Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - qrobinez

  • PSVR Games / Re: Favoriete VR game

    Gepost op wo. 28 maart, 2018, 23:19
    Vanavond de Wipeout Omega VR update flink uitgeprobeerd. Ik heb echt veel VR games, maar man man man, dit is toch wel weer even een andere league.

    Ik heb er maar 1 woord voor: Waanzinnig!

    Het menu is heel stylistisch vormgegeven en eigenlijk voor het eerst zijn alle letters scherp. Die 1620p rendering pakt enorm goed uit op de playstation Pro.

    Dan start je de eerste ronde en je gelooft je ogen gewoon niet, je zit echt in de game, de cockpit is haarscherp in 3D en de omgevingen zijn exact hetzelfde als in de gewone game bomvol met allerlei objecten die ook allemaal scherp zijn. Het is vooral opvallend dat het gevoel van ruimte op de baan en de grootte van je schip allemaal perfect in balans zijn.

    Kwa motion sickness heb ik helemaal niets ervaren, er zijn 3 comfort instellingen, maar de default instelling speelde prima. Zelfs met de banen waarbij je enorme jumps maakt bleef het voor mijn gevoel prima onder controle kwa motion sickness, de game loopt vloeiend zonder framedrops dus dat maakt het wel een evenwichtige beleving.

    Wat mij betreft is dit op dit moment de best uitziende, meest indrukwekkende VR game die op de markt is. De hoeveelheid content in de game is belachelijk groot, alles van de normale game zit ook in VR. Het gevoel van snelheid is geweldig en de thrill van het racen is volledig aanwezig terwijl de bestuurbaarheid zeer goed blijft (zeker als je de gewone versie helemaal plat gespeeld hebt en de banen uit je hoofd kent).

    Ongelooflijk dat dit een gratis update is.

    Wat een vette game!
  • Afgelopen / Re: Burnouten

    Gepost op do. 22 maart, 2018, 11:39
    het zou mooi zijn als zoveel mogelijk mensen zich even aanmelden, zodat we 8 man compleet hebben voor die ene 8 personen meet in dat baseball stadium trophy. Dan is platinum daarna een eitje namelijk.

    Hoeft niet veel tijd te kosten :)
  • Race / Re: Burnout Paradise Remastered

    Gepost op do. 22 februari, 2018, 09:43
    deze ga ik zonder twijfel op dag 1 halen, al die coop opdrachten op de ps3 versie waren echt te gek om te doen, zoals spring vanaf een dak van een parkeergarage met drie man op het dak van een winkel. Of de beroemde, haal X aantal barrel rolls in X minuten met X man op het vliegveld. Of doe vijf power park slides in 1 van de straten.

    Daarnaast het vinden van al die borden (sommige waren echt lastig) om kapot te rijden, het vinden van alle hekwerken, het competatieve element om elke straat op jouw naam te zetten als snelste rijden plus ook nog eens de races zelf maken dit de ultieme arcade race game ever voor mij. Dus ik ben echt enorm blij dat deze als remaster beschikbaar komt op de ps4.
  • XBOX ONE / Re: Pubg

    Gepost op do. 08 februari, 2018, 15:06
    Citaat van: BartolomeusD op do. 08 februari, 2018, 14:58

    Ik dacht dat deze game (vanuit technisch oogpunt) een drama was om te spelen op de xbox..

    ja, dat klopt, de youtube analyse videos leggen pijnlijk bloot wat er mis is kwa framerate. Op de pc is het overigens ook niet veel beter (afhankelijk van je setup).


    soms wel drops tot 11 frames per seconde
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op do. 08 februari, 2018, 14:26
    Inmiddels zo'n 40 uur verder in de game. Ik zit in het laatste gebied, maar wat is het daar moeilijk. Om die monsters daar neer te halen moet je eigenlijk wel altijd met vier man coop spelen, op zich geen probleem via de sos flare, dat werkt allemaal prima. Maar dan komt het , je mag maar drie keer doodgaan in die party en je hebt 50 minuten.

    Het is nu echt regelmatig voorgekomen dat je 30 a 40 minuten bezig bent met zo'n monster, dat die bijna dood is, maar dat er dan in de rage fase van het monster bijvoorbeeld zo'n japanse medespeler geen fire resist heeft op zijn armor en in 1 keer dood is. Hartstikke leuk als die dan weer terugkomt en vervolgens weer doodgaat en nog 1 van de andere spelers weer doodgaat. Drie keer doodgaan is op, missie van 40 minuten mislukt, en je kunt weer opnieuw waar vervolgens het weer gebeurd, dan heb je de hele avong gespeeld en je bent geen steek opgeschoten omdat je te afhankelijk bent van anderen.

    Dit is overduidelijk zo'n moment waarop ik af ga haken. Maar goed, de afgelopen 40 uur waren echt indrukwekkend en wat dat betreft een topgame.

  • XBOX ONE / Re: Pubg

    Gepost op do. 08 februari, 2018, 14:18
    Citaat van: DutchElite op do. 08 februari, 2018, 13:54

    Dit is een grap toch zeker?

    nope,
    beide zijn battle royale games met dezelfde opzet (last man standing).

    Er zijn wel wat verschillen, zoals meer realistisch versus cartoony look, een wat meer realistische gun handling in pubg versus de geen recoil stijl in fortnite, plus doordat de map in pubg wat groter is duren de potjes daar gemiddeld ook wat langer, maar kwa gameplay komt het behoorlijk overeen.

    Ik vind er zelf niet veel aan aan beide games, maar ik ken toch wel behoorlijk veel mensen die beide games spelen.

  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op di. 30 januari, 2018, 13:25
    Citaat van: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 12:58

    De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

    Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

    ....

    thanks!

    hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

    Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op di. 30 januari, 2018, 10:50
    Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 17:20

    Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
    Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

    Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen

    thanks :)

    ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

    Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

    kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op ma. 29 januari, 2018, 13:42
    Citaat van: BartolomeusD op ma. 29 januari, 2018, 13:10


    Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
    En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)

    ik vond lance niet echt handig en leuk, dat is meer een verdedigings class, bovendien was die niet echt wendbaar (logisch).

    Maar je hebt gelijk, elk wapen speelt behoorlijk anders en maakt het wel anders kwa gevecht aanpak. Longsword is ook wel ok, maar mist weer defense mogelijkheden. Hamer is populair bij spelers, mede door de enorm goede gear-powerups later in het spel.
    Die dual blade is overigens ook wel spectaculair.  Keuzes  :D

    Wat me overigens ook wel wat tijd heeft gekost om achter te komen is dat je nadat je een monster voor het eerst bent tegengekomen je investigations kunt starten naar dat monster. Op die manier krijg je betere drops van dat monster voor het upgraden van je gear en armor. Zeker als je een bepaalde tree van je wapen wilt vrijspelen is dit een hele goede manier om die tree sneller vrij te krijgen.
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op ma. 29 januari, 2018, 10:08
    Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

    Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan


    Als je een squad hebt aangemaakt zou je mij dan ook willen inviten voor die squad?

    Gisteren op een harde manier geleerd dat het toch wel handig is, om meerdere gear sets te maken, tot nu toe deed ik alles met zwaard en schild, maar bij een barroth heb je het toch wel heel lastig. Als je dan wat meer onderzoek doet dan blijkt een bow (die wel tot 200 damage per pijl kan doen met de juiste upgrades) of de hamer die een barroth stunned (versuft en bevriest) een hele fijne manier om zo'n monster snel te kunnen verslaan. Nu sta ik wel voor de keuze wat een lekkere gear setup is, aangezien je affinity level opbouwt met een gear set die bepaald hoe hard je er mee kan aanvallen is het wel belangrijk om niet alle wapens in gear sets te gooien, en je te focussen op maximaal drie? gear sets denk ik.

    Wat zou een goede mix van gear items zijn volgens jullie, ik denk zelf aan de drie:
    - zwaard plus schild
    - Hamer
    - Bow