10641 keer gelezen

Topic: The Witcher 3

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #15 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 13:21
Citaat van: Kenneth op wo. 13 mei, 2015, 12:06

De meeste reviews halen 90% en meer  :D

ja ook behoorlijk veel reviews die zelfs een 100 procent geven.

Telegraph – 100
Eurogamer – 100
Ausgamer – 100
Impulsegamer – 100
GameSpot – 100

sommigen noemen wel wat framerate problemen, maar het is al bekend gemaakt dat die opgelost zijn in de day one patch.
 

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #16 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 14:36
Zelden een game gezien waarbij er zo lovend gesproken wordt over de game. Vandaag is het zover en kunnen we los met the witcher 3!

Wie gaan er hier nog meer de wereld van de witcher 3 in?
 

Offline Teun de Dreun

Re: The Witcher 3

Reactie #17 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 14:48
Ga hem wel proberen al snap ik de 100 score niet wanneer de game minder uitdagend is dan zijn voorgangers.   
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #18 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 15:09
Binnenkort de review op onze site :-)
 

Offline Darkenoid

Re: The Witcher 3

Reactie #19 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 15:22
Gekocht ! :D ben zeer benieuwd
 

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #20 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 16:12
er is inmiddels ook een launch trailer die volledig gemaakt is met ingame footage (dus niet de cgi trailer).

ziet er goed uit :)
 

Offline Stijndg

  • Level 1
  • *
  • psnStijndg
  • Berichten: 31
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #21 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 21:16
Die van IGN spreekt van framedrops op de PS4, al iets van gemerkt?
 

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #22 Gepost op: di. 19 mei, 2015, 22:16
Citaat van: Stijndg op di. 19 mei, 2015, 21:16

Die van IGN spreekt van framedrops op de PS4, al iets van gemerkt?

ja die zijn er ook na de installatie van de day one patch.
de framerate ligt sowieso niet al te hoog. Ik schat rond de 20 - 25 als je rond rijd op je paard. Bij het vechten merk je er niets van.
Ook starten veel cutscenes met stotteringen in de eerste paar seconden.

Overigens vind ik het niet storend, de game is supervet. De gevechten zijn tof. De cutscenes en voiceacting zijn van een ongelooflijk goede kwaliteit. Er is heeeeeel veel over te zeggen over deze game overigens. Maar ik speel eerst nog wat verder voordat ik er echt dieper op in ga.

wat betreft de 100 cijfers, die vind ik wel wat overdreven zo op als eerste indruk. De game voelt technisch gezien nog niet helemaal af, met name dus de framerate maar ook het activeren van items met het kruisje of het mounten van je paard is best lastig, dat gaat in games als dragon age vele malen soepeler.
Laatst bewerkt op: di. 19 mei, 2015, 22:18 door qrobinez 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #23 Gepost op: wo. 20 mei, 2015, 09:21
grote open werelden met zeer mooie gfx zullen idd niet goed zijn voor de framerate, ik haal hem wss op pc
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #24 Gepost op: wo. 20 mei, 2015, 10:22
Citaat van: diknmuis op wo. 20 mei, 2015, 09:21

grote open werelden met zeer mooie gfx zullen idd niet goed zijn voor de framerate, ik haal hem wss op pc

klopt, overigens heb je op de pc ook een behoorlijke zware grafische kaart nodig om hem lekker te kunnen draaien.

Maar ik vergelijk het een beetje met dragon age, die ziet er mooier uit en loopt soepeler. Maar eigenlijk heb je er alleen last van als je op je paard snel door de wereld heen gaat. Zodra je gewoon met de missies bezig bent en de gevechten daarin merk je helemaal niets van de framerate problemen.

ik heb nu zo'n 4 uur gespeeld en 5 sidemissies afgerond en ben ondertussen bezig met de eerste main missie. Ik moet zeggen, dat de game verder op alle punten briljant is. De manier waarop cutscenes en de voiceacting geintegreerd zijn in de missies is echt megagoed gedaan. De side missies lijken soms wel op main missies zo groot als die zijn. Een half uur voor een sidemissie was gisteren geen uitzondering, echt geweldig gedaan :). Ook zijn de magic skills en alchemy (potions) erg goed geintegreerd in de missies. Zonder te veel te spoilen moest ik gisteren bijvoorbeeld een geest zien te verdrijven bij een waterput. Dat gaat in the witcher 3 uiteraard niet zomaar. Zo moest ik eerst uitzoeken waarom die geest daar rond bleef hangen en vervolgens via het lezen van een boeken erachter komen hoe ik die geest daadwerkelijk kon vermoorden, want ja, een zwaard gebruiken op een geest heeft natuurlijk geen enkel effect :D. Hele leuke sidemissie waar ik 40 minuten mee bezig ben geweest. En die kreeg ik puur omdat ik even met iemand sprak waar ik langs reed op weg naar een andere missie.

Maar de game zit de eerste uren al vol met verborgen grotten, ruimtes die bewaakt worden door witches, en ga zo maar door. Binnen no time had ik mijn statistieken al flink opgepoetst met blauwe items en nieuwe pakjes. 1 groot loot festijn.

Top game dus voor RPG liefhebbers!
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #25 Gepost op: wo. 20 mei, 2015, 10:35
heb sinds vrijdag een nieuwe pc met een MSI GTX 970  :p

ja die sidequests zullen idd zeer goed zijn, iets maar dragon age inquisition in faalde imo
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #26 Gepost op: wo. 20 mei, 2015, 10:40
Citaat van: diknmuis op wo. 20 mei, 2015, 10:35

ja die sidequests zullen idd zeer goed zijn, iets maar dragon age inquisition in faalde imo

ja klopt, sidequests in Dragon age waren een beetje suf en voelden meer als grinden aan.

Dat is tot nu toe bij the witcher 3 nog niet het geval, de sidemissies die ik tot nu toe heb gehad waren erg leuk en gevarieerd. Er zit ook veel humor in die quests.
 

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #27 Gepost op: do. 21 mei, 2015, 09:25
zo, inmiddels meer dan 10 uur in the witcher zitten en ben zeer enthousiast :).

Er zit overigens een kaart spel in de game die echt fantastisch is. Dit spel heet Gwent en zou met gemak een aparte game kunnen zijn. In dit spel speel je met 1 van je 4 decks. Een deck moet minimaal 22 kaarten bevatten (beetje zoals magik the gathering) en je begint met een starters deck. Elk spelletje bestaat uit maximaal 3 ronden tot dat iemand 2 keer gewonnen heeft. Uit de 22 kaarten van je deck trek je 10 kaarten en daar speel je de 3 rondes mee (dus weer spaarzaam met je kaarten per ronde). Het is super strategisch en gaat veel dieper dan je op het eerste gezicht denkt.

Nou komt het mooie van dit spel. In the witcher kun je namelijk je deck waarmee je speelt flink gaan verbeteren en zo een steeds sterker deck te krijgen. Er zijn 4 verschillende type decks die je kunt gaan ontwikkelen dus afhankelijk van je tegenstander kun je voor een unique deck kiezen hiervoor. De kaarten om je deck te verbeteren of te veranderen kun je winnen door te spelen tegen andere gwent spelers in the witcher. Als je wint komt het best vaak voor dat je een veel betere gwent kaart dan degene die je nu hebt wint en zo wordt je deck steeds sterker. Ook zijn er verschillende gwent quests en als je die volbrengt heb je kans dat je een unique gwent kaart verdient.

Je ziet het wel vaker in open wereld games dat er kaart games in zitten, maar die zijn meestal vrij eenvoudig kwa opzet, dit is gewoon een game in een game, zeker door de strategie en de mogelijkheid om naast de gewone quest gameplay ook altijd op zoek te zijn naar die ene unique gwent kaart die je deck onoverwinnelijk maakt.

Meer mensen hier zo enthousiast over gwent?


 

Offline Teun de Dreun

Re: The Witcher 3

Reactie #28 Gepost op: do. 21 mei, 2015, 11:11
Zag het bij het afsluiten en vroeg me al af waarom merchants kaarten verkopen. Leuke toevoeging.

Tot dusver erg tevreden over de game al zijn de quest een beetje repetitive de wereld zelf heeft genoeg verrasingen.   

Current mission: Family matters
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #29 Gepost op: do. 21 mei, 2015, 17:31
Net gaan halen op aanrade van brutal :p kben benieuwd
 

Battlenet: Kelthor#2670