6104 keer gelezen

Topic: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BartolomeusD

Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Gepost op: do. 13 februari, 2020, 11:28


Nog altijd geen officiële aankondiging voor een westerse release op de PlayStation. Afgelopen weekend is wel al een beta op Xbox geweest in de US.
Ik hoop echt dat we binnenkort iets horen, want nu speel ik met de 'vreselijke' ( ;)) gedachte om straks de Xbox one x-series te prefereren boven de PS5. Zo diep zit de liefde bij voor PSO. Deel 1 die ik letterlijk 3 keer heb gekocht. (Dreamcast, Gamecube en Xbox). Blijkbaar mijn grootste gaming-frustratie, dat een game (al 8 jaar) zo succesvol in Japan nooit eerder een westerse release geeft gekregen. Totdat Microsoft met een grote zak geld kwam en dus (tijdelijk?) exclusiviteit afdwingt.

Fingers crossed dan maar!
Laatst bewerkt op: do. 13 februari, 2020, 11:30 door BartolomeusD 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #1 Gepost op: do. 13 februari, 2020, 21:53
Ik heb dat nieuws idd daarnet dacht ik gewist :p
 

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #2 Gepost op: vr. 14 februari, 2020, 09:58
Welk nieuws?  :D
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #3 Gepost op: vr. 14 februari, 2020, 16:34
Ik heb op PlayStation Netwerk een community gemaakt. Voor degene die de ontwikkelingen willen volgen rondom PSO2 en straks hopelijk een plek om parties te vinden en lekker in je eigen taal te lullen  :D
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #4 Gepost op: di. 10 maart, 2020, 12:19
Open beta (Xbox) start volgende week (17 maart). Misschien is dit zelfs de zogenaamde (soft)launch van de game in het westen.
Tenzij deze week nieuws uitkomt over 'n (snel) volgende PS4 release... koop ik volgende week een Xbox! (zondag toch jarig dus doe ik me dan maar kado :D)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #5 Gepost op: vr. 20 maart, 2020, 10:28
En zo geschiedde :)

Momenteel dus de open beta aan het spelen op Xbox. Eerste indruk... Overweldigend. Hele hoop dingen en mechanismen omtrent levelen/upgraden en lootgrinden om te 'leren'. Voor een leek in dit genre een hele kluif denk ik. Maar het werkt wel. Ik ben nog maar Lv. 17 en zo'n 6-7 uur onderweg, maar kan wel merken dat deze game al 8 jaar in Japan gefinetuned is. Een lootsysteem dat werkt in een loot-game is wel zo handig :)

Tweede indruk... Fun Fun Fun! Zag vanmorgen de eerste zelfgemaakte pin-up art alweer door de lobby vliegen!  :$ Hehe... ja, je moet ervan houden :D
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #6 Gepost op: wo. 27 mei, 2020, 14:41
PC gamers kunnen vanaf vandaag ook aan de slag. Cross-play met Xbox.

Nog niks over of en wanneer een westerse PlayStation versie eraan komt...
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #7 Gepost op: vr. 24 juli, 2020, 10:29
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #8 Gepost op: vr. 24 juli, 2020, 10:40
Maar waar blijft de announcement voor PS4/PS5?!

Kan me niet voorstellen dat SEGA deze 'update' alleen voor Xbox en Windows planned. (Voor die 5 man die in Japan 'n Xbox bezitten!  :|)
En de game is in het Westen volgens mij gewoon niet populair genoeg om echt voet aan de grond te krijgen. Zeker niet zonder de PlayStation fanbase. Ondanks dat het 'n hele toffe MMO is.
Afwachten dus nog steeds.

update: Er is nu ook 'n trailer die laat zien dat PSO2 New Genesis ook naar de PS4 en Nintendo Switch zal komen. (in ieder geval in Japan)
Laatst bewerkt op: vr. 24 juli, 2020, 10:59 door BartolomeusD 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #9 Gepost op: ma. 14 juni, 2021, 20:58
Sinds paar dagen PSO2 New Genesis aan het spelen. Nogal wat server issues, lag die ik met de 'normale' versie van PSO2 nooit gehad heb. Zal er wel bij horen. 99,9% van live service games launched met deze problemen. Veel erger vind ik dat ik deze game nog steeds niet op m'n PS4/PS5 kan spelen 😢
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #10 Gepost op: di. 15 juni, 2021, 23:42
je kunt het op ps spelen ... in japan  :p (zelfs op switch via streaming)

wees blijf je dat je het via een klein omweggetje kunt spelen op xbox/win pc

via steam en epic kan het niet in neder- en belgenland door lootbox wetgeving  :'(
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #11 Gepost op: wo. 16 juni, 2021, 17:13
Hehe ja ik heb wel eens uitgezocht om de Japanse versie op m'n PlayStation te krijgen, maar dat was zo'n hoop gedoe, en dan nog zit je met die japanse lettertjes die nergens op slaan  :p

Waarschijnlijk komt er ooit wel een westerse PS versie, maar niemand weet wanneer. Behalve misschien Microsoft die een bom duiten heeft neergeteld om een timed exclusive te hebben op console in het westen.

Maar de potentiele markt via westerse playstation gamers is veel te groot om te negeren denk ik.
Zeker voor een gratis game die het moet hebben van de ingame aankopen. Zou erg dom zijn van Sega!

(ik heb nog steeds m'n Dreamcast met PSO1 op zolder liggen :))


 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #12 Gepost op: do. 14 juli, 2022, 14:13
Gaat dus toch gebeuren eindelijk. PSO2 (New Genesis) krijgt een westerse release op de PlayStation. En al best snel (31-08-2022).

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik ga 'm iig zeker weer spelen. Kijken of er nog een vlammetje over is gebleven van mijn oude jeugdliefde  :D :p :$
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #13 Gepost op: za. 16 juli, 2022, 09:05
Is de ps4 versie van de game, nl/be zal ook uit de boot vallen aangezien de lootboxes denk ik
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline BartolomeusD

Re: Phantasy Star Online 2 (PSO2)

Reactie #14 Gepost op: wo. 14 september, 2022, 12:53
Ben nu alweer een tijdje aan het spelen. It's fun, maar niet meer wat het was.
Destijds op de allereerste Xbox PSO1 was toch wel anders met 'vaste vrienden' spelen. Loop nu eigenlijk constant solo door deze MMO.
Tijden veranderen i guess. Ik kom nog uit de tijd van met 40 (min of meer bekenden) samen een dungeon clearen paar keer per week. (WoW classic)
Dat MMO gevoel heb ik al wel laten varen, maar soms heb ik er wel heimwee naar :)

PSO2 is overigens niet te downloaden via de NL PS store. Misschien de UK of Duitse inmiddels wel, maar toen ik probeerde kort na 'Global' launch heb ik een Amerikaans account aan moeten maken voordat ik de download überhaupt kon starten.
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD
  • 1