MXGP 2019

Gespannen staan we bij het starthek. Het geluid van de motoren overstemt onze gedachten. Het starthek klapt neer. Met nog 21 andere rijders stormen we als een op hol geslagen kudde richting de eerste bocht ... Welkom bij MXGP 2019.

In MXGP 2019 is het mogelijk om te rijden met alle racers van de MX2- en de MXGP-teams van het officiële kampioenschap. De besturing van de motoren is uitstekend. Dit is ook niet zo verwonderlijk aangezien Milestone met hun MXGP en Supercross serie de nodige ervaring in huis heeft.

Tijdens de races is er sprake van een dynamische weersverandering, die een invloed heeft op de track waardoor je genoodzaakt bent om je rijstijl en rijlijnen aan te passen.

Milestone heeft hun succesvolle Track Editor vanuit de Supercross games nu ook toegevoegd aan MXGP 2019. In deze modus heeft de speler de mogelijkheid om eigen tracks te maken en beschikbaar te stellen voor de community. Op dit moment kunnen er tracks gemaakt worden in een bos-, woestijn- of strandomgeving. Milestone heeft aangegeven dat er nog meer omgevingen zullen volgen.

Ook de modus Playgrounds heeft een extra toevoeging gekregen onder de vorm van Waypoints. Spelers kunnen hun eigen offroad route maken door checkpoints te plaatsten. Ook deze zelfgemaakte routes kunnen gedeeld worden met de community. Daarnaast bevat de Playground nieuwe uitdagingen in de categorieën snelheid, tijd en precisie. Het nadeel van deze uitdagingen is dat ze nagenoeg onhaalbaar worden van een  zeker niveau. Dit zorgt voor de nodige frustratie.

Naast de Track Editor en de Playgrounds is er, uiteraard, ook weer de mogelijkheid om een officieel MX2- en MXGP-seizoen te rijden. Geen zin om een officieel seizoen te rijden? Dan heb je de mogelijkheid om een eigen kampioenschap op te zetten. In dit kampioenschap heb je ook de mogelijkheid om je eigen tracks en tracks die gemaakt zijn door de community toe te voegen. Daarnaast zijn alle tracks ook als Quick Race los te spelen.

Wat meteen opvalt is dat MXGP 2019 een volwassen uitstraling qua menu heeft. Dit volwassen en overzichtelijk menu wordt ondersteund met een goeie beat. Voor de 3D-modellen van de motoren en rijders heeft Milestone gebruik gemaakt van een nieuwe scantechniek waardoor deze er simpelweg uitstekend uitzien. Wat ook gewoon weer uitstekend is verwerkt, is het geluid van de motoren. Daarnaast zijn er ook voldoende geluiden vanuit het publiek waarneembaar wat ten goede komt aan de ervaring.

Met MXGP 2019 heeft Milestone hun serie weer verbeterd. Wat wel nog moet verbeteren, is de laadtijd. Deze is naar onze mening nog net iets te lang. Daarnaast zijn de uitdagingen helaas van een dusdanig hoog niveau dat deze invloed zullen hebben op de ervaring en de speelduur voor de gemiddelde speler. Het brengen van de succesvolle Track Editor is een goeie zet geweest van Milestone en zal zeker één van de favoriete modi zijn van de community.

• Track Editor
  • Uitbreiding van de Playground
  • Dynamische weersverandering