10779 keer gelezen

Topic: Anthem

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.368
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Anthem

Gepost op: do. 03 januari, 2019, 12:50
22 feb is het zover. Wie gaat Anthem kopen of juist niet kopen en waarom niet.

Heb er zelf reuze zin in. Behalve dat het er mooi uit ziet, focus op PVE, matchmaking. En rond lopen in een mechsuit.

Vooral zin om in de colossus te spelen.

Voeg me maar alvast toe om samen te kunnen spellen (ahappyn00b).
 

Offline BartolomeusD

Re: Anthem

Reactie #1 Gepost op: do. 03 januari, 2019, 13:17
Ik koop 'm
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #2 Gepost op: za. 05 januari, 2019, 18:01
Iemand enig idee hoe je in de komende beta geraakt
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #3 Gepost op: za. 05 januari, 2019, 20:10
Volgens mij een pre order plaatsen in de store. 
 

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #4 Gepost op: zo. 06 januari, 2019, 09:43
Je kan je hier ook inschrijven met je ea account.

https://ea.arcsivr.com/Portal/EA-CTE/
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #5 Gepost op: zo. 06 januari, 2019, 10:18
Super thx voor de info , signed up :) benieuwd naar deze
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline ara

Re: Anthem

Reactie #6 Gepost op: zo. 20 januari, 2019, 08:09
Ja! ziet er geweldig uit, en heb al zin om als de Mage te gaan vechten.  :D
 

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #7 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 12:45
Iemand al in de demo gekomen?   Ea heeft heel veel  serverproblemen.   
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #8 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 15:06
na veel gedoe ff erin geraakt, verwachtigen voor dit spel zijn toch al wat gedaald, vind de performance van het spel ook maar meh hoop dat het goed komt
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline qrobinez

Re: Anthem

Reactie #9 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 16:46
Citaat van: Kelthor op za. 26 januari, 2019, 15:06

na veel gedoe ff erin geraakt, verwachtigen voor dit spel zijn toch al wat gedaald, vind de performance van het spel ook maar meh hoop dat het goed komt


ja ik hoop het ook,

dit spel geeft me nu hetzelfde gevoel als die fantastische release van Tennis World Tour (die nooit uitgebracht had mogen worden naar mijn mening).

Het is me tot nu toe niet gelukt om in de game te komen. Hij bevriest simpelweg tijdens het laden van een missie. Dus in de afgelopen 20 uur maar eens de 10.000-en meningen van mensen gelezen op reddit.

Daar kun je eigenlijk wel drie dingen uit opmaken:

1. PC gamers zijn redelijk tot er enthousiast over de demo en komen in verhouding weinig issues tegen, wel worden er wat opmerkingen gemaakt over graphics instellingen (met name motion blur) en ramerate eisen maar over het algemeen een positief verhaal
2. Xbox gebruikers, ook wel redelijk positief. Het 95 procent laad scherm komt daar wel voor, maar bij een herstart kunnen de meesten wel de missie spelen. Wel wordt er veel melding gemaakt van rubber banding issues, met name in de stronghold missies.
3. playstation gebruikers. 1 en al drama, het lijkt er op dat het een lotto is wie wel en wie niet in een missie terecht komt. Maar praktisch elke post gaat daar over het niet kunnen connecten, of de 95 procent laad scherm hang probleem. Een restart van de game lost bij praktisch niemand dat 95 procent laad probleem op. Er zijn overigens wel ps4 gebruikers die de missies hebben kunnen spelen, maar ook die melden dat ze er soms wel en meestal niet in komen.

1 ding is wel opvallend, de meeste mensen die het wel gelukt is om in de demo versie te komen zijn enthousiast over de gameplay. Dat is dus wel goed nieuws op zich.

Maar zoals het nu lijkt gaan we er op de ps4 bepaald niet goed vanaf komen. Dit is wel weer een visite kaartje hoor, een vip demo die niet werkt, let wel, demo geen alpha of beta. Het werkt totaal niet op een ps4.

Ik hoop echt dat het goed gaat komen, maar ik vrees het ergste als dit over minder dan een maand gereleased moet worden en dat er in een demo dit soort problemen zitten dan verwacht ik niet dat dit op tijd opgelost gaat worden.
 

Offline qrobinez

Re: Anthem

Reactie #10 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 18:53
zowaar rond half 6 voor het eerst zomaar de eerste missie kunnen spelen op de ps4 pro, dus kon ik eindelijk zelf ervaren hoe de gameplay was.

De eerste minuten heb je geen idee wat je moet doen en hoe je bijvoorbeeld moet vliegen (dat wordt nergens aangegeven). Dat vliegen doe je overigens door te springen en dan op L3 te klikken. Ik moet zeggen dat de gameplay heerlijk arcade is op een positieve manier. Het is inderdaad autoaim all over the place, maar dat mag ook wel aangezien er toch wel erg veel tegenstanders zijn (zeker in de no respawn areas).

Het speelt echt geweldig, er wordt via markers duidelijk aangegeven wat je route is naar je missie en bij de eindpunten zijn er heerlijk veel tegenstanders die je via je gun, je missiles en granaten kunt aanvallen. Daarnaast heb je nog een special power (in mijn geval een UBER machine gun).

De graphics vond ik erg goed op de ps4 pro en framerate problemen zijn me niet opgevallen (maar ik verwacht dat die heel erg afhankelijk zijn van je server verbinding en de latency van je party members).

De game komt op mij over als een kruising tussen destiny, borderlands en mass effect. Het houterige bewegingen in de hub (waar je wel framerate problemen ervaart overigens) zag ik niet terug in de gamewereld zelf. Wel vond ik het suf dat in elke 'cave' je eerst in een laadscherm komt. Dat haalt de snelheid wel uit de missies en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet nodig in die game.

De controller werkt prima, het richten (met autoaim), het snelle bewegen inclusief springen en het vliegen kwamen op mij als af over. Ik zie mensen online klagen over het vliegen maar dat snap ik niet helemaal, dat vliegen ging bij mij in ieder geval enorm smooth (maar misschien komt dat ook omdat ik ace combat speel wat ook op dezelfde manier een besturing heeft).

Ik heb toch wel goede hoop voor deze game, nou vond ik borderlands en destiny 2 ook erg leuk, dus voor mij is dit een prima game. Wel maak ik me enorm zorgen over de servers. Het heeft serieus bijna 24 uur geduurd voordat ik mijn eerste game kon spelen (en daarna werkte het uiteraard weer niet). Als die game over iets meer dan drie weken in de winkel moet liggen dan is er toch nog wel bizar veel werk te verzetten. Zeker als je de berichten over framerate problemen en rubberbanding leest met daaraan gekoppeld de 1000-en berichten over connectie problemen dan is dat punt bepaald niet onder controle op dit moment (op de ps4 dan, op andere platformen schijnt het wel beter te zijn)
 

Offline vdbeld

  • Level 2
  • **
  • psnvdbeld
  • Berichten: 134
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Anthem

Reactie #11 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 19:39
Ik kom niet eens meer in de hub terecht.  Blijf maar connection problem te zien krijgen.

 
 

Offline DutchElite

Re: Anthem

Reactie #12 Gepost op: za. 26 januari, 2019, 20:29
Had gister ook de problemen vandaag niet geprobeerd..
Heb goede hoop voor morgen..
Al dat maar goed gaat als het spel uitkomt.
Weet ook niet nog niet of ik het ga kopen..
Aangezien kort daarna The Division 2 uitkomt en ik daar echt zin in heb...
 

Offline qrobinez

Re: Anthem

Reactie #13 Gepost op: zo. 27 januari, 2019, 22:00
Op de ps4 pro de hele middag achter elkaar de drie missies en stronghold gedaan met 3 vrienden in coop mode. De stronghold hebben we gedaan met een mix van alle 4 javelins. Op zo'n moment komt toch wel mooi de kracht van dat samenspelen naar boven hoor, die combinaties van de 4 javelins maakt het echt tot een geweldige game, je moet wel goed kunnen overleggen en je moet ook wel de rol van je eigen javelin goed naleven, zoals een tank voorop en bijvoorbeeld een interceptor moet echt wel richting de achterhoede bijvoorbeeld, maar in zo'n geval is het wel een vertoon van power. zelf heb ik met de ranger en de storm javaling gespeeld. De storm javelin heeft een bizar goede fire skill en ijs pijlen, naast de 2 primary weapons die je meeneemt.

Alles liep in onze game soepel kwa framerate, ik heb geen drops gezien ook niet in de drukke gebieden (normaal valt zoiets me altijd wel op). De loot die we verdienden voelde echt wel als een verbetering, vooral de granaten met vuur waren erg handig tegen de spinnen.Ook de consumables voelden als een meerwaarde aan.

Er zitten leuke kleine details in, zoals bijvoorbeeld het vliegen, als je vlak over het water vliegt kun je doorvliegen door de water cooldown. Of als je hoog vliegt en je duikt naar beneden dan wordt je pak weer wat koeler door de wind en kun je weer verder vliegen dan normaal, ook het draaien om de assen tijdens het vliegen en het hooveren om bijvoorbeeld die vijanden met die vuurcirkels te weerstaan werkt heerlijk.

Wel vind ik het een behoorlijke destiny rippoff. Sterker nog , missie 3 is gewoon een 1 op 1 kopie van 1 van 1 van de missies in destiny, zowel kwa omgeving (de blokken) als de vijandelijke aanvallen (die schokgolven over de grond). Aan de andere kant , er zitten extra elementen in die het net even wat uitbreiden en echt storen deed het me niet. Maar dat ze heel erg veel naar destiny hebben gekeken is mij wel duidelijk. De uitleg in de missies mag wel beter, zo hadden we niet direct door wat nu de bedoeling was in die stronghold missie, die orbs verzamen en dan naar een plateau brengen is toch iets waar we bij toeval achter kwamen, dat werd voor zover wij weten niet uitgelegd.

De customisation van de javelins gaat lekker ver, je kunt best leuke builds maken die verschillend spelen. Ook het feit dat je 2 primary weapons mee kunt nemen vind ik een goede beslissing, ik had een assault met fire damage en een sniper gun mee.

Al met al, wij kijken met name voor de coop sessies uit naar deze game. Wel is het erg zorgwekkend wat op dit moment de status van de servers is, het starten van een missie is onmogelijk, je moet de missie starten en dan allemaal anthem opnieuw starten en dan kom je wel als party in dezelfde missie uiteindelijk, maar dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Zodra je in een missie zit merk je niets meer van de netwerk problemen, dingen als rubber banding, framerate problemen, of screen tearing heb ik niet voorbij zien komen in onze sessies. Ik geloof overigens direct dat de server sessie voor dat soort issues kan zorgen, maar wij hebben ze niet gehad.
 

Offline DutchElite

Re: Anthem

Reactie #14 Gepost op: ma. 28 januari, 2019, 12:33
Gisteren meerdere malen geprobeerd maar niks.
Niet verder als instellingen scherm.
Wat een drama..!
Zal mij benieuwen over een paar weken....