11355 keer gelezen

Topic: Monster Hunter World

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #15 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 17:53
Je moet blijkbaar in dezelfde online sessie zitten om een invite te kunnen versturen. Mss best hier afspreken of dmv events?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #16 Gepost op: ma. 29 januari, 2018, 18:00
Makkelijkst is denk ik dat er iemand een nieuwe online sessie start, dan join sessie vanuit ps4 menu, kunnen maximaal 16man in
Ik gooi vanavond anders wel een sessie online
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #17 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 10:09
Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 18:00

Makkelijkst is denk ik dat er iemand een nieuwe online sessie start, dan join sessie vanuit ps4 menu, kunnen maximaal 16man in
Ik gooi vanavond anders wel een sessie online

Oh dat zal ik eens doen dan, ik wil ook wel 'n invite voor de squad :)

Is er al een aangemaakt?
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #18 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 10:50
Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 17:20

Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen

thanks :)

ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?
Laatst bewerkt op: di. 30 januari, 2018, 10:51 door qrobinez 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #19 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 11:05
Citaat van: BartolomeusD op di. 30 januari, 2018, 10:09

Oh dat zal ik eens doen dan, ik wil ook wel 'n invite voor de squad :)

Is er al een aangemaakt?

Yup, ik, bjorn en kristof zitten er al in
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #20 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 11:07
Citaat van: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 10:50

thanks :)

ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?


Gisteren ook aan Bjorn gevraagd online. Blijkbaar kan je veranderen in het kamp, maar niet onderweg.

Of toch niet dat al geweten is.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #21 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 12:58
De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

Wanneer een monster begint te manken kun je het ook capturen door vallen/traps en het dan verdoven (tranq). Is soms niet zo makkelijk maar het kan je farm tijd verkorten, je kunt het monster dan niet carven maar het geeft je wel extra resources die je soms ook makkelijker krijgt dan bij het carven.

Neem altijd 6 bounties mee, bijna gratis resource points en amor spheres. Als je een bounty hebt van hunt x aantal monsters telt een capture hunt daar ook voor.

Neem altijd gratis spullen uit de kist bij het begin van een quest/hunt, zeker traps en tranq voor captures, deze zijn wel gedeeld als je mp doet.

Vergeet niet tegen de ecologist te praten en vanaf je kan kweek ook je eigen herbs, bugs,... zeer handig om bepaalde dingen te craften
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #22 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 13:25
Citaat van: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 12:58

De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

....

thanks!

hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #23 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 13:33
Citaat van: qrobinez op di. 30 januari, 2018, 13:25

thanks!

hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.

die kun je ook zelf craften en in je kist steken, als je dan terug naar het kamp gaat, de tent induikt kun je die dan uit je kist halen
je ziet trouwens ook het monster dat je gevangen hebt in de main hub

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #24 Gepost op: di. 30 januari, 2018, 14:34
Hee mijn poes heet Moes :)
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #25 Gepost op: wo. 31 januari, 2018, 14:36
dit vond ik een behoorlijk goede uitleg voor hoe je het beste het missie systeem in coop kan benaderen

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Monster Hunter World

Reactie #26 Gepost op: za. 03 februari, 2018, 08:46
lol is niet van mij btw  :p

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline DutchElite

Re: Monster Hunter World

Reactie #27 Gepost op: za. 03 februari, 2018, 09:30
Nu in Weekend deal bij YGZ.nl
49 Euro...
 

Offline qrobinez

Re: Monster Hunter World

Reactie #28 Gepost op: do. 08 februari, 2018, 14:26
Inmiddels zo'n 40 uur verder in de game. Ik zit in het laatste gebied, maar wat is het daar moeilijk. Om die monsters daar neer te halen moet je eigenlijk wel altijd met vier man coop spelen, op zich geen probleem via de sos flare, dat werkt allemaal prima. Maar dan komt het , je mag maar drie keer doodgaan in die party en je hebt 50 minuten.

Het is nu echt regelmatig voorgekomen dat je 30 a 40 minuten bezig bent met zo'n monster, dat die bijna dood is, maar dat er dan in de rage fase van het monster bijvoorbeeld zo'n japanse medespeler geen fire resist heeft op zijn armor en in 1 keer dood is. Hartstikke leuk als die dan weer terugkomt en vervolgens weer doodgaat en nog 1 van de andere spelers weer doodgaat. Drie keer doodgaan is op, missie van 40 minuten mislukt, en je kunt weer opnieuw waar vervolgens het weer gebeurd, dan heb je de hele avong gespeeld en je bent geen steek opgeschoten omdat je te afhankelijk bent van anderen.

Dit is overduidelijk zo'n moment waarop ik af ga haken. Maar goed, de afgelopen 40 uur waren echt indrukwekkend en wat dat betreft een topgame.

 

Offline BartolomeusD

Re: Monster Hunter World

Reactie #29 Gepost op: do. 08 februari, 2018, 14:47
Misschien moet je je verhaal (progressie) missies enkel solo doen. Is wel moeilijker maar dan heb je niet dat anderen je voortgang in de weg staan. De game is in z'n geheel te solo'en zegt men.
 


Twitter: Bartolomeus_D
Youtube: BartolomeusD