WRC7

Wij vlogen met WRC 7 over de meest stoffige, besneeuwde en natte wegen die men in de WRC kent om te kijken hoe deze game het er vanaf brengt.

WRC 7 is een game zoals we dat verwachten van deze reeks: racen over achteraf weggetjes (onverharde wegen voor de Belgen onder ons) die geďnspireerd zijn op de parcours uit het WRC 2017 kampioenschap. WRC 7 heeft dus de officiële WRC 2017 licentie gekregen. De game bevat een solomode en multiplayermode. In de solomode kan je kiezen om een Career te spelen of een Quick Race. Career valt enigszins een beetje tegen omdat er geen diepgang in zit. Het bestaat alleen uit een contract kiezen bij een team, de stage rijden en je auto repareren. Het zou leuker zijn geweest als men ervoor had gekozen om de gamer een eigen team te laten managen zoals we dat tegenwoordig in meer games zien. Vanwege dit gemis is er nagenoeg geen onderscheid tussen Career en Quick Race (behalve dan dat je bij het laatste type, uiteraard, zelf de stage en auto kan kiezen).

De multiplayer laat je kiezen voor een gezellig potje racen op de bank met vrienden of online. Online matchmaking gaat vlot en tijdens de races zijn er geen storende aspecten te benoemen. Een positief aspect aan de gameplay is dat je nu echt merkt op welke ondergrond je aan het rijden bent. Met sneeuw en nat weer heeft je auto minder grip en moet je het voorzichtiger aandoen in vergelijking met droog weer. Daarnaast voelen alle auto’s uit de verschillende klasse weer net wat anders aan. Bovendien heeft men Epic Stages toegevoegd, die een stuk langer zijn dan de normale stages en een duur hebben van ongeveer 15 minuten. Dit lijkt lang, maar men heeft gezorgd voor genoeg variatie zodat het niet vervelend is om deze te spelen.

Op het grafisch vlak zit er wel een verbetering in ten opzichte van de vorige delen. Zo zien de auto’s en stages er beter uit. Er zijn echter ook minpunten op dit vlak. Een voorbeeld hiervan is het rijden met weertypes zoals regen en sneeuw. Regen en sneeuw vallen niet op je scherm maar er meer voorlangs. Dit is jammer aangezien we in andere games wel zien dat regen effect heeft op je zicht. Qua geluid zit het oké. Je hoort het verschil tussen de verschillende auto’s.

Het is mooi om te zien dat er verbetering in de game zit maar men heeft er nog niet alles uitgehaald wat erin zit. Er is ruimte genoeg voor verbetering die ten goede komt aan deze game. Ben je opzoek naar een game waarbij je eens lekker over stoffige wegen kan knallen, dan is WRC 7 geen verkeerde keus.

• WRC 2017 licentie
  • Toevoeging van Epic Stages
  • Verbetering van de auto’s en de verschillende ondergrond