Deadcore

Deadcore is een game waar waarschijnlijk velen nog niets over gehoord hebben, en toch is de game onschuldiger dan het klinkt. Hier volgt onze review!

De geteste versie is de PS4 Pro versie.

Wegens het ontbreken van een overkoepelend verhaal krijgt dit onderdeel het gemiddelde van de andere.

Gameplay - De Aanhouder Wint!

Deadcore is een first person platformer. Gewapend met een pistooltje en een ongelooflijke wendbaarheid ga je de parcours te lijf. Het komt er 'gewoonweg' op aan om je een weg te banen doorheen de vele obstakels die je tegenkomt. Het grootste obstakel is de zwaartekracht. Gelukkig heb je een 'double jump' en kan je jezelf een richting geven tijdens het springen. Uiteraard omvat de game veel meer dan enkel van het ene naar het andere blokje springen. Zo zijn er bepaalde punten die je moet activeren om een grote sprong te maken, of moet je net uitschakelen, want als deze verticaal geplaatst zijn, duwen ze je net weg - de afgrond in.

Daarnaast krijg je nog te maken met turrets, robotjes, laserstralen en noem maar op. De grootste vijand kan echter je eigen reflexsnelheid zijn. Wanneer je niet snel genoeg bent om op een bewegend platform te raken tijdens een sprong, of nipt te laat om een doorgang te openen, dan lopen deze situaties meestal nefast af. Het zal dan bij de meesten van ons zo zijn dat we een level meerdere malen moeten doorlopen om het einde te zien. Gelukkig zijn er veel controlepunten verspreid en kan je ook zelf kiezen, wanneer je je in een hachelijke situatie begint, om vanaf dat punt opnieuw te vertrekken.

Naast het vinden van je weg doorheen het parcours, zal je ook verschillende data of soundtracks kunnen verzamelen. Hierdoor vergroot de herspeelbaarheid van de game, aangezien de game te voorspelbaar wordt wanneer je de meeste gevaren weet zitten.

Deadcore speelt zich af in een scifi-achtige setting. Je zweeft namelijk in de lucht op één of andere manier, en toegegeven, dat wordt mooi op het scherm afgebeeld. Helaas is het zo dat de game af en toe last heeft van 'screen tearing'. Gelukkig komt het niet al te dikwijls voor, maar het is cruciaal om een duidelijk beeld te krijgen, zeker als je op een klein blokje moet springen. Het geluid dat je voorgeschoteld krijgt is best oké, toch moet je er niet te veel van verwachten. Je hoort een zacht omgevingsgeluid, en de gamegeluiden die te maken hebben met sprongen, schieten, lasers, en dergelijke meer.

Deadcore is een game die uitblinkt in eenvoud. Met een handvol bewegingen moet je je weg vinden doorheen een hoop levels waarbij hoofdzakelijk de zwaartekracht jouw vijand is. Dit is een vooral een game voor doorzetters en aanhouders, want die hebben het meeste kans om het einde van de levels te zien!

• Eenvoudige gameplay
  • Met de collectibles hoge herspeelwaarde

• Soms heel veel moeten herbeginnen