MLB The Show 23

Baseball, of liever honkbal genaamd, is bij ons geen zo’n populaire sport. Betekent dat ook dat we ons met MLB The Show 23 niet kunnen amuseren in de woonkamer? Wij zochten het uit.

Ontwikkelaar San Diego Studio, onderdeel van Sony PlayStation Studio’s, is er zich sterk van bewust dat er heel wat leken wel interesse hebben in een game als MLB The Show, maar het zich ontzien zich in de gameplay te verdiepen. Gelukkig start de game dan ook ideaal voor wie nieuw is, aangezien je de keuze krijgt om ineens te oefenen op de verschillende manieren om een bal te slaan, te gooien en meer. Zo krijg je de verschillende opties voorgeschoteld en kan je diegene kiezen waar jij jou het gemakkelijkste bij voelt. Wil je in een game niet lopen en de bal vangen om dan de honken vrij te spelen? Geen probleem, dat kan gerust ook door de computer worden uitgevoerd. Een perfecte start!

Eenmaal je de basisregels kent en de gameplay onder de knie hebt, schuilt er een leuke game achter MLB The Show 23. Niet zo diepgaand als een Madden NFL of FIFA, maar het biedt zeker de nodige modi. Zo heb je voor het eerst een kleine verhaalmodus, genaamd Necro Leagues. Hierin verken je het verleden van de sport doorheen de ogen van verschillende spelers typerend voor die periode. Je hoeft tevens geen volledige games te spelen, gezien alles wordt beperkt door enkele objectieven (zoals het slaan van een homerun of het maken van het laatste punt). Het geheel wordt vergezeld door tussenfilmpjes en mooi verzorgd commentaar.

MLB The Show 23 nodigt je voor de rest uit om je eigen speler aan te maken, je favoriete team doorheen enkele seizoenen te loodsen of de modus Diamond Dynasty te trotseren. Hierin voltooi je objectieven, verdien je packs om spelers en items vrij te spelen en stel je gaandeweg je ‘dream team’ samen. Niet zo uitgebreid als FIFA Ultimate Team, maar het zorgt wel voor een leuk (en lang) tijdverdrijf voor fans. Verder kan je nog online of offline de nodige wedstrijden spelen, waaronder zelfs in een retromodus. Een mooi pakket voor de sportliefhebber met andere woorden, zonder meer.

Het lange downloaden was gelukkig niet voor niks, want MLB The Show 23 ziet er gewoonweg goed uit en kent ook een prima soundtrack. De in-game menu’s daarentegen zien er slordig uit en zullen je vaak in het haar doen grijpen omdat ze zo onoverzichtelijk zijn.

Er wordt flink aan de weg getimmerd en met MLB The Show 23 zien we een mooie vooruitgang ten opzichte van vorige editie. Verwacht een handvol leuke modi en toegankelijke gameplay voor zowel fans als nieuwkomers.

• Toegankelijk
  • Mooie graphics
  • Goed uitgewerkte modi