Citaat van: AristaBE op di. 07 oktober, 2014, 10:12Laat iets weten als je alles straks liggen hebt eh ik heb de Visa al op de bureau klaar liggen .
Wel al mail gekregen van die winkel dat deT300RS uitverkocht is en dat deze pas vrijdag zou binnen zijn wat op zich niet zo lang is natuurlijk.
T300GTE was er wel nog maar had men zinnen al op die T300RS gezet.
Hij mailde trouwens binnen de 5min terug die kerel. Heb hem direct proficiat gewenst en hem gewezen dat die uitzonderlijk is voor een webshop (positief bedoeld eh).
goed, vandaag de hele t300 wheel stand pro set binnen gekregen en de hele avond driveclub gespeeld ermee. Hier mijn bevindingen.
laat ik beginnen dat ik voorheen de driving force GT gebruikte, dus dit is een heel ander stuur in ook een compleet andere prijsklasse, dus de verwachtingen lagen erg hoog bij mij. Ik heb de set besteld die hier eerder gepost was. Je krijgt dan 2 dozen die extreem goed verpakt zijn, nog nooit eerder heb ik zo'n goed verpakt product gezien. Het uitpakken van de wheelstand plus monteren van het stuur duurt ongeveer een uur. dit komt voornamelijk omdat je het plastic wat de wheelstand extreem beveiligd tegen schade moet zien te verwijderen en dat is een hele klus
. Daarna komt het monteerwerk aan de orde, je moet eerst de T300RS in elkaar zetten, omdat er verschillende type sturen op passen krijg je er een los stuur bij in de doos. Dat monteren is overigens erg simpel als je de handleiding even leest. Daarna zet je de pedalen op de wheelstand en monteer je 2 klemmetjes, dan zit die vervolgens muurvast. Als laatste moet je het stuur monteren op de wheelstand met 2 schroefjes en klaar ben je
De kwaliteit van de wheelstand pro is echt extreem goed, hij is loeizwaar, ziet er mooi verchroomd uit en de klemmen voelen als zeer professioneel aan voor een lange duur. Je kunt het stuur kantelen via een schroef en de hoek instellen, ook kun je de afstand van pedalen instellen mocht dat nodig zijn. Zodra je het stuur neerzet voor je stoel staat die als een huis. Doordat die zo zwaar is en afgewerkt met mooie rubberen hoeken verschuift die totaal niet, ook niet bij het zware werk. Om hem te gebruiken op de ps4 moet je de knop op het stuur op PS4 stand zetten. Een weetje is dat je de gewone controller uit moet zetten anders reageert driveclub niet op het stuur, altans zo is het bij mijn ps4. Dat is overigens niet erg want alle knoppen zitten op het stuur (inclusief de share knop).
dan natuurlijk de gameplay, standaard staat het stuur op 70 procent force feedback, ik heb hem direct op 100 procent gezet en vond het een prettige stand, later in de game heb ik hem teruggezet (in de amateur events) naar 70 procents omdat de AI daar al veel agressiever rijdt en het makkelijker is om te corrigeren met 70 procent. (kwestie van smaak. Kwalitatief voelt de force feedback fantastisch aan, het is echt een enorm verschil met de driving force gt die ik altijd prettig vond, maar dit is echt wel een enorme klasse hoger kwa feeling, robuustheid en power. Zeker als je de wheelstand pro erbij hebt krijg je ineens een enorme bonus kwa gamebeleving merkte ik. mijn driving force gt had ik aan mijn bureau vast gemaakt, maar nu de T300RS vast zit aan de wheelstand pro wordt door het metaal de force feedback doorgegeven aan de pedalen en dat is echt fantastisch. Als je naast de wegrijdt of een jumpje maakt over een heuveltje dan voel je dat in je gas en rempedaal. Ik vond het echt een enorme toevoeging aan de racebeleving en dit is echt te danken aan het feit dat je gebruik maakt van een wheelstand.
Dan DriveClub zelf, je begint in de rookie mode, dat is eigenlijk een soort van introductie in het racen kwa moeilijkheidsgraad. Ik heb op 2 sterren na de complete rookie mode kwa totaal aantal sterren bij de eerste poging al gehaald. Dus met een stuur is het in ieder geval extreem simpel. Zodra je de amateur mode bereikt wordt het al een stuk lastiger, daar haal je zeker niet bij je eerste poging al alle sterren. Ik vond het al hard werken in ieder geval. Ook heb ik even een race op professional moeilijkheidsgraad gereden in een private event. Dat is even andere koek, ik werd gewoon laatste met mijn mclaren
Hou er overigens wel rekening mee dat driveclub een arcade racer is, verwacht dus geen Gran Turismo achtige driving realiteit want dat zit er simpelweg niet in. Wel is het een stuk harder werken met stuur dan met de controller, met de controller vond ik de races op amateur een stuk eenvoudiger te winnen dan met stuur. Maar dat is ook precies wat ik zoek, ik wil zelf wat meer uitdaging en dan is zo'n stuur een behoorlijke meerwaarde.
De tracks in driveclub zijn geweldig, die varieren van smalle weggetjes tot brede tracks. Mijn favoriete land was chili, die berg point to point races deden me denken aan de hoogtijdagen van de straatraces in grid waarbij de spanning voelbaar was.
Helaas werkte de online nog niet, dus dat is nog even afwachten, het feit dat een lobby mist voor multiplayer en je alleen met je club of alleen kan racen vind ik zelf wat minder. Ik zou graag 1 tegen 1 races kunnen doen online , of met meerdere clubs tegen elkaar. Volgens mij kan dat niet.
Maar goed, nu heb ik 1 avondje geraced, ben inmiddels level 15 (bijna 16) en vind het een top racer, dus dit gaat de komende maanden enorm tof worden met de challenges online. Voor het sim racen ga ik project cars aanschaffen en dan zijn beide type racers vertegenwoordigd. Mooie maanden zijn het !