2149 keer gelezen

Topic: User content/review

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackHole

User content/review

Gepost op: zo. 12 januari, 2014, 17:38
Beste Playstation Clanners,

Bij deze had ik een idee om op de site user content/reviews te gaan supporten. Zelf ben ik een behoorlijk fanatiek schrijver en dit zou mooi in over een stemming komen met mijn passie.
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: User content/review

Reactie #1 Gepost op: zo. 12 januari, 2014, 18:17
Dag Sven,

Bedankt voor de snelle repliek...
Kan je even uitleggen wat jij bedoelt onder user content?

Omtrent het reviewteam zal ik je moeten teleurstellen, deze zit op dit moment propvol.
Toch bedankt voor de interesse en als er ooit een plaatsje vrijkomt, weten we je te vinden!

groeten,
Bram
 

Offline BlackHole

Re: User content/review

Reactie #2 Gepost op: zo. 12 januari, 2014, 19:00
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 12 januari, 2014, 18:17

Dag Sven,

Bedankt voor de snelle repliek...
Kan je even uitleggen wat jij bedoelt onder user content?

Omtrent het reviewteam zal ik je moeten teleurstellen, deze zit op dit moment propvol.
Toch bedankt voor de interesse en als er ooit een plaatsje vrijkomt, weten we je te vinden!

groeten,
Bram


User content als in blogs (nieuws) schrijven. Wellicht handig om hier naar te kijken:  Insidegamer.nl en dan rechts: ''bijdragen van leden.''
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: User content/review

Reactie #3 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 17:29
Dat is inderdaad een interessant idee. Op zich zijn we al bezig met inbreng over games, maar hoe we dit concreet gaan doen, daar zijn we nog over aan het brainstormen.
De site die je hierboven hebt gezet heeft als uitgangspunt het aanbrengen van nieuws door hun leden. Dit ligt bij ons toch wat anders, wij leggen vooral de nadruk op het samen spelen, het nieuws en de reviews zijn eigenlijk extra. Maar bedankt voor de inbreng en sommige concepten zal je hier in de toekomst vinden.
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: User content/review

Reactie #4 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 18:33
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 13 januari, 2014, 17:29

Dat is inderdaad een interessant idee. Op zich zijn we al bezig met inbreng over games, maar hoe we dit concreet gaan doen, daar zijn we nog over aan het brainstormen.
De site die je hierboven hebt gezet heeft als uitgangspunt het aanbrengen van nieuws door hun leden. Dit ligt bij ons toch wat anders, wij leggen vooral de nadruk op het samen spelen, het nieuws en de reviews zijn eigenlijk extra. Maar bedankt voor de inbreng en sommige concepten zal je hier in de toekomst vinden.


Zou inderdaad wel tof zijn moesten games een user rating kunnen hebben.
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: User content/review

Reactie #5 Gepost op: di. 14 januari, 2014, 09:00
Citaat van: ilufyou op ma. 13 januari, 2014, 18:33

Zou inderdaad wel tof zijn moesten games een user rating kunnen hebben.


idd maar dan mss op alle vlak bv, een spel kan voor mij een 9/10 zijn maar bv maar 8/10 hebben voor gameplay en  10/10 voor graphics
 

Offline Bellovux

Re: User content/review

Reactie #6 Gepost op: wo. 09 juli, 2014, 07:11
De reviews helpen me enorm een keuze te maken of ik een spel wel of niet zou kopen.


Het lijkt misschien raar, maar is het geen optie om ook prijs\kwaliteit mee op te nemen in het puntensysteem van de review?


Het kan een optie zijn om de quotering nog iets meer te nuanceren.


Just a tought ...  :)
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.199
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: User content/review

Reactie #7 Gepost op: wo. 09 juli, 2014, 10:37
Het doet ons ten eerste al veel plezier dat onze reviews je helpen bij het al dan niet aankopen van een game.
Het is vrij moeilijk om de prijs als een soort score te integreren, en dit met verschillende redenen...
Zo zal de prijs na een tijdje dalen, waardoor we in principe onze reviews steeds zouden moeten aanpassen.
Ook is het afhankelijk van waar je de game zal kopen, zo zal je bijvoorbeeld een retailversie vinden van bv €20, terwijl die digitaal slechts €5 kost.
Ook zullen er binnenkort bitter weinig nieuwe games uitkomen, en om dit te overbruggen zullen soms oudere, of plus games gereviewed worden, die zullen allemaal al een pak minder kosten, of gratis zijn, waardoor de algemene score zou stijgen, dan heb je het effect: het kost niets, dus is goed, wat bijlange niet zo is.
Wanneer een game echter niet aan de volle pot te koop is, van bij de release, maken we daar wel een vermelding van, bijvoorbeeld in onze conclusie hier

http://playstationclan.be/index.php?action=reviews&sa=view&in=57

Dat zijn zowat de redenen waarom we de prijs niet meenemen :)
Hopelijk voldoende toegelicht, maar bedankt voor het meedenken bij het opwaarderen van onze site!
 

Offline Bellovux

Re: User content/review

Reactie #8 Gepost op: di. 02 september, 2014, 07:49
Citaat van: ilufyou op ma. 13 januari, 2014, 18:33

Zou inderdaad wel tof zijn moesten games een user rating kunnen hebben.



Wat als onder de review (om te starten) nu gewoon een 5 sterren quotering systeem bijkomt.
Iets van 'Wat vond jij van de game?'
Waarbij je dan een aanduiding kan geven hoe je als speler zelf de waarde inschat (al dan niet met de mogelijkheid tot een beperkt (140 karakters bv) zelf wat commentaar geven).


Noot: dit doet geen afbreuk op de review, want deze zijn heel goed. Dat heb ik eerder al vermeld. Maar als meerwaarde kan dit wel tellen. Spelers krijgen meer tijd om een game volledig uit te spelen, en elk hoekje te doorgronden. Soms worden dan andere ervaringen opgedaan die kunnen gedeeld worden.
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊
  • 1