet gedropt wordt tijdens het starten van de game en in een ander sterrenstelsel. De start is voor iedereen anders, ik had mazzel met mijn planeet , maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die als start planeet een nauwelijks begroeide planeet hadden met hoge straling en enorm aggressieve sentinels (de bewakers). Dan worden de eerste stapjes wel heel erg lastig kan ik je verzekeren.

Het spel overtreft tot nu toe mijn verwachtingen, niet verwondelijk, want ik verwachtte helemaal niets van deze game :D
Ik moet zeggen, dat ik ook eigenlijk helemaal niet weet of ik dit nou een leuke game vind of niet?
Laat ik het anders zeggen, op de een of andere manier weet deze game mij een hele rustgevende ervaring te geven, de new age muziek, de kleurrijke planeten, de ontdekkingen die je keer op keer blijft doen en je nieuwsgierig maken naar wat er nog meer te vinden is, en dat in combinatie met het relaxed zoeken naar items om je blauwdrukken te kunnen maken. Het klopt eigenlijk allemaal heel erg goed. En voor je het weet vliegen de uren voorbij zonder dat je dat eigenlijk in de gaten hebt.

1 ding is voor mij wel duidelijk, dit is wel 1 van de games die als grondlegger gezien kan worden van het genereren van een wereld op basis van wiskundige formules. Het valt je eigenlijk pas op als je van een planeet vertrekt hoe extreem groot deze is. Lopend rond om zo'n planeet lopen is niet eens mogelijk, daar zou je veel te lang over doen. Als je dan ook nog nagaat dat het niet alleen op de planeet is, maar dat er complete (zeer indrukwekkende grottenstelsels) zijn, met daarbij opgeteld, allerlei points of interest om te bezoeken en dat dan 18 triljoen keer dan is er voor de explorer genoeg te doen.

Maar verwacht geen hoge actie of extreme battles, ja, je wordt aangevallen door space pirates (soms) en de sentinels kunnen flink vervelend zijn als je je wapen nog niet geupgrade hebt, maar de nadruk ligt puur op het ontdekken van planeten, flora en fauna onder hele rustige muziek.

Mijn eerste indruk is goed, maar of ik dit na twee weken nog steeds leuk vind?

Ik vermoed van wel, omdat het gewoon leuk tijdverdrijf is, maar de tijd zal het leren.

1 ding is zeker, dit is in ieder geval geen standaard game of is het kunst?
bijzonder is het zeker!
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 09:18
Het is inderdaad iets bijzonder. Een aparte belevenis die de ééntonig gameplay wat kan verantwoorden. Moest er bvb volgend jaar iets dergelijks uitkomen zal het mss al meer zijn van 'meh' been-there-done-that.

De startpositie mag dan wel verschillen toch maakt iedereen dezelfde fasen door van het spel en word je onbewust in een richting geduwd. Eerst het gebrek aan inventory space en resources. Dit volgt dan door het tegenovergestelde en het verdienen van veel geld. Mensen hebben het erover dat er hierna nog zo'n fase komt.

Die Sean Murray is inderdaad een knappe gast (slim dus :p). Toch kon er imo nog veel meer ingezeten hebben. Het blijft me tot nu toe toch boeien, dit had ik zeker niet verwacht. Er mag dan niet echt een groot doel zijn, buiten het bereiken van het centrum, toch heb ik de drang om centen te verdienen, een groter schip te kunnen kopen, etc. Gisteren ook weer een heel mooie planeet gevonden. Die muziek en 's nachts rond lopen om te minen enz creëren toch een enorme sfeer. De vraag is natuurlijk hoe lang dit nog blijft boeien...
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op do. 11 augustus, 2016, 09:52
Heeft er al iemand een goed YT kanaal gevonden met compilaties van de mooiste/indrukwekkendste ontdekking tot dusver?
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kenneth op do. 11 augustus, 2016, 10:10
Geef het maar een 10 voor muziek, he muis :p

https://youtu.be/uTcWURKv44o
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: kleine_vernimme op do. 11 augustus, 2016, 12:11
Het zijn dit soort verhelen en meningen doe me toch gaan overhalen het een kans te geven
Dat en het feit dat het me niks kost uiteraard. Geen zorgen niks illegaal :-)
Ik kende het spel nauwelijks en ging dus niet mee in de hype
Maar ik houd meer rekening met de meningen op deze site dan met alle andere op het internet
Dus binnenkort ook maar eens space gaan verkennen :-)
Groeten
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 12:47
Als je van post rock houdt is de soundtrack van 25 days of static echt een pareltje.

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.


Als ik het met een ander spel moet vergelijken vind ik het nog het meeste op "dont  Starve" lijken
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op do. 11 augustus, 2016, 13:16
Citaat van: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 12:47

Als je van post rock houdt is de soundtrack van 25 days of static echt een pareltje.

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.


Als ik het met een ander spel moet vergelijken vind ik het nog het meeste op "dont  Starve" lijken


Bedankt voor de heads-up, ik ga (na een goed paar game-uurtjes) dan actief op zoek naar die blueprint. Dat pre-ordership ziet er stukken beter uit dan de standard one.

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 13:33
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 13:16

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?

goh niet echt vind ik
ik ziet het meer als een arcade versie van een space sim  (elite dangerous etc )met nadruk op sfeer/belevenis
zoals je arcade en sim racegames hebt
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:38
Citaat van: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 12:47

Kleine warning voor de mensen met een pre-order. Blijkbaar ben je afgelopen als je het preordership meteen gebruikt. Blijkbaar krijg je dan geen hyperdrive blueprint en moet ge die dus nog ergens proberen te vinden als ge een nieuw schip wilt. Pre-order ship heeft hyperdrive maar geen blueprint ervan.

dat klopt niet, ik heb het preorder schip in gebruik (inclusief hyperdrive) en vond later de hyperdrive blueprint in een basis (bij een vraagteken).

Dus ik heb zowel de blueprint als het pre-order schip (die ik geinstalleerd had voor de blueprint gevonden is door mij.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:43
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 13:16

Minecraft is toch de meest voordehand liggende vergelijking niet?

totaal niet.

Minecraft heeft de nadruk veel meer op base building liggen, of te wel, daar mine je grondstoffen om vanuit je creativiteit de wereld om je heen te bouwen.

No Man Sky heeft de nadruk op blueprints en grondstoffen liggen, dus je mined voornamelijk om je blueprints te kunnen maken en je schip en life support te kunnen gebruiken om zo verder in de galaxy te komen.

Heel plat gezegd:
Minecraft -> gericht op bouwen
No Man's Sky -> boodschappen lijstjes met ingrediënten om verder te komen naar het eindpunt

Uiteraard zit er in no man's sky ook nog wel de nodige andere dingen, zoals bijvoorbeeld trading, de space pirates en sentinals en zelfs sentinal warriors die je tegenkomt op planeten (een sentinal warrior is een alien die op sentinals jaagt).
Maar Base building zit er op dit moment op geen enkele manier in, dus niet te vergelijken met minecraft


Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:05
Citaat van: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 13:33

goh niet echt vind ik
ik ziet het meer als een arcade versie van een space sim  (elite dangerous etc )met nadruk op sfeer/belevenis
zoals je arcade en sim racegames hebt


Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:43

totaal niet.

Minecraft heeft de nadruk veel meer op base building liggen, of te wel, daar mine je grondstoffen om vanuit je creativiteit de wereld om je heen te bouwen.

No Man Sky heeft de nadruk op blueprints en grondstoffen liggen, dus je mined voornamelijk om je blueprints te kunnen maken en je schip en life support te kunnen gebruiken om zo verder in de galaxy te komen.

Heel plat gezegd:
Minecraft -> gericht op bouwen
No Man's Sky -> boodschappen lijstjes met ingrediënten om verder te komen naar het eindpunt

Uiteraard zit er in no man's sky ook nog wel de nodige andere dingen, zoals bijvoorbeeld trading, de space pirates en sentinals en zelfs sentinal warriors die je tegenkomt op planeten (een sentinal warrior is een alien die op sentinals jaagt).
Maar Base building zit er op dit moment op geen enkele manier in, dus niet te vergelijken met minecraft




En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 14:14
Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 13:38

dat klopt niet, ik heb het preorder schip in gebruik (inclusief hyperdrive) en vond later de hyperdrive blueprint in een basis (bij een vraagteken).

Dus ik heb zowel de blueprint als het pre-order schip (die ik geinstalleerd had voor de blueprint gevonden is door mij.

.

Nou, ik papegaai gewoon het internet hoor (http://www.polygon.com/2016/8/10/12422932/no-mans-sky-pre-oder-bonus-ship-bug-glitch) . Jij bent slim geweest en hebt de blueprint gevonden.  Veel spelers zijn gewoon beginnen reizen. Al eengeluk zit ik nog in mijn start zonnestelsel. Ik hoop dus vlug die bp te vinden.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 14:16
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:05

En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!

totaal niet eigenlijk, sandbox is dan ook een zeer groot begrip
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 14:17
Citaat van: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:05

En dat lijkt dan, imho, op Minecraft en NMS waar ze in gelijken. Bouwen, exploren, trading, fauna & flora. Het zit in allebei, al is het dan een andere focus. In mijn ogen allebei sandbox waar je maar doet wat je wilt doen!

Je zegt het zelf al, bouwen
er valt niets te bouwen in No Man's Sky.
Je kunt alleen blueprints maken, een blueprint is bijvoorbeeld:

Langer onder water ademen:
- vind 20 plutonium
- vind 200 Zink
- vind 50 thalium

als je die grondstoffen hebt, druk je op kruisje en dan heb je een item gemaakt waarmee je langer onder water kan ademen die je dan in je pak kan zetten.

Wat niet kan is denken van he, hier ga ik een mooi kasteel bouwen of een mooi landbouwveld waarop ik graan ga verbouwen op deze planeet. Sterker nog, als je eenmaal van de planeet af bent en je gaat naar een ander sterrenstelsel, dan is het enorm lastig om de planeet waar je geweest bent terug te vinden, daar zit niet echt een methode voor in. Dan moet je weten welk stipje jouw sterrenstelsel was, daar een waypoint op zetten, dan daar heen terugreizen (duurt lang) en dan in dat sterrenstelsel die specifieke planeet weer opzoeken.

No man's sky is dus geen sandbox waar je maar kan doen wat je wil. Ja je kunt gaan wandelen op een planeet, die vrijheid heb je, maar base building zit er op geen enkele manier in. Dit hebben ze wel min of meer toegezegd in een update dat ze dit gaan toevoegen. Misschien is het beter dat je daar dan op wacht als je een minecraft achtige ervaring verwacht.

Titel: Re: No man's sky
Bericht door: trebber op do. 11 augustus, 2016, 14:44
Citaat van: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 14:17

Je zegt het zelf al, bouwen
er valt niets te bouwen in No Man's Sky.
Je kunt alleen blueprints maken, een blueprint is bijvoorbeeld:

Langer onder water ademen:
- vind 20 plutonium
- vind 200 Zink
- vind 50 thalium

als je die grondstoffen hebt, druk je op kruisje en dan heb je een item gemaakt waarmee je langer onder water kan ademen die je dan in je pak kan zetten.


Geen sandbox dus maar wel beide survival. Talloze resources waarbij je recepten nodig hebt om verder te kunnen. Base building is dan de max aan Minecraft, No Mans Sky blijft in eerste instantie space exploration survival game. Ik snap je punt Robin, ik ben daar dan ook simpeler met mijn oordeel in.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 15:05
Voor mij is het dus meer "dont starve". Ontdekken en overleven in een procedureel gegenereerde wereld. Alleen heb je in dont starve permadeath. moest dit in nms zijn dan  denkik. Dat veel mensen hun ps4 in brand steken :)

Maar iedereen heeft er zijn eigen gedachten over wat voor mij wil zeggen dat het eindelijk nog eens een nieuwe spelervaring geeft. Kudos aan hello games, het is misschien niet helemaal wat het grote publiek verwachtte maar knap datceen ontwikkelaar eens probeert te vernieuwen ipv dezelfde herkauwde spellen die we elk jaar zien....
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 17:31
 :@ !*ùµ:,$$p/, spel, gisteren 3 crashes gehad, nu net 2 in 40min, telkens meer dan 500k credits aan mining stuff kwijt
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Crapweazel op do. 11 augustus, 2016, 19:34
Citaat van: diknmuis op do. 11 augustus, 2016, 17:31

:@ !*ùµ:,$$p/, spel, gisteren 3 crashes gehad, nu net 2 in 40min, telkens meer dan 500k credits aan mining stuff kwijt


Zuur! Ik denk dat hello games dringend nieuwe servers moet aanschaffen😠
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op do. 11 augustus, 2016, 23:06
zo nu al zo'n 8 uur opzitten en naar mijn tweede sterrenstelsel gegaan. Ik begin de game nu echt door te krijgen. Ik heb mijn derde planeet na vier uur verkennen op 100 procent van de ontdekkingen weten te zetten. Elke planeet kun je namelijk een X aantal ontdekkingen op doen. Als je deze allemaal haalt krijg je een bizarre hoeveelheid credits om weer nieuwe goodies te kopen.

Wat ook erg vet is dat je af en toe tijdens het vliegen pods ziet liggen waar je je exosuit kan upgraden, deze staan niet aangegeven op de scan, die moet je visueel spotten.
Als je iets verder bent dan kun je ook beschavingen / ruines / of speciale bakens verdienen door bij een star tafel in een gebouw die je ontdekt een puzzel op te lossen. Als je deze goed hebt krijg je de locatie waar je deze dingen kunt vinden en die zijn over het algemeen zeer de moeite waard!

Een voorbeeld van een puzzel die ik kreeg was het bepalen van een code die te achterhalen was via de volgende reken puzzel:
1  2  6  24 120 ...
Het getal op de puntjes dien je dan te achterhalen om de locatie te krijgen.
Deze is niet al te moeilijk, maar ik heb ook al een aantal puzzels gehad waar je toch wel even een paar minuten over na aan het denken bent.

ik speel nu zo'n 8 uur en begin met de minuut enthousiaster te worden over deze game. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat vooraf niet verwacht had :D

ik heb 1 crash gehad tot nu toe, en dat was toen ik warpte naar een willekeurige ster in de star map. Voor de rest nog geen foutje gezien.
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op vr. 12 augustus, 2016, 01:02
weer een crash net na het opstarten, dan liep het redelijk

die inventory upgrades kun je idd kopen bij die pods, als je zo'n scan doet altijd schuilplaats kiezen (kan wel meerdere keren dezelfde doen scannen) als hij dan noodbaken weer geeft heb je zo'n upgrade, ze worden wel telkens 10k units duurder

Kheb vnvnd ook weer echt genoten, 2maal een betere multitool kunnen kopen en 3 inventory upgrades, kzit nu toch al vele uren op dezelfde planeet
Samen met de rebirth in de chat en pics naar elkaar sturen van onze ontdekkingen :p hij had trouwens dezelfde puzzel als pic naar mij gestuurd om hem op te lossen :p
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: Kelthor op vr. 12 augustus, 2016, 08:37
Citaat van: diknmuis op vr. 12 augustus, 2016, 01:02

weer een crash net na het opstarten, dan liep het redelijk

die inventory upgrades kun je idd kopen bij die pods, als je zo'n scan doet altijd schuilplaats kiezen (kan wel meerdere keren dezelfde doen scannen) als hij dan noodbaken weer geeft heb je zo'n upgrade, ze worden wel telkens 10k units duurder

Kheb vnvnd ook weer echt genoten, 2maal een betere multitool kunnen kopen en 3 inventory upgrades, kzit nu toch al vele uren op dezelfde planeet
Samen met de rebirth in de chat en pics naar elkaar sturen van onze ontdekkingen :p hij had trouwens dezelfde puzzel als pic naar mij gestuurd om hem op te lossen :p



Gistere ook wa ng wa zitte verkenne :p wist ni da gullie in de chat zat :o
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op zo. 14 augustus, 2016, 16:42
inmiddels zo'n 25 uur er op zitten, ik was benieuwd of het leuk bleef als je langer speelde. Ik vind het erg leuk tot nu toe. Wel is het steeds hetzelfde. De planeten lijken na 25 uur wel op elkaar, en op elke planeet vind je dezelfde gebouwen, ruines en handelaars. Maar dat stoort op de 1 of andere manier niet.

De progressie zit voornamelijk in de moeilijkheidsgraad, hoe verder je komt hoe lastiger het wordt, je wordt vaker aangevallen door sentinals en space pirates, die luchtaanvallen zijn erg lastig te weerstaan of te winnen. Dus is het noodzaak om je schip met upgrades zo sterk mogelijk te maken en dan kan alleen door het vinden van de juiste blauwdrukken en grondstoffen.

voorlopig nog niet zat van dus :)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: BartolomeusD op ma. 15 augustus, 2016, 14:03
Ik weet nog niet. Ben nu paar uurtjes bezig maar heeft me nog niet echt gepakt. Ik begin te vrezen dat deze game niet voor mij is. Ik ga 'm nog niet wegleggen gelijk want ik wil nog wel m'n best doen om te kijken of het iets wordt. Maar eigenlijk is dat al foute boel. Maar goed, you never know :)
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: kleine_vernimme op vr. 19 augustus, 2016, 09:36
Hey mannen,

Heb het ondertussen ook in mijn bezit en al enkele uren (crashvrij) gespeeld.

Het bevalt me voorlopig prima maar heb echt nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben dus ga dit weekend rustig opnieuw beginnen.

Ik heb wel een vraagje hoe kies je eigenlijk of je het atlas path wil volgen?

Alvast bedankt
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: qrobinez op vr. 19 augustus, 2016, 17:44
Citaat van: kleine_vernimme op vr. 19 augustus, 2016, 09:36

Ik heb wel een vraagje hoe kies je eigenlijk of je het atlas path wil volgen?

bij je beginschip als je de game start liggen kisten om je schip heen, in 1 van die kisten krijg je de vraag of je het atlas pad wil volgen
Titel: Re: No man's sky
Bericht door: diknmuis op za. 20 augustus, 2016, 09:12
https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=RvAwB7ogkik