1817 keer gelezen

Topic: Beat Saber VR

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Beat Saber VR

Gepost op: wo. 21 november, 2018, 10:40
Vanavond heb ik de Beat Saber VR versie op de PS4 geprobeerd, wat mij betreft weer een system seller. De motion controllers tracking is belachelijk goed. Ik denk zelfs het beste dat ik tot nu toe op de ps4 heb gezien.

De campagne mode is enorm moeilijk, je zult veel moeten oefenen om die te gaan halen. Ik ben nu tot level 8 gekomen, maar daar strand ik toch echt vanwege de enorme moeilijkheidsgraad, dus dat wordt oefenen.
Grafisch is het op orde, niets bijzonders, maar gewoon degelijk goed, de framerate hapert niet en er gebeurd voldoende om je heen om de illusie te wekken dat je daadwerkelijk met light sabers in een ruimte staat als een volleerde Jedi te hakken op de maat van de muziek. Het feit dat je motion controller trilt als je een blok doormidden hakt voegt veel toe aan de immersie hiervan.

Er zitten drie modes in:
- campaign
- free play
- party mode

Daarnaast kun je in free play modifiers instellen die de game anders maken. Een aantal hiervan worden ook gebruikt in de campagne mode. Met name de volgende modifiers zijn tergend moeilijk:
- Laat slechts kort de richting pijlen zien (dus die zijn verdwenen op het moment dat je ze moet slicen)
- Maak maar X aantal bad cuts of fouten (de bad cuts zijn cuts die je niet perfect in het midden doet van het blok)
Er zijn nu 8 modifiers beschikbaar maar er worden later extra modifiers toegevoegd om de gameplay weer anders te laten zijn.

Het scoring mechanisme houdt rekening met de lengte van je Swing en waar je de blokken doormidden hakt. Daarnaast is er per song en moeilijkheidsgraad een leaderbord, ik zag al enkele scores van andere tweakers die al behoorlijk hoog waren.

Er zitten overigens nu 16 songs in, die via gratis DLC packs uitgebreid worden naar in totaal 30 songs voor die 29,95 euro die de game kost, dus de base game gaat uiteindelijk 30 songs bevatten. Op korte termijn worden de eerste 3 extra songs toegevoegd (dit is bevestigd in de Q&A sessie hieronder)

Daarnaast komen er meerdere commerciele DLC pakketten die elk 10 songs bevatten, deze zijn 10 dollar per stuk. De eerste is klaar en komt binnenkort beschikbaar, de tweede dlc uitbreiding is bijna klaar.

Wat mij betreft is beat saber een must have (samen met Astrobot) voor de psvr. Het werkt foutloos met een geweldige tracking van je motion controllers. De 16 initiele tracks heb je absoluut niet snel onder de knie met de vijf moeilijkheidsgraden, dat wordt heel veel oefenen. Mocht je niet van urban, dance en hip hop houden dan heb je een enorme pech, dat zijn namelijk de type tracks die erin zitten (en ze zijn voor mij allemaal onbekend). Ik vind het zelf goed passen bij de gameplay.

PS4 gameplay
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Beat Saber VR

Reactie #1 Gepost op: wo. 21 november, 2018, 14:23
Guitar Hero-achtig :-)
 

Offline qrobinez

Re: Beat Saber VR

Reactie #2 Gepost op: wo. 21 november, 2018, 15:17
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 21 november, 2018, 14:23

Guitar Hero-achtig :-)


Klopt, maar veel leuker, het is al heel lang een enorme hit op de oculus rift, nu dus eindelijk ook beschikbaar op de ps4.

Daarbij is het een enorme workout, op expert en insance wordt het behoorlijk lastig, maar het is al flink afzien kwa conditie op Hard mode. Echt geweldig
Kijk maar hoeveel je al beweegt op Hard mode:


 

Offline ara

Re: Beat Saber VR

Reactie #3 Gepost op: za. 24 november, 2018, 09:51
jeeeez dat ziet er meeega moeilijk uit in dat eerste filmpje!
ik zie dat op de blokjes ook nog een pijltje staat die zegt dat je van boven, beneden of zijkant dat blokje moet raken.  :|

maar ik ben toch wel benieuwd naar deze. Die komt er nog wel  :D
 
  • 1