4012 keer gelezen

Topic: Uitspelen games

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kleine_vernimme

Uitspelen games

Gepost op: do. 05 december, 2019, 14:52
Spelen jullie alle games die jullie kopen ook effectief uit? Daarmee bedoel ik dan enkel de storyline.
Zoals velen onder jullie (vermoed ik 😊) heb ik een excel met daarin alle games die ik bezit.
In dat lijstje houd ik ook bij welke games ik allemaal heb voltooid en welke niet.
Het autistisch kantje van mezelf wil dat elke game op dat lijstje ook effectief wordt voltooid.
Zo heb ik dus onlangs Death Stranding gekocht en eerlijk gezegd was het niet helemaal mijn game.
Maar toch heb ik de storyline doorgespeeld (zelfs cutscenes geskipt) ook al voelde het meer als werk aan.
Zo kan ik dat spel toch aanvinken als “uitgespeeld”.
En zo heb ik nog wel een aantal games waar dit het geval is geweest.
Dat heeft me doen nadenken over waarom ik eigenlijk ooit ben begonnen met gamen.
Namelijk als een manier van ontspanning en hier werd het eerder inspanning.
Hierdoor heb ik mezelf de volgende vraag gesteld over mijn collectie games:
Welke game zou ik nog opnieuw willen spellen als ik helemaal opnieuw zou beginnen.
En dat waren er verrassend weinig 😊.
Dus alle games die ik niet opnieuw zou spelen, gaan dan ook de deur uit.
Gamen moet opnieuw ontspanning worden want de laatste tijd was het meer een druk die ik me oplegde om vinkjes te kunnen zetten.
Terug spelen waar ik zin in heb en niet spelen wat ik “moet” spelen.
Ik weet dat weinig van jullie hier een boodschap aan hebben maar in mijn vriendengroep zitten er niet echt gamers.
Dus ik wou hier even vragen of sommigen een soortgelijk “autistisch” kantje hebben.
Alvast bedankt aan degenen die de moeite hebben gedaan dit te lezen.
 

Offline BartolomeusD

Re: Uitspelen games

Reactie #1 Gepost op: do. 05 december, 2019, 16:36
Haha ik herken het wel! Ik ben niet zo ermee bezig dat ik ook daadwerkelijk een lijstje maak, maar ik voel het wel als een soort van 'verplichting' om een game uit te spelen waaraan ik begonnen ben.

Zo ben ik ook bezig met Death Stranding... en toevallig heb ik pas net besloten om 'm even opzij te leggen. Ik nader het einde van de storyline maar ik speel 'm later nog wel een keer uit. Ik merkte dat het me (op dit moment) gewoon teveel moeite kost om ermee door te gaan. En das vreemd op zich, want ik vind het geen slechte game. Maar ik miste op één of andere manier het plezier wat ik normaal aan gamen beleef, dus ik dacht ja... "waarom doe ik dat eigenlijk?".

Nu dus begonnen met Ni No Kuni - Wrath of the White Witch. Even heel wat anders maar ook van plan om toch iig de main story uit te spelen. Dan zien we daarna wel verder welke game de volgende wordt en/of ik het einde van Death Stranding tussendoor nog ga zien :)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Uitspelen games

Reactie #2 Gepost op: vr. 06 december, 2019, 10:50
Ik heb geen excel bestand. Waar ik mezelf wel op ‘betrap’ is dat ik een ‘autistische’ trek heb met betrekking tot trophy’s. Voordeel is daardoor wel dat ik bij bepaalde games langer blijf hangen (zo hoef ik in Grid nog maar een kleine 35.000 kilometer te rijden).

Herkent iemand dit? Dat je voor een trophy soms eigenlijk net iets te ver gaat?
 

Offline DutchElite

Re: Uitspelen games

Reactie #3 Gepost op: vr. 06 december, 2019, 18:37
Herken me er totaal niet in..
Geen flauw idee welke games ik allemaal heb of heb gehad.
Heb dan ook geen enkel doosje alles eigenlijk digitaal.
Ben wel van een opgeruimde ps4 wat ik meer speel gaat eraf.
En kan me niet herinneren dat ik een game helemaal heb uitgespeeld...
Moet zeggen dat er de laatste tijd niet echt  een game  is die me lang boeit.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Uitspelen games

Reactie #4 Gepost op: za. 07 december, 2019, 08:57
De twee laatste games die ik heb uitgespeeld waren Borderlands 3 en Star Wars. Ik herken me er vooral vroeger in om net iets te ver te gaan voor een bepaalde trophy, maar tijdsgebrek heeft me dat afgeleerd. Ik herinner me bv dat je voor een bepaalde trophy in saints row x aantal kilometers moest afleggen in een vliegend voertuig, dat ik dan een trukje heb gedaan met elastieken om die toch los te spelen en zo de platinum te behalen. Dat doe ik nu niet meer, totaal geen zin meer in.

De meeste games die ik nog speel en zal spelen zullen verhalende zijn, jammer genoeg is het onlinegebeuren op een zeer laag pitje komen te staan.
 

  • 1