2143 keer gelezen

Topic: Playstation 5 - Known Issues

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Playstation 5 - Known Issues

Gepost op: vr. 20 november, 2020, 09:24
Hey Allemaal,

Ik maak dit topic aan om sommige issues die de PS5 momenteel heeft op te sommen.

Via reddit heb ik al veel lotgenoten gevonden die ook wat kinderziektes ervaren maar bij deze een topic voor de PSClan gamers.

Komen jullie zaken tegen die mislopen en heb je een fix hiervoor? Deel dit dan zeker hier met je mede-gamers.

20/11/2020

Issue 1: Wanneer ik over de game library hoverde kreeg ik een CE foutmelding en daarna een rebuild database.

-> fix = PS5 volledig uit zetten, power knop ingedrukt houden tot je 2x de start beep krijgt, vervolgens zit je in safemode en kan je kiezen voor rebuild database, hierna krijg je de error normaal niet meer.

Issue 2: Wanneer ik de disc van Miles Morales wisselde met bv COD dan werd Miles Morales verwijderd van de interne SSD.

-> fix = Wanneer je de disc in de console steekt krijg je de optie "Copy" druk hier NIET op, na 3-4 min begint de game zichzelf automatisch te installeren, daarna heb ik de issue niet meer gehad.

Issue 3: PS5 staat volledig uit, boot terug up (met een externe HDD 4TB verbonden) en geeft aan dat de externe HDD gerepareed moet worden. Na de 100% reperatie blijft de PS5 op een zwart scherm hangen

-> fix = Manueel op de power knop duwen, device gaat dan in rest mode en daarna start hij terug gewoon op.

Issue 4: PS5 zet zich tijdens het spelen van een spel volledig uit en start terug op met een rebuild database bericht.

-> fix = dit gaat Sony moeten patchen met een firmware update, reddit staat vol met berichten van mensen die deze issue hebben.

Issue 5: PS5 start op maar het scherm blijft zwart (PS5 brand wit licht).

-> fix = Hou de stroomknop ingedrukt tot deze 2x biept, de console gaat nu volledig uit. Start vervolgens op in safe mode (power knop ingedrukt houden tot je 2x de biep hebt gehoord). Kies optie 2 change resolution en kies ipv automatic 1080p. De PS5 zal rebooten en je kan er weer in , pas de resolutie in de display - screen settings aan naar automatic en de issue is solved. Ik kreeg dit issue na het aanpassen van de "power usb ports in restmode" naar always te veranderen.

Iets wat m'n op reddit ook aanraad om crashes met een externe HDD te vermijden = Niet een spel naar je externe HDD downloaden en een spel spelen tegelijk, kans dat de console gaat crashen is dan groot.
Laatst bewerkt op: vr. 20 november, 2020, 16:56 door Kelthor 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: Playstation 5 - Known Issues

Reactie #1 Gepost op: vr. 20 november, 2020, 19:49
Gracias
 

Offline DutchElite

Re: Playstation 5 - Known Issues

Reactie #2 Gepost op: vr. 20 november, 2020, 20:32
Dank voor de fixes!
Heb twee probleem...
Het is verdomd lastig om de controller weg te leggen.
Vind erg kick hoe dat bij de games iets extra toevoegd..
En om hem überhaupt af te sluiten...😎 😄

 
  • 1