Wolfenstein: Cyberpilot

Naast de release van Wolfenstein: Youngblood bracht Bethesda ook zijn eerste Wolfenstein VR-game uit: Cyberpilot. Of deze goed wist te scoren, lees je in onze review.

De geteste versie is de PSVR-versie.

Duizend bommen en granaten; de nazi's zijn opnieuw furore aan het maken en blijkbaar kan slechts één geavanceerde gevechtspiloot een paar shweinehunde het zwijgen opleggen. Aan jou de eer om plaats te nemen in enkele van de nazi hun speeltjes en hen een koekje van eigen deeg voor te schotelen in een handvol gevarieerde missies waarbij je het beste van jezelf zal moeten geven.

Wolfenstein: Cyberpilot kan je zowel met de Move-controllers als met de DualShock 4 spelen, maar één ding is en blijft vooral belangrijk: je set-up. Heb je die in orde, dan zal je merken dat beide mogelijkheden om Cyberpilot te spelen vlekkeloos verlopen en het speelplezier kan beginnen. Na een korte introductie zal je in een handvol missies welgeteld plaatsnemen in drie gevechtsmachines door de braadworstvreters ontworpen: de Panzerhund, een drone en Zitadelle.

Met de Panzerhund kan je vijanden tekeer gaan met de vlammenwerper of door ze te bespringen, bij de dronemissies zal je vooral terminals moeten hacken en met de Zitadelle kan je erop los knallen en raketten afschieten. Elke missie speel je op een andere manier, waarbij je op het einde een mix voorgeschoteld krijgt van de drie. Het besturen zelf werkt, zoals vermeld, zonder problemen en ook de missies op zich zorgen voor genoeg variatie. Omdat ze helaas wel wat kort zijn, was een extra modus gerust welkom om de speelduur te verlengen.

We hebben zelden een PSVR-game gezien met oogverblindende graphics en ook nu is dat niet het geval. Gelukkig passen de grauwe kleuren perfect bij een titel als Wolfenstein: Cyberpilot en ziet alles er - qua VR-normen dan toch - prima uit. Een pittige soundtrack vinden we helaas ook niet terug, wat misschien wat meer tot de actie had kunnen bijbrengen.

Voor een prijs van net geen 20 euro kan je de negatieve puntjes aan Wolfenstein: Cyberpilot niet echt kwalijk nemen. Bethesda heeft een poging gedaan een Wolfenstein VR-game te ontwikkelen en brengt met Cyberpilot iets gevarieerd en passend voor onze PlayStation VR.

• Passend VR-concept
  • Werkt prima met Move-controllers
  • Variatie