8000 keer gelezen

Topic: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Corné van der Kwaak

Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Gepost op: zo. 12 januari, 2014, 14:59
Clan leden,

De DualShock®4 controller beschikt over nieuwe verbeteringen voor de meest meeslepende game-ervaringen, inclusief een supergevoelige six-axis-sensor en een touchpad bovenop de controller dat een compleet nieuwe manier van gamen biedt. Met de nieuwe SHARE-toets kun je video's streamen en delen met slechts één druk op de knop.

Conclusie een heel vernuft en mooi apparaat. Maar wat wil nou, mijn linker trigger van beide controllers (meest gebruikte trigger) verliest zijn top laagje kunststof. (zie foto) Ook hoor ik klachten over het scheuren van de top laag rondom de handvaten. De vraag is nu of dit onder de garantie valt. Het antwoord hierop is JA. De exacte garantie periode voor controller word onduidelijk aangegeven, maar ga er vanuit dat dit 1 jaar is.

Je kunt verschillende stappen ondernemen.

 1. Je koopt hoesjes (circa €10,-) voor de triggers. Zodat deze niet slijten of verder slijten. Met daarbij het effect dat je beter kan richten i.v.m. een langere trigger.
 2. Je neemt contact op met Sony. Deze zullen jou eerst afwimpelen met de reden je drukt te hard je gaat er niet verantwoord mee om enz. Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Nogmaals het valt binnen de garantie periode. Na inneming door Sony gaan er zoon 10 werkdagen overheen voordat je een nieuw exemplaar ontvangt.
 3. Je neemt contact op met het verkoopt adres waar jij het product hebt aangeschaft. Mijn ervaring heb ik met GameMania, die de controller zonder weerwoord terug namen en ik direct een nieuwe mee kreeg. Zij zelf sturen de controller terug naar Sony.
 
Mvg,

Corné van der Kwaak
(Psn: cornekwak)

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #1 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 10:05
Citaat van: Corné van der Kwaak op zo. 12 januari, 2014, 14:59

Clan leden,

De DualShock®4 controller beschikt over nieuwe verbeteringen voor de meest meeslepende game-ervaringen, inclusief een supergevoelige six-axis-sensor en een touchpad bovenop de controller dat een compleet nieuwe manier van gamen biedt. Met de nieuwe SHARE-toets kun je video's streamen en delen met slechts één druk op de knop.

Conclusie een heel vernuft en mooi apparaat. Maar wat wil nou, mijn linker trigger van beide controllers (meest gebruikte trigger) verliest zijn top laagje kunststof. (zie foto) Ook hoor ik klachten over het scheuren van de top laag rondom de handvaten. De vraag is nu of dit onder de garantie valt. Het antwoord hierop is JA. De exacte garantie periode voor controller word onduidelijk aangegeven, maar ga er vanuit dat dit 1 jaar is.

Je kunt verschillende stappen ondernemen.

 1. Je koopt hoesjes (circa €10,-) voor de triggers. Zodat deze niet slijten of verder slijten. Met daarbij het effect dat je beter kan richten i.v.m. een langere trigger.
 2. Je neemt contact op met Sony. Deze zullen jou eerst afwimpelen met de reden je drukt te hard je gaat er niet verantwoord mee om enz. Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Nogmaals het valt binnen de garantie periode. Na inneming door Sony gaan er zoon 10 werkdagen overheen voordat je een nieuw exemplaar ontvangt.
 3. Je neemt contact op met het verkoopt adres waar jij het product hebt aangeschaft. Mijn ervaring heb ik met GameMania, die de controller zonder weerwoord terug namen en ik direct een nieuwe mee kreeg. Zij zelf sturen de controller terug naar Sony.


Vriend van mij in Londen heeft hetzelfde probleem met 2 controllers, heeft nieuwe ghead bij sony
 

Heer_Vonck

Online Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #2 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 10:06
Kvind da persoonlijk toch wel straf da die dingen al kapot gaan, terwijl mijn DS3's al 5 jaar meegaan :s
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #3 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 10:07
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 13 januari, 2014, 10:06

Kvind da persoonlijk toch wel straf da die dingen al kapot gaan, terwijl mijn DS3's al 5 jaar meegaan :s


is anderse stof, veel zachter waardoor kruimels ontstaaan als het ware :)
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #4 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 13:01
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 13 januari, 2014, 10:06

Kvind da persoonlijk toch wel straf da die dingen al kapot gaan, terwijl mijn DS3's al 5 jaar meegaan :s


Dang zitten jou sticks nooit vast? Ik heb er hier toch al twee met sticks die blijven hangen en ook al paar keer van die losse triggers gehad waarvan je de veer dan moest vervangen O.o.
Kgebruik die twee controllers dan meestal voor 2d games waarvoor de pijltjes beter werken zoals guacamelee :p.
 

Offline qrobinez

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #5 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 13:27
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 13 januari, 2014, 10:06

Kvind da persoonlijk toch wel straf da die dingen al kapot gaan, terwijl mijn DS3's al 5 jaar meegaan :s

ja vind ik ook,
die van mij heeft ook al last van rubber wat afkruimelt en van een versleten klik systeem op de Linker stick. en dat in 1,5 maand. Kwaliteit is inderdaad om te huilen zo slecht. Mijn DS3 heb ik al 6 jaar zonder problemen.
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #6 Gepost op: ma. 13 januari, 2014, 13:36
Citaat van: qrobinez op ma. 13 januari, 2014, 13:27

ja vind ik ook,
die van mij heeft ook al last van rubber wat afkruimelt en van een versleten klik systeem op de Linker stick. en dat in 1,5 maand. Kwaliteit is inderdaad om te huilen zo slecht. Mijn DS3 heb ik al 6 jaar zonder problemen.


simpel uit te leggen

vraag naar boven
aanbod naar boven
productie tijd blijft dezelfde

gevolg kwaliteit van dingen gaat naar beneden

same shit other story
...
 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Sony PS4 Wireless Controller garantie?

Reactie #7 Gepost op: za. 18 januari, 2014, 01:29
Citaat van: qrobinez op ma. 13 januari, 2014, 13:27

ja vind ik ook,
die van mij heeft ook al last van rubber wat afkruimelt en van een versleten klik systeem op de Linker stick. en dat in 1,5 maand. Kwaliteit is inderdaad om te huilen zo slecht. Mijn DS3 heb ik al 6 jaar zonder problemen.


ik heb een originele met zelfde probleem, l3 wil niet altijd doorgeven
heel ambetant als je cod speelt en je wilt of moet sprinten, en sta als een loome ter plaatse

ik heb een 2e controller, blauwe, en die heb ik niets van last, en die gebruik ik ook het meest
dus binnenkort maar eens terugbrengen denk ik
 
  • 1