[Gamescom 2017] Assassin's Creed: Origins

[Gamescom 2017] Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins hebben we kunnen spelen op de publieke vloer, dankzij onze Fast Lane pass!



Wie niet onder een steen heeft geleefd het voorbij half jaar weet dat de volgende Assassin's Creed game zich afspeelt in het oude Egypte. Niet erg onlogisch want ondertussen weten we dat vele ontwikkelingen te maken hebben met zogenaamde goden die toen 'leefden'.

Bayek, onze held van dienst, stopt een priester die net een 'dief' ging straffen. Bayek gaat op onderzoek en vindt de gestolen goederen op een compleet andere locatie. Ze zijn namelijk verscholen op schepen, waar de zogenaamde dief niets mee te maken heeft. Bayek ontvreemdt de beeldjes en brengt ze naar de hogepriester, die blijkbaar toch liever de dief had gestraft.

Akkoord het was even geleden dat ik een AC-game heb gespeeld, en een XBOX-controller maakt alles nog wat roestiger, dus de besturing was van mijn kant niet zo vlot. Iets wat een grote verandering is in deze game zijn de aanvallen. Vroeger zaten die onder actieknoppen, maar nu hebben de ontwikkelaars ervoor gekozen om deze onder de schouderknoppen te herbergen. Pure waanzin voor de fans die de tiental andere games hebben gespeeld. Een nieuw aspect is ook het duiken. Bayek is een volleerd zwemmer en kan duiken naar bijvoorbeeld een scheepswrak. Ook de term 'Eagle Vision' is aangepakt: je bent namelijk in staat om een arend over te nemen en het speelvlak vanuit de lucht te aanschouwen, of te verkennen.

Assassin's Creed: Origins komt er met andere woorden met enkele vernieuwingen, maar de basis blijft wel nog hetzelfde. Het infiltreren op schepen, het omleggen van vijanden vanuit de hoogte, of op een gluiperige wijze zijn ook in deze editie aanwezig. Een finaal verdict zullen we kunnen leveren aan het eind van oktober.


Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins
Release
vr 27 okt, 2017
Genre
Actie / Avontuur
Platform
ps4
Uitgever
Ubisoft
Ontwikkelaar
Ubisoft

Steun playstationclan.be