2747 keer gelezen

Topic: [X] Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever eve

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eveliciouz

  • Level 1
  • *
  • Never give up, on the things that make you smile.
  • psnEvilienn
  • Berichten: 43
  • XP: 3
  • Geslacht: Vrouw

Re: Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever event

Reactie #15 Gepost op: vr. 31 januari, 2014, 15:15
Citaat van: qrobinez op vr. 31 januari, 2014, 11:53

het gaat meer om de gezelligheid, dus no problem als je het lastig vindt in het begin. Dat hebben we allemaal gehad in het begin :D

Dit event is overigens wel op de Playstation 4 (aangezien je ps3 noemt?)


I know, maar gisteren was ik op PS3 met Bioshock bezig... Vandaar. Ik heb op de PS3 alleszins de melding niet gezien. Straks eens op ps4 kijken.
 

Offline qrobinez

Re: Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever event

Reactie #16 Gepost op: vr. 31 januari, 2014, 15:27
Citaat van: Kelthor op vr. 31 januari, 2014, 14:51

ga wsl wel een halfuurtje later zijn ma zal wel joine als ik on ben

geen probleem, join maar als je zover bent. Dan zal ik om 8 uur in ieder geval den bulldog01 inviten in de chat zodat die mee kan doen.


Citaat van: Eveliciouz op vr. 31 januari, 2014, 15:15

I know, maar gisteren was ik op PS3 met Bioshock bezig... Vandaar. Ik heb op de PS3 alleszins de melding niet gezien. Straks eens op ps4 kijken.

Ik weet niet zeker of je op de ps3 wel ps4 friend invites ziet. Mocht je hem ook niet op de ps4 zien invite mij dan maar, dan komt het wel goed :)
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever event

Reactie #17 Gepost op: vr. 31 januari, 2014, 22:01
Had fun wanneer is de volgende sessie? :p wel weird van die nat error bij evillien in party chat
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline NDD

  • Level 1
  • *
  • psnNDD
  • Berichten: 8
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever event

Reactie #18 Gepost op: vr. 31 januari, 2014, 22:57
Damn dit heb ik gemist..ik moet echt meer es de topics afschuimen ;) Als jullie er nog een noob bij willen een volgende keer, dan ben ik er graag eens bij!
 

Offline qrobinez

Re: Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever event

Reactie #19 Gepost op: za. 01 februari, 2014, 14:50
Citaat van: Kelthor op vr. 31 januari, 2014, 22:01

Had fun wanneer is de volgende sessie? :p wel weird van die nat error bij evillien in party chat

volgende sessie zal binnenkort zijn, maar elke dag spelen we eigenlijk sowieso wel BF4 online, dus joinen kan altijd bij ons, gewoon doen :).

Die nat error melding is iets wat bij de ps4 geintroduceerd is, met name Nat Strics en Nat moderate kunnen niet met elkaar praten. Zelf heb ik nat open dus dan heb je nooit problemen. Het is op te lossen als je enigzins weet hoe je bepaalde poorten moet open zetten op je router maar veel mensen weten dat niet.

Gisteren was weer erg leuk, ik geef toe dat de aanwijzigingen van Ara die ik door moest geven aan Evelien niet helemaal correct door mij begrepen waren hehehe, maar goed, belgisch verstaan blijft lastig op sommige momenten :D

Ik denk wel dat 8 uur te vroeg is voor events, veel mensen waren toch niet online op dat moment aangezien van de 9 man er slechts uiteindelijk 5 het op tijd gehaald hebben. Dus het volgende event moet misschien toch wat later gepland worden en misschien op een andere dag zodat mensen het kunnen halen.


 

Offline Eveliciouz

  • Level 1
  • *
  • Never give up, on the things that make you smile.
  • psnEvilienn
  • Berichten: 43
  • XP: 3
  • Geslacht: Vrouw

Re: [X] Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever eve

Reactie #20 Gepost op: di. 04 februari, 2014, 09:49
Ik vond het wel leuk om zo eens te spelen samen :)

Heel raar wel van die NAT idd... Met qrobinez en kermitkiller had ik geen problemen, maar de rest die joinde hoorde ik echt niet. Ara hoorde ik héél zacht op de achtergrond, echt raar.

Die poorten openzetten, moet IK dat doen? (+ hoe?)  En waar zie je welk NAT type je hebt?
 

Offline qrobinez

Re: [X] Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever eve

Reactie #21 Gepost op: di. 04 februari, 2014, 13:55
Citaat van: Eveliciouz op di. 04 februari, 2014, 09:49

Ik vond het wel leuk om zo eens te spelen samen :)

Heel raar wel van die NAT idd... Met qrobinez en kermitkiller had ik geen problemen, maar de rest die joinde hoorde ik echt niet. Ara hoorde ik héél zacht op de achtergrond, echt raar.

Die poorten openzetten, moet IK dat doen? (+ hoe?)  En waar zie je welk NAT type je hebt?

ja als je de melding: 'Unable to use voice chat with xxx due to the ps4 network restrictions. Please check NAT type.' krijgt dan is dat lastig op te lossen, ik vermoed dat met een firmware update van de ps4 ze dit wel gaan oplossen op de ps4 (misschien is dit zelfs wel opgelost in 1.60 die vandaag uitkomt).

Wat betreft je vragen:
In instellingen - netwerk zie je welk nattype je hebt, de meesten hebben nat type 2: wat betekent dat je achter een router zit. Die chat foutmelding komt doordat de ps4 moeite heeft om moderate en strict nattypes met elkaar te verbinden. Er kunnen vele oorzaken zijn en net zoveel oplossingen. De meest makkelijke oplossing is om je PS4 een vast ipnummer te geven en dat ip nummer in een DMZ te zetten. Hier op playstation clan staat een guide ergens waarin staat hoe je dat moet doen. Alternatieve oplossingen zijn om als je wireless werkt om je router in bridged mode te zetten, of inderdaad porten te routen (UDP en TCP) naar je ip nummer van je ps4.

Als je COD Ghost speelt kun je er overigens ook voor kiezen om niet de ps4 partychat te gebruiken maar de party chat van cod ghost zelf, die werkt altijd wel (wel mindere kwaliteit).

Maar waarschijnlijk lost sony het wel een keer op in een firmware update als je het zelf eng vindt om in je router allerlei instellingen te doen. En het kan maar zo zijn dat de volgende keer je wel iedereen hoort.

 

Offline qrobinez

Re: [X] Battlefield 4 [PS4] : we're back, stronger then ever eve

Reactie #22 Gepost op: wo. 05 februari, 2014, 10:45
Citaat van: Eveliciouz op di. 04 februari, 2014, 09:49

Heel raar wel van die NAT idd... Met qrobinez en kermitkiller had ik geen problemen, maar de rest die joinde hoorde ik echt niet. Ara hoorde ik héél zacht op de achtergrond, echt raar.

Ik lees op het internet toch best veel berichten dat de partychat nu gefixed is in firmware 1.60 die gisteren uitgebracht is. Mensen die eerst niet konden praten met elkaar kunnen dit nu wel, dus misschien binnenkort even proberen me de mensen waar het niet mee werkte?